SÖKES: Rollspelande gymnasieelever

drlaser

Veteran
Joined
15 Oct 2013
Messages
2
SÖKES: Rollspelande gymnasieelever till ett kort scenario som ska användas till min C-uppsats i engelska.

Jag är lärarstudent och jag arbetar för närvarande på min C-uppsats i engelska där jag vill ta reda på om rollspel är ett effektivt verktyg för språktillägnande. Jag har över tjugo års erfarenhet av att spela och att leda rollspel.

Scenariot tar max en timme att genomföra, med en halvtimmes förberedelser av spelarna själva, såsom namn, backstory och sådant som rollspelare är vana vid. Spelandet kommer att ske online då skeendet kommer att spelas in för att sedan analyseras. Det kommer så klart att ske på engelska.

Eleverna kommer behöva skriva på en “consent form” som jag kommer att skicka ut tillsammans med enklare instruktioner om hur spelet kommer att gå till.

Om en spelare känner någon som skulle vilja testa på rollspel så kan det här tillfället vara en bra start då scenariot är designat med klassrummet i åtanke och är väldigt lätt på regler. Så om någon känner någon som inte har erfarenhet men vill prova så går det alldeles utmärkt då det dessutom skulle bidra till intressant analys av spelet.

Finns intresse så hör av er till mig via mail: christofer.lassander@gmail.com
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Är det ok att sprida detta vidare på andra ställen? Känner till en del discord-kanaler där det hänger en del gymnasieelever.

Är det förresten strikt avgränsat till bara gymansieelever? Jag har en rollspelande dotter i nionde klass och hennes spelgrupp skulle kunna vara intresserade.
 
Top