Nekromanti [Säljes] Millenniums End, Sinkadus, CoC, HarnMastr

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Sereg said:
350kr för tre böcker och en SL-skärm, är det för mycket?
grejen är väl att 350 spänn är ganska mycket för ett spel man inte vet något om. Millennium's End är inte direkt D&D eller M:UA. Det blir lite att köpa grisen i säcken, känner jag.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"grejen är väl att 350 spänn är ganska mycket för ett spel man inte vet något om. Millennium's End är inte direkt D&D eller M:UA. Det blir lite att köpa grisen i säcken, känner jag. "

I egenskap av Millnnium's End-fantast kan jag svara på frågor om det. :gremsmile:


Storuggla, i has it
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Storuggla said:
"grejen är väl att 350 spänn är ganska mycket för ett spel man inte vet något om. Millennium's End är inte direkt D&D eller M:UA. Det blir lite att köpa grisen i säcken, känner jag. "

I egenskap av Millnnium's End-fantast kan jag svara på frågor om det. :gremsmile:


Storuggla, i has it
Okej:

- Vad är grejen, liksom? vad spelar man, hur ser ett typiskt äventyr ut?
- Hur är reglerna? Är det normalstandard-brp/d20-tradsim? Titeln och genren får mig att associera till Neotech och dylikt gräsligt invecklade tingestar. Stämmer det? Ändlösa tabeller och detaljism?
- Hur mycket "världsinfo" får man?
- Hittar bara lågupplösta bilder på framsidan. Är den så ful som den verkar? Hur är illustrationerna inuti?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Vad är grejen, liksom? vad spelar man, hur ser ett typiskt äventyr ut? "

Man spelar anställda på säkerhetsföretaget BlackEagle (tänk Blackwater ungefär fast inte lika krigsbrottslingsbenäget) som anlitas för ett jobb. BlackEagle gör en hel del olika jobb, men att utbilda polis/militär i tredje världen är kanskeinte så spännande som äventyr, så man brukar mest få frita gisslan, mörda folk i smyg, skydda folk från mördare, leta upp försvunna föremål etc.
Typiska äventyr som publicerats innehåller en karta eller tre, stats på skrukar och en uppmaning att skjuta dem.

"Hur är reglerna? Är det normalstandard-brp/d20-tradsim?"

Tradsim, men så är det också från en tid då 1999 var framtiden. Slå under ett värde med en t100. Använder samma system för att träffa som Western, en överläggsträffmall. Väldigt, väldigt dödligt. En stor tabell för skadeverkan, i stort sett. Det är relativt smidigt, jag skulle lägga det på samma svårighetsgrad som Call of Cthlhu, kanske lite klurigare när det kommer till skador (som mäts i nivåer och inte i hit points).

"Hur mycket "världsinfo" får man? "

Relativt mycket. Världen går ut på att det är 1999 och centralregeringarna har försvagats. Japan är militärdiktatur, USA är en i depression och Irak styrs av den slemme Saddam.

"Hittar bara lågupplösta bilder på framsidan. Är den så ful som den verkar? Hur är illustrationerna inuti? "

De är jättefula! :gremlaugh: Det finns inte en snubbe som inte är vanskapt!


Storuggla, nostalgi är kul
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Storuggla said:
BlackEagle gör en hel del olika jobb, men att utbilda polis/militär i tredje världen är kanskeinte så spännande som äventyr, så man brukar mest få frita gisslan, mörda folk i smyg, skydda folk från mördare, leta upp försvunna föremål etc.
Typiska äventyr som publicerats innehåller en karta eller tre, stats på skrukar och en uppmaning att skjuta dem.
Med andra ord typ ett tidigt Null State fast sämre =)

Kanske. Om det ligger kvar på Tradera i slutet av månaden. =)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
krank said:
Med andra ord typ ett tidigt Null State fast sämre =)

Kanske. Om det ligger kvar på Tradera i slutet av månaden. =)
Det läggs på Null States utgiftskonto under kolumnen "research"? :gremwink:
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Storuggla said:
De är jättefula! :gremlaugh: Det finns inte en snubbe som inte är vanskapt!
Helt sant. Illustrationerna är riktigt fula. Det kanske finns en illustration som jag faktiskt gillar. Men jag gillar ändå spelet för dess 80-tals/miami vice/internationell agent-känsla. Det finns en tv-serie som heter Soldier of Fortune som gick på svensk tv i slutet av 90-talet som jag tycker påminner mycket om spelet.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Helt sant. Illustrationerna är riktigt fula. Det kanske finns en illustration som jag faktiskt gillar. Men jag gillar ändå spelet för dess 80-tals/miami vice/internationell agent-känsla."

Jag gillar spelet. Det är det spelet jag tycker ligger närmast riktigt hård och ful spionthriller. Agenterna kliver av planet i Quito och tar en taxi till hotellet. De kliver ur taxin och där blir de omedelbart ihjälskjutna av en kille i nedre tonåren med en kpist. Gör nya gubbar och var mer paranoida nästa gång. Love it!


Storuggla, det förutspådde Blackwater iaf
 
Top