Nekromanti Säljes: En massa rollspel.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
MVGU, WTWE och Höstdimma som PDF.



Medan Världen Går Under - Ett samberättarspel för fyra deltagare där man berättar Sci Fi-historier.

While the World Ends (Revised edition) - Medan Världen Går Under, fast på engelska, och med några mindre uppdateringar jämfört med den svenska versionen. Det har lite stödmaterial för nedladdning från min blogg, se den svartgula knappen i min signatur.

Höstdimma - Postapokalyptiskt agentrollspel i fantasymiljö. Typ De tre musketörerna möter Vargarnas pakt, och någon har strösslat på lite Final Fantasy för syns skull.

--

Jag sätter ihop ett paket med de tre spelen i PDF-format och mailar till dig.

50 pix? Kan paketet vara värt det?
 

mars

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
85
Re: Call of Chtulhu

Jag är intresserad av alla Chtulhu-böcker som ett paket, men vad tror du frakten kan gå på med Schenker? :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Re: Call of Chtulhu

Ok, de kan ju omöjligt väga mer än 10 kilo, så det borde bli en hundring om mitt ombud har de färdiga lådorna. Annars får jag snickra ihop något själv, och då kanske 120kr.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Fantastiskt mycket diverse.

wilper said:
Mechanical Dream. Något kantstött, men jävlar vilket spel. Jag fattar inte ett dugg. Det är någon sorts teknofantasy, surrealistiska varelser i olika skala, sedan kommer det dimma, och solen pendlar av och an på himlen.

Broken Sanctuary - Ett äventyr till MD. Jag TROR att det handlar om utforskandet av någon sorts fornlämning. Första delen i en trilogi, men går bra att spela fristående.

Wilderness Beastiary - Surrealistiska monster till MD. Sätt D&D-stats på dem själv och låt dem hemsöka dina spelares rollpersoner. Eller använd dem där de hör hemma, i MD, där de kommer att passa perfekt.

Alla tre MD-böckerna 700 pix. Jag kan tänka mig att sälja tillbehören separat om du vill komplettera upp din samling.
Lägg till MD-böckerna till min Aftermath-beställning.
Om både du och knark säger att MD är konstigt måste det vara RIKTIGT konstigt. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Re: Ofattbart med diverse.

Jepp, det är kvar. Att frakta det till dig lär väl kosta minst lika mycket till, men jo, 50 kr för själva boken.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Ofattbart med diverse.

A Thousand and One Nights - Sagospel i Tusen och En Natts värld. Ny utgåva på gång, köp den gamla, bli en surgubbe/gumma och tjata om att allt var bättre förr. 50 pix.
Ja tack! Billigt och bra + fina surgubbevisioner – det låter bra. Ta reda på frakten så betalar jag så fort som. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
[NT] OK.

Nu tagen.

Det borde gå att skicka i ett vanligt kuvert...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: [NT] OK.

wilper said:
Nu tagen.

Det borde gå att skicka i ett vanligt kuvert...
Tja, ta det som passar dig bäst att skicka i, och så att boken inte blir helt trashad helst. Vika kartong runt och peta ner det i ett kuvert funkade ju bra sist... :gremsmile:
 

Engan

Veteran
Joined
29 Jun 2012
Messages
17
Re: Diverse

Skulle vilja slå till på Land of Giants till Pendragon :gremsmile:

Mvh

/ Jimmy
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Misskommunikation med mig och Grolin, CoC-böckerna finns kvar. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Om frakt och sånt.

Ok, första paketet har gått iväg med Schenker. Det var smidigt och kostade 60kr. Jag packade i ett bubbelkuvert, ett sådant rymmer en tjockare bok eller några tunnare.

Köper du många saker, eller större spel i box får vi ta till Schenkers stora låda, den kostar 100kr i frakt.

Så nu vet vi vad frakt kostar. (Om någon vill ha EON eller NeoTech, men vill snåla på frakten kan jag nog rymma böckerna ur en box i ett bubbelkuvert om jag inte packar själva boxen, inte lika kul att ha i hyllan då kanske...)

Ni som har saker som skall skickas, men inte har gett mig telefonnummer och epost-adress får skicka PM med det. Schenker använder dem till avisering när ni kan hämta paketet på ert lokala utlämningsställe.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
GURPS - SÅLT



GURPS, ett ganska bängligt regelsystem, men tillbehören är ruskigt bra och trevliga att ha att stjäla info till andra spel från. De är fruktansvärt välskrivna och ingen rollspelssamling är komplett utan i alla fall några stycken.

