Mekanurg
Akktu stakki
Sci-Fi! -- utforska ett kärvt framtidskosmos, förhandla med främmande arter, befria människoslavar, starta kolonier, jaga krigsförbrytare, köp och sälj exotiska varor. Gritty space opera. Kort startsträcka och lätta regler.
Dante;n146804 said:Äntligen har jag haft tid att faktiskt läsa Järn – och inte bara bläddra igenom och tycka att det är väldigt fint.
Och i takt med att jag läste så formligen sprutade inspiration och spelsug ut från boken och – via synnerven – in i hjärnan (närmare bestämt till fantisatorn i hjärnan).
Jag vill skapa en rollperson NU. Jag vill spela NU. Jag vill bygga spelvärldar NU. Jag vill skriva Järn-hack NU.
NU, dammit, NU!
Khan;n205357 said:Har plockat ner Leka med Elden nu och skall läsa igenom det så får vi se vad som händer.Delta Green har jag ingen koll på, är det hög tröskel för att lära sig system? Om inte annat, vet du var man kan hitta något konventsäventyr eller liknande för att testa?
Khan;n205357 said:Jag gillar Dresden Files, har läst några av böckerna. Men humorn i böckerna är ju den största säljpunkten för mig och det är alltid svårt att få med till spel. Har det funkat när du kört det?
krank;n205492 said:Först och främst måste jag ju säga Rotsystem. /.../
Sedan är det såklart väldigt coolt att spela Kutulu nu innan det ens är släppt. Regelsystem för undersökande skräck med vansinnesregler som inte liknar något annat rollspel jag sett, och som bygger på den litterära tekniken med opålitliga berättare.
Skicka mig ett PM så hookar jag upp dig. Leta rätt på ett par smarriga CoC-äventyr och rocka loss. Jag rekommenderar Tatters of the King, som jag just nu spelleder med två grupper.