Nekromanti [Säljes] Cyber M/77, Jorges Bestiarium, Ur Varselklotet, Äventyrsspelsromaner mm

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag går genom samlingarna och säljer sådant som jag inte räknar med att jag skall spela den närmaste tiden.

Jag tänker lägga upp grejerna i Köp & Sälj-gruppen på Facebook, men det kanske är någon forumit som vill ha första tjing och köpa sakerna innan de kommer dit. (När de väl är där får jag ta ner den här annonsen, de har strängare regler om dubbelannonsering där.)

Det går bra att skicka bud i PM

Jag kan ta emot betalning via Swish, PayPal, direkt till kontot eller papperspengar i näven ifall någon har vägarna förbi Luleå och vill hämta personligen.

Jag kan skicka med Postnord eller Schenker.



Ghost War - Michael A. Stackpole - 20kr

Call to Arms - Loren L. Coleman - 20kr
Boken är inplastad, alla klistermärkena sitter utanpå plasten.

Bok #3 Camber av Culdi - 40kr
Bok #8 Willow (Rejält sliten) - 40kr
Bok #10 Varulens tid - 40kr
Bok #18 Conan Förgöraren - 40kr
Bok #45 Drakryttarna - 40kr
Bok #49 Drakjakten (Fint skick) - 40kr
Bok #51 Mörkret faller - 40kr

Star Wars Roleplaying game core rulebook - 150kr
d20 Star Wars, första versionen.

Star Wars Roleplaying game reviesed core rulebook - 150kr
d20 Star Wars, andra versionen.

Prime Directive - 100kr
Spela StarTrek, fast utan officiell licens.

Neoviking - 50kr

Time Riders - 50kr
Crossover om du vill blanda Rolemaster och Spacemaster. Innehåller en del matnyttigt för tidsresor i allmänhet om du står inför att dra igång en sådan kampanj.

Orbit - 150kr
Notera att det är en barbröstad leopardmönstrad brud med någon sorts flumgitarr på omslaget. I KULF-debattens skugga torde bara det motivera priset. Vad spelet handlar om har jag ingen aning om, men det har tuttar på omslaget iaf.


Ur Varselklotet - 250kr
Spela nyfikna ungdjävlar i ett anakronistiskt 80-tal. Boken är i gott skick, jag pluggade in spelet via PDF och när pappersboken väl dök upp ställdes den bara i bokhyllan.

Ur Varselklotet - Våra Vänner Maskinerna och Andra Mysterier (Till Ur Varselklotet) - 200kr
Ställdes direkt i bokhyllan, skicket är gott.


Trygg-Torkel Barbaren (Vandöd) - 50kr
Nytryck av världens minst interaktiva soloäventyr


Jorges Bestiarium (Till Drakar och Demoner)- 800kr
Nån sorts monsterbok. Skicket är INTE MINT - men det är förbannat fint, boken är oläst, obläddrad, visst hyllslitage kan skönjas, men du skulle förmodligen kunnat kommit hem från din lokala spelbutik med en bok i sämre skick än den här.

Västmark - 100kr
Gamla upplagan av Västmark, förmodligen framställd på skrivare, spiralbunden.


Edge-On Cyberventure Mission File #1 (Till CyberSpace) - 50kr

Hong Kong Action Theatre! 2nd edition - 150kr
Spela HK-action. Alla rollpersonerna är skådespelare med olika specialområden och sedan spelar man filmer som de uppträder i. Asfeta stridsregler och kul text.

True 20 Adventure Roleplaying - 100kr

A Taste for Murder - 100kr
Spela mordmysterier på engelska lantgods under mellankrigstiden. Ledtrådar betyder inget, motiv betyder allt.


Full Light / Full Steam - 100kr
Steampunk space opera.


Hero's Banner - 50kr
Spela generation efter generation som måste hantera konsekvenserna av sina förfäders handlingar.

In Harm's Way - 100kr
Spela Hornblower och andra liknande sjöäventyr under Napoleoneran.

Thou Art But A Warrior 1st edition (Till Polaris) - 50kr
Spela muslimska riddare i Spanien (Du måste ha Polaris för att spela det här, men Polaris är ett sådant där spel som du borde ha ändå, så det är bara att skaffa.)

Panty Explosion Perfect - 100kr
Spela japanska skolflickor som slåss mot monster. Boken är färgsprakande illustrerad i mangastil.


Dead of Night - 60kr
Skräckfilmsrollspel. Snabbt och enkelt, hyffsat kul också.

