Nekromanti Säljes: Diverse rollspel

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Det mesta är rätt billigt; jag har inte satt något pris, men det är bara att föreslå något. Köparen betalar frakten. Om inte annat anges är sakerna i bra skick, näst intill nyskick. Följande är till salu:

Khelataar: Grundbox (lite sliten låda, böcker i fint skick), Eilapam, Encyklopedia Digoni

DoD6: Expert:Rollpersonen, Expert:Magi, Snösaga, Spelledarskärm (senaste utgåvan, inplastad)

Viking: Komplett produktlinje :gremsmile:

GURPS: Goblins, In Nomine, Mars

Eon: Mystik och magi, Legender och hemligheter

Wheel of Time RPG: Grundboken

Changeling: Freeholds and Hidden Glens

Metabarons: Grundboken (boken är lite sliten, men bara vad den har blivit av att ha stått i en hylla på SF-bokhandeln; jag har inte använt den)

Gammalt DoD: Magilre (splitter nytt), Dödens väg

Mutant: Grundboxen (alltså gamla Mutant 1, andra utgåvan (med bland annat en stridsvagn och en grönhudad tjej på framsidan). Rätt slitet, men komplett, och inte trasigt på något sätt)

Mutant Chronicles: Bauhaus, Ondskans ansikte, De fyra ryttarna

Stjärnornas Krig Rollspelet: Encyklopedia Galactica, Kampanj


/Dimfrost

edit: undrar varför jag skrev "köpes: säljes:" i rubriken? :gremcrazy:
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Är lite små sugen på följande;

Wheel of Time RPG: Grundboken
Gammalt DoD: Magilre (splitter nytt), Dödens väg
Stjärnornas Krig Rollspelet: Encyklopedia Galactica, Kampanj

Men ingen anning om va som skulle kunna tänkas vara ett ok pris...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Okej, men om du inte kommer med något bud så är det svårt att säga något. Om jag hade vetat vad jag ville ha för grejerna hade jag skrivit det i ursprungsinlägget. :gremsmile:


/Dimfrost
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Misstänkte att de va så, ska konsultera ett par polare och se vad vi kan ta ifrån föreningskassan... återkommer med post eller pm imorn eller så.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Det mesta är rätt billigt; jag har inte satt något pris, men det är bara att föreslå något. Köparen betalar frakten. Om inte annat anges är sakerna i bra skick, näst intill nyskick. Följande är till salu:
Det är ju svårt att ge ett bra pris när man inte vet riktigt vad du väntar dig. Är 1500 rimligt för rubbet?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag vet inte riktigt. Låt mig säga så här: jag blir inte omedelbart övertygad. Åtminstone vill jag vänta tills jag får svar från lite folk som har visat intresse för en del av grejerna.


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jag vet inte riktigt. Låt mig säga så här: jag blir inte omedelbart övertygad. Åtminstone vill jag vänta tills jag får svar från lite folk som har visat intresse för en del av grejerna.
OK, det är coolt. Se mitt bud som ett förhandlingsbart bud, så kolla gärna med mig innan du bestämmer dig för ett annat bud. Det är dessutom några prylar jag har rätt så svalt intresse för, så vi kanske kan lösa något om det är någon som bara vill ha någon pryl. Mitt bud på rubbet var mest för att jag var intresserad av det mesta (och är öppen för nya spel) och det förenklar för dig att bara skicka ett paket.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Se mitt bud som ett förhandlingsbart bud, så kolla gärna med mig innan du bestämmer dig för ett annat bud. Det är dessutom några prylar jag har rätt så svalt intresse för, så vi kanske kan lösa något om det är någon som bara vill ha någon pryl. Mitt bud på rubbet var mest för att jag var intresserad av det mesta (och är öppen för nya spel) och det förenklar för dig att bara skicka ett paket.
Det paketet lär bli fullkomligt enormt i sådana fall. :gremsmile:

Annars kanske det underlättar om du säger vad du är minst intresserad av.


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Sorry för den sena responsen, har inte haft tid tidigare och egentligen inte nu heller.

Annars kanske det underlättar om du säger vad du är minst intresserad av.
Khelataar: Grundbox (lite sliten låda, böcker i fint skick), Eilapam, Encyklopedia Digoni
Intresserad.

DoD6: Expert:Rollpersonen, Expert:Magi, Snösaga, Spelledarskärm (senaste utgåvan, inplastad)
Intresserad, förutom Expert: Rollpersonen som jag redan har.

Viking: Komplett produktlinje
Ingen aning om vad det är, alltså väligt intressant.

GURPS: Goblins, In Nomine, Mars
Intresserad, fast lite svalare intresse för In Nomine (jag har det som icke-GURPS och tycker iofs att det är ett intressant koncept, men tyvärr lite uppfuckat).

Eon: Mystik och magi, Legender och hemligheter
Svalt intresse.

Wheel of Time RPG: Grundboken
Ointresse.

Changeling: Freeholds and Hidden Glens
Svalt intresse.

Metabarons: Grundboken (boken är lite sliten, men bara vad den har blivit av att ha stått i en hylla på SF-bokhandeln; jag har inte använt den)
Hett. Vill ha!

Gammalt DoD: Magilre (splitter nytt), Dödens väg
Intresse som kuriosa enbart, kan leva utan det.

Mutant: Grundboxen (alltså gamla Mutant 1, andra utgåvan (med bland annat en stridsvagn och en grönhudad tjej på framsidan). Rätt slitet, men komplett, och inte trasigt på något sätt)
Har första editionen, så återigen mest som kuriosa.

