Nekromanti Sälja sitt fanzine, var?

majorme

Veteran
Joined
3 Mar 2002
Messages
46
Location
Stockholm, Sollentuna, Trollskogen
När man har gjort ett hemmagjort fansize, var ska man då sälja det? Jag ska strax börja på ett fantasy-fanzine, fullt med rollspel, Warhammer, figurspel, datorspel, fantasy, mm. Kanske Tradition eller SF-bokhandeln vi sälja den?
Är det någon som vet?? Snälla hjälp!! Hjääälp! Snälla! Hjälp! Nooooo.........urk...!....../images/icons/frown.gif
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag skulle ringa till alla sveriges butiker med de intressena, parat om de tar en avgift för att ha dem framme och om de vill ta in det. De som ligger nära kan du ju besöka själv. Sen kan man ju göra lite reklam för sig på forum och så och sälja via mail också.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Jag tror inte att jag skulle bry mig om affärer om det inte absolut var nödvändigt.

Armageddon såldes i flera affärer men oftast slutade det i problem. Om ens affären ville ha tidningarna så var det problematiskt att få ut några pengar. Att göra fansin är i sig en förlustaffär men det hela späddes på iom försäljning via affärer. Att sälja på konvent gick ibland lysande och ibland mindre bra.

DFG säljs enbart genom beställningar från redaktionen. Och om vi skulle behöva ta hjälp av affärer så finns det minst en stor affärskedja som vi inte kommer att anlita. Det blir bara onödigt trassel.
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
En del butiker säljer fansin, men färre och färre tyvärr :(

Det brukar vara enklare om man har a4 och snygg framsida, då tror de (helt korrekt) att man säljer bättre.

Konvent är annars ingen dålig idé, speciellt inte om ni ser till att synas och erbjuder schyssta priser.

En hemsida som promotar lösnummersförsäljning är aldrig fel.

Prenumerationer underlättar, men då är det ju bäst om man kan inge förtroende om att fler än ett par nummer kommer att släppas!

Mvh,

Svenne,
Runan
 
Top