Joshuan's Almanac - 60kr

D&D Essentials - Rules Compendium - 60kr

D&D Essentials - Heroes of the Fallen Lands - 60kr

D&D Essentials - Heroes of the Forgotten Kingdoms - 60kr

Golden Sky Stories + Golden Sky Stories Bonus Material + Vykort? - 200kr
Spela snälla djurandar som hjälper folk i detta genommysiga anime-rollspel. Bonus Material-boken går inte att köpa annat än som PDF längre. Jag tror vykorten är någon sorts spelhjälpmedel som kom via crowdfundern, de är fortfarande plastade.

Cyber M/77 (Varianten på tjockt papper) - 100kr
Sveriges nyaste cyberpunkrollspel.
Jag har två böcker kvar, de blev något skadade i frakten, och ser nu ut som om de varit på spelbordet två-tre kvällar redan. Därför nedsatt pris. (Vill du ha sprillans böcker så finns de att köpa på Lulu.)

Cyber M/77 (Kostnadsreducerad) - 50kr
Jag har fem böcker kvar från GothCon. De kostnadsreducerade böckerna är gjorda på ett billigare, men kanske mer lättbläddrat papper. Perfekta att ha som kringskickningsböcker bland chipskladdiga spelare. Jag vet inte hur det går till, men Lulu lyckas ibland få till färgskiftningar i de svartvita bilderna i de här böckerna, jag tycker det är fint.

Hydra #1 - 25kr
Rollspelsfanzine om OSR och klassiskt svenskt rollspelande.
Jag har några ex kvar sedan GothCon.

The Academy - 20kr
Spela ungdomar på internatskola. Harry Potter, Enders Game, sånt.
Någon hällde kaffe på bordet som böckerna låg på under GothCon, det är lite fläckar i kanten på sidorna, påverkar inte läsbarheten alls. Jag har satt ner priset.

OKULT - 50kr
Skräckspel skrivet av mig, layoutat av DeBracy och med skrämmande omslagsfoto av Enhörning. Spela vuxna människor som återvänder till sin hemby bara för att märka att något inte står rätt till. När de börjar nysta väcks minnen och trauman från barndomen till liv igen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Är den den fina utgåvan av Cyber M/77 eller är det den extra fina utgåvan? Är det den extra fina är jg helt klart intresserad av att köpa den :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jo, det är den "extra fina" som du säger, eller "Deluxe" som jag säger ibland. Dvs tjockare papper och svartvita bilder som är svartvita.

Jag har nu redigerat in en lista med lite beskrivningar i ursprungsinlägget,
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Redigeringstiden hade gått ut. Men hade det gått att ändra så hade jag gjort följande:

- Såld: A Taste for Murder
- Såld: Ena Cyber M/77, en finns kvar (och en bunte kostnadsreducerade)
- Såld: En Hydra, men det finns flera kvar, så ingen fara på taket där om du var sugen.

Att skicka en Cyber M/77 och en Hydra kostade 54kr med Postnord. Om någon nu gick och funderade på fraktkostnader.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
- Såld: Bok #8 Willow (Rejält sliten) - 40kr
- Såld: Bok #18 Conan Förgöraren - 40kr

Och om någon ser något kul i annonsen som Gnomvid och Korpa postat så går det att lösa samfrakt eftersom vi är grannar. https://www.rollspel.nu/threads/65147
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Gott! Jag har skickat ett PM för att fiska fram en adress att skicka till och så.
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Ska jag tolka att du har ett ex av Okult? Eller flera, eftersom det är något egenförfattat? Jag köper gärna om du har en kvar efter paxningen ovan.

(om jag bara inte glömmer logga in här på forumet och se svaret...)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Såld: Bok #8 Willow (Rejält sliten) - 40kr
Såld: Bok #18 Conan Förgöraren - 40kr
Såld: Golden Sky Stories
Såld: Hero's Banner (Dimfrost)
Såld: A Taste for Murder
Såld: Thou art but a Warrior (Dimfrost)
Såld: Våra Vänner Maskinerna
Såld: Panty Explosion Perfect
Såld: Cyber M/77 (100kr-varianten) 50kr-varianten finns det dock några böcker kvar av.

Roboman: Jodå, jag har några OKULT, Hydra, The Academy och Cyber M/77. Jag tänkte att jag bara räknar ner dem och skriver Såld när de tagit slut. Skicka ett PM med din address och en not om hur du vill betala så löser vi det.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Dimfrost;n287207 said:
Jag vill ha Hero's Banner, The Academy och Thou Art But A Warrior!
OK!