Jag har aldrig haft några grundregler, det behöver inte du heller. Knyck infon till ditt favoritregelsystem i stället.

Alternate Earths - Tänk om historien tagit en annan vändning. Spela i den amerikanska motståndsrörelsen efter att Nazisterna vann kriget, eller azteker när de invaderar Europa, i ett USA där sydstaterna vann inbördeskriget. Asfet bok, skriven av bland annat Ken Hite (känd från Fenix). 100 pix

Alternate Earths 2 - Mer alternativhistoria. Kineserna har tagit över världen, det är 1800-tal. Vikingar har tagit över världen, det är 1400-tal. Islam dominerar världen, sen kommer det aliens, det är 1600-tal. Och en hel massa andra underliga spelmiljöer. 100 pix

Atomic Terror - Radioaktivitet, jättemyror, rymdvarelser, allt som gör 50-talets B-filmer så fantastiska samlat i en bok. Du behöver den här boken. 100 pix.

CthulhuPunk - Call of Cthulhu och Nya Mutant får ett kärleksbarn. Det är en mörk framtid, mörkare än du någonsin sett förr. 100 pix.

Age of Napoleon - Köptes när jag var som bäst uppe i Höstdimmaskrivandet, men det blev aldrig av att jag läste den. 100 pix.

GURPS Traveller, Space och Alien Races 3 - Traveller, fast med GURPS-reglerna. Fast själva reglerna är ju inte med här, det är ju GURPS. Massor med info om Travelleruniversat dock, och rymden, och rymdvarelser. Space-boken är rätt skabbig, men de andra är ok. 200 pix för hela kittet.

GURPS WWII, Frozen Hell och Hand of Steel. Andra världskriget sammanfattat för rollspel. WWII-boken är tjockare än vanliga GURPS-böcker, medan de två tillbehören är tunnare häften. Perfekt om ni vill spela andra världskriget, eller om du har prov i historian på gång och vill snabbplugga. 200 pix för hela kittet.

--

Gör mitt liv enklare och köp hela rasket för 700 kr, så slänger jag med GURPS Lite också, ett tunt litet häfte som sammanfattar GURPS-systemet om du nu vill se hur det funkar.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Hur kan det finnas så mycket diverse?



All Flesh Must Be Eaten. Mycket populärt zombierollspel. Detaljerade regler för hur man konstruerar sin egen favoritsort av zombies, och sedan bussar dem på rollpersonerna. 150 pix.

All Tomorrow's Zombies. Supplement till ovan. ZOMBIES I RYMDEN! Rätt kul bok om man är sugen på zombieskräck i rymden, eller vill bli det. 100 pix.

Heavy Gear 2ed. - Någon sorts japanskinspirerat mecharollspel. Jag har spelat det en gång, reglerna var helt ok, men äventyret var en sådan katastrof att jag inte vill röra spelet igen. (Jag kommer att ha handskar när jag packar ner det i paketet åt dig.) Hårda pärmar, men en aning medfaret. 150 pix.

Werewolf - Varvular är rostfärgade och vagt varglika varelser med lysande röda ögon som stryker runt i övergivna industriområden där de jagar hemlösa och vilsna rejvare. Varvulvar är ascoola. Det här spelet handlar om helt vanliga jävla varulvar dock. En stor besvikelse. Typ som klassikern Vampire, fast med mer päls och ekoterrorism. 150 pix.

Victorian Vampire Companion - Tillbehör till Vampire Victorian Age. Helt säkert oumbärligt för den som har grundspelet. Jag säljer min för 50 pix.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Dragonstar

wilper said:


Dragonstar : Starfarer's Handbook, Guide to the Galaxy, Player's Companion, Galactic Races och Smuggler's Run. Allt vad du kan behöva för att spela alver, dvärgar, drakar och de andra klassikerna I RYMDEN! Ok, du måste ha d20 reglerna också, eller vara beredd att hacka till det till ditt favoritregelsystem. Det verkar rätt coolt, men jag lär aldrig få det till bordet, böckerna är mao i väldigt gott skick.

600 pix för alla fem.
Taget!

PM:a kontonr och dylikt, så får du svar med min adress...
 
Top