Nekromanti [Säljes] Brädspel mm (säljande rubrik, eller hur?)

Frederyck

Djinn & Tonic
Joined
27 Dec 2006
Messages
35
Location
Uppsala
Jag är i behov av utrymme i mina bokhyllor... och måste tyvärr göra mig av med en hoper spel.
:gremeek:

Alla spel har alla delar kvar, inklusive tärningar och annat (utom Kings and Things, se nedan).

Junta
West End Games
(1985 års upplaga), det här exet är opunchat, men lite skavt på utsidan boxen. Klassiskt brädspel som bara osar politisk inkorrekthet. Lönnmörda dina vänner när de är hos sina älskare samtidigt som du bankruttar ditt land för din egen vinnings skull. Hur kul som helst, men det kräver att man är många som är med och spelar.
150:-

Illuminati Deluxe Edition
Steve Jackson Games
(Tryckt 1992). Spelat men i mycket bra skick. Boxen är lite sliten.
150:-

Bram Stoker's Dracula
Tie-in till Coppolas film som kom 1992.
Leading Edge Games.
Ospelat och opunchat. (Jag vann det på ett GothCon har jag för mig och har inte öppnat kartongen på 20 år). Kan inte säga om det är bra eller dåligt för jag har aldrig spelat det.
50:-

Zombies!!! och tilläggssetet Zombies!!! 3: Mall Walkers
2001 respektive 2003.
Journeyman Press respektive Twilight Creations
Huvudspelet innehåller dessutom 100 stycken extra självlysande Zombie-minisar (Bag o' Glowing Zombies!!!)
Det här är välspelat, men utan större skavanker. Mall Walkers-lådan är lite ihoptryckt, men innehållet är oskadat.
150:- tillsammans (inklusive Bag o' Glowing Zombies!!!)

Bilbo, en hobbits äventyr
2002, Alga (det är samma spel som Fantasy Flight Games gav ut 2001 fast översatt till svenska)
Otroligt opportunistiskt av mig att försöka kränga det här i dessa Hobbitfilm-tider :gremcool: , men det är ett ganska kul spel för de lite yngre. Det står att det är från 10 år på boxen men min 7-åriga dotter hade inga problem att spela det.
150:-

Spank the Monkey
2003
Gigantoskop
Svenskt kortspel på engelska om apor som bygger torn på ett skrotupplag. Obegripligt spel med ett obegripligt namn. Obegripligt bra skick. Perfekt julklapp till mormor.
50 000:- eller gratis med tillsammans med nåt annat spel.

Cthulhu 500
2004
Atlas Games
Racing-kortspel med Cthulhu-tema. När du inte trodde att Cthulhu-trenden kunde bli mer konstlad... Ganska roande spel dock med en hel del kul taktik. Mycket bra skick.
50:-

Vino
1999
Rio Grande Games
Opunchat och ospelat. Jag har spelat ett annat exemplar av det och det är småtrevligt, även om det inte är så revolutionerande speltekniskt.
100:-

Om du är intresserad och köper fler än hälften av de andra spelen så kan jag skicka med mitt ex av Kings and Things gratis. (West End Games, 1992 års upplaga), spelat och något slitet. Det saknas en hexbricka av de 48 som spelet innehåller från början. Det är inga problem att spela ändå, men är inte komplett, så jag känner inte att jag kan ta betalt för det. Men ändå... Killer Penguins !

Bonus!
Om ni köper allt ovanstående så får ni även med ... Hercules and Xena RPG gratis!! Man kanske kan se det som ett straff, men misströsta inte. Spelet innehåller massor med fina färgglada bilder på lättklädda och muskulösa män samt nästan lika lättklädda (och även delvis muskulösa kvinnor)! Vad mer kan man önska av ett rollspel?
0:- tillsammans med rubbet ovan.


Alltsammans finns i Uppsala, så vill ni att jag skall skicka det så kommer det att kosta porto. Hur mycket vet jag inte, men gissningsvis kostar alla spelen tillsammans 235 pix på posten (under 10 kilo)*. Jag skulle kunna tänka mig att koordinera en träff i centrala Stockholm också, men kolla med mig först.

* Och sorry, det blir samma porto även utan Herc&Xena... så om ni köper allt så slipper ni inte undan det!! :gremgrin:
 
Top