Jag har fler The Academy så det får stå kvar på listan.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag städar upp listan och tar bort sådant som är sålt.

Ghost War - Michael A. Stackpole - 20kr

Call to Arms - Loren L. Coleman - 20kr
Boken är inplastad, alla klistermärkena sitter utanpå plasten.

Bok #3 Camber av Culdi - 40kr
Bok #10 Varulens tid - 40kr
Bok #45 Drakryttarna - 40kr
Bok #49 Drakjakten (Fint skick) - 40kr
Bok #51 Mörkret faller - 40kr

Star Wars Roleplaying game core rulebook - 150kr
d20 Star Wars, första versionen.

Star Wars Roleplaying game reviesed core rulebook - 150kr
d20 Star Wars, andra versionen.

Prime Directive - 100kr
Spela StarTrek, fast utan officiell licens.

Neoviking - 50kr

Time Riders - 50kr
Crossover om du vill blanda Rolemaster och Spacemaster. Innehåller en del matnyttigt för tidsresor i allmänhet om du står inför att dra igång en sådan kampanj.

Orbit - 150kr
Notera att det är en barbröstad leopardmönstrad brud med någon sorts flumgitarr på omslaget. I KULF-debattens skugga torde bara det motivera priset. Vad spelet handlar om har jag ingen aning om, men det har tuttar på omslaget iaf. (Ludwig gjorde lite research, det är tydligen ett heavy metal-rollspel. http://www.flamesrising.com/orbit-review )

Ur Varselklotet - 250kr
Spela nyfikna ungdjävlar i ett anakronistiskt 80-tal. Boken är i gott skick, jag pluggade in spelet via PDF och när pappersboken väl dök upp ställdes den bara i bokhyllan.

Trygg-Torkel Barbaren (Vandöd) - 50kr
Nytryck av världens minst interaktiva soloäventyr

Jorges Bestiarium (Till Drakar och Demoner)- 800kr
Nån sorts monsterbok. Skicket är INTE MINT - men det är förbannat fint, boken är oläst, obläddrad, visst hyllslitage kan skönjas, men du skulle förmodligen kunnat kommit hem från din lokala spelbutik med en bok i sämre skick än den här.

Västmark - 100kr
Gamla upplagan av Västmark, förmodligen framställd på skrivare, spiralbunden.

Edge-On Cyberventure Mission File #1 (Till CyberSpace) - 50kr

Hong Kong Action Theatre! 2nd edition - 150kr
Spela HK-action. Alla rollpersonerna är skådespelare med olika specialområden och sedan spelar man filmer som de uppträder i. Asfeta stridsregler och kul text.

True 20 Adventure Roleplaying - 100kr

Full Light / Full Steam - 100kr
Steampunk space opera.

In Harm's Way - 100kr
Spela Hornblower och andra liknande sjöäventyr under Napoleoneran.

Dead of Night - 60kr
Skräckfilmsrollspel. Snabbt och enkelt, hyffsat kul också.

Joshuan's Almanac - 60kr

D&D Essentials - Rules Compendium - 60kr
D&D Essentials - Heroes of the Fallen Lands - 60kr
D&D Essentials - Heroes of the Forgotten Kingdoms - 60kr

Cyber M/77 (Kostnadsreducerad) - 50kr
Jag har fyra böcker kvar från GothCon. De kostnadsreducerade böckerna är gjorda på ett billigare, men kanske mer lättbläddrat papper. Perfekta att ha som kringskickningsböcker bland chipskladdiga spelare. Jag vet inte hur det går till, men Lulu lyckas ibland få till färgskiftningar i de svartvita bilderna i de här böckerna, jag tycker det är fint. Innehållsmässigt är de identiska med de dyrare böckerna.

Hydra #1 - 25kr
Rollspelsfanzine om OSR och klassiskt svenskt rollspelande.
Jag har några ex kvar sedan GothCon.

The Academy - 20kr
Spela ungdomar på internatskola. Harry Potter, Enders Game, sånt.
Någon hällde kaffe på bordet som böckerna låg på under GothCon, det är lite fläckar i kanten på sidorna, påverkar inte läsbarheten alls. Jag har satt ner priset.

OKULT - 50kr
Skräckspel skrivet av mig, layoutat av DeBracy och med skrämmande omslagsfoto av Enhörning. Spela vuxna människor som återvänder till sin hemby bara för att märka att något inte står rätt till. När de börjar nysta väcks minnen och trauman från barndomen till liv igen.
 
Top