Mutant Chronicles: Bauhaus, Ondskans ansikte, De fyra ryttarna
Intressant, åtminstone som grundreglerna också finns med (är inte så insatt i MC).

Stjärnornas Krig Rollspelet: Encyklopedia Galactica, Kampanj
Intresserad, men återigen bara om grundboken finns.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Inga grundböcker finns med när jag inte skrev så. Främst har jag rensat ut onödiga supplement och behållit grundregler för mig själv. :gremsmile:
Viking är alltså Neogames gamla rollspel.
Av GURPSböckerna är det In Nomine som jag själv är minst intresserad av att behålla, så den kan du få väldigt billigt. Jag köpte den på rea också.

Det känns alltså som att det är följande du helst vill ha (och det borde gå in i ett hyfsat normalt paket):

DoD6: Expert:Magi, Snösaga, Spelledarskärm (senaste utgåvan, inplastad)
Khelataar: Grundbox (lite sliten låda, böcker i fint skick), Eilapam, Encyklopedia Digoni
GURPS: Goblins, In Nomine, Mars
Metabarons: Grundboken

Och om jag ska sätta ett förhandlingsbart pris får jag väl ta i lite. Vad sägs om 1000 spänn? :gremsmile:


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
DoD6: Expert:Magi, Snösaga, Spelledarskärm (senaste utgåvan, inplastad)
Khelataar: Grundbox (lite sliten låda, böcker i fint skick), Eilapam, Encyklopedia Digoni
GURPS: Goblins, In Nomine, Mars
Metabarons: Grundboken
Och om jag ska sätta ett förhandlingsbart pris får jag väl ta i lite. Vad sägs om 1000 spänn?
Tror du missade Viking i den listan. Vad sägs om 1000 om du lägger till Viking (nu har jag ingen aning om hur många böcker det är och så, så jag ber om ursäkt om det är ett skambud...)?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Viking-paketet innehåller grundboken, Norden, Västerled, Gudarnas nåde, Jarl Eriks arv och parodin Neoviking. Om de ska med vill jag nog ha 1100, främst för att det gör att paketet blir tjockare (för då har jag nog ingen lämplig låda hemma). :gremsmile:


/Dimfrost
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
"Vad sägs om 1000 om du lägger till Viking (nu har jag ingen aning om hur många böcker det är och så, så jag ber om ursäkt om det är ett skambud...)?"
Skambud? Nu kommer säkert en viss Dimfrost att flå mig men SVEROK delar ut gratis Viking till alla SVEROK-medlemmar.. De köpte in 6 ton och har nu 2 ton kvar, enligt från vad jag hörde på FriCon.. På det konventet så prackades alla på varsitt exemplar och de lämnade en skylt med "Gratis rollspel" och alla Vikingböcker på en disk..

/Han som tycker det är kul att några Viking skänktes till Kunskapsskolan som tack för att de hyrde ut skolan
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Tja, det vet jag, men jag har ärvt min uppsättning från vår numera avsomnade förening som fick den för några år sedan. Och det kanske inte är så många som skänker bort Viking just i Borlänge? Jag vill ju inte direkt ha någon större summa för böckerna. Och observera smileyn efter Viking i mitt ursprungliga inlägg. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Viking-paketet innehåller grundboken, Norden, Västerled, Gudarnas nåde, Jarl Eriks arv och parodin Neoviking. Om de ska med vill jag nog ha 1100, främst för att det gör att paketet blir tjockare (för då har jag nog ingen lämplig låda hemma).
Låter OK för min del (har precis löneförhandlat med framgång...). Ska vi flytta över diskussionen om detaljer som adresser och betalningsformer till PM?

Vill du ha en låda så har jag en låda till en 29" TV som jag vill bli av med. Du vill inte ha den som dellikvid? Jag kan till och med slänga med en gammal TV och ett halvdussing gamla skrivare (är inte säker på att ens tippen vill ta emot dem...)!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Skambud? Nu kommer säkert en viss Dimfrost att flå mig men SVEROK delar ut gratis Viking till alla SVEROK-medlemmar.. De köpte in 6 ton och har nu 2 ton kvar, enligt från vad jag hörde på FriCon.. På det konventet så prackades alla på varsitt exemplar och de lämnade en skylt med "Gratis rollspel" och alla Vikingböcker på en disk..
Jag är för oorganiserad för att organisera mig och är därmed inte medlem i SVEROK. Jag har ingen annan källa för att få tag på grejorna. Grejorna har också antagligen ett värde för Dimfrost. Jag ser därför inget orimligt i att betala för dem.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: SVEROK och Viking

Å andra sidan har undertecknad alltid velat ha en komplett Viking-samling och vid upprepade tillfällen mejlat SVEROK och bett att få köpa Viking-produkter ur deras lager. Svaret har varje gång (två, ska sägas) blivit att de inte vet vad de ska använda böckerna till och ska höra av sig senare om jag kan få köpa ett par av dem. (Det har de givetvis inte gjort).

Så, visst är det så att SVEROK har massor av Vikingmoduler, men jag har då inte fått några av dem ens för pengar. Lite skumt, kan tyckas.

- Ymir, fortfarande utan Viking-moduler
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: SVEROK och Viking

Jag hoppade att hitta en mängd Viking prylar på årets GothCon men den stora flod som funnits tidigare år var som bortblåst.

AEGIS PRIME söker också Viking.... Skall maila SVEROK om saken...
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Säljes: Viking

Yyy har en komplett uppsättning Viking från sin gamla förening. Den är till salu ^^.
 
Top