Nekromanti [Säljes] Tellus

tte

Veteran
Joined
26 Sep 2006
Messages
19
För att jag inte spelar det. Någon annan kan ha nytta av det.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tellus??
Nu har jag nog missat nått här. Berätta lite mer om detta!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,922
Location
Nordnordost
Tellus och Vägen är väl de där rollspelen som användes i konfirmationsundervisning på 90-talet?

Jag har för mig att Tellus stora poänger var att det utspelade sig i rymden och inte hade några stridsregler. :)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tellus och Vägen är väl de där rollspelen som användes i konfirmationsundervisning på 90-talet?
Korrekt. Det märks dock inte av om man ser objektivt på innehållet. Däremot kan man ju tolka allt som man vill.

Jag har för mig att Tellus stora poänger var att det utspelade sig i rymden och inte hade några stridsregler.
Nu minns jag inte om just det där stämmer. Har läst lite sporadiskt i mitt ex av Tellus ett par gånger bara, aldrig spelat det. Det har ett smidigt och enkelt regelsystem av handlingsresolutionstyp men som ändå verkar ganska effektivt. Vad jag kan minnas i övrigt så har väl jorden pajat ihop totalt eller gått under eller någonting i den stilen, människan håller på att bygga upp sin värld på nytt osv. Det är mycket forskning och farliga expeditioner och det verkar vara därikring spelets handling tar vid. Man gör expeditioner, udnersöker vad som hände, vad som finns kvar, vad som finns att hämta etc.
... Nu ska jag som sagt inte svära på detta eftersom jag abra läst lite och aldrig spelat och dessutom inte minns helt hundra - men jag tror att det var ungefär det som Tellus innehöll, om man gör en snabb överblick. Är inte hemma just nu heller så jag kan tyvärr inte dubbelkolla.

Hm, vet inte om detta stämmer till hundra heller, men det finns i alla fall mer exakt faktainformation om rollspelet i sig.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Aha, där ser man.
tackar för infon wilper!

/ Johan K, som snart skall ut på en 3-dagarstur i det fria. \o/
 
Top