SÄLLSKAPET PBS SKRIVARUTMANING 2025 - TEMA GIFTERMÅL

Anar att bidraget med det här namnet kommer få extra mycket röster nu😉 å lätt kommer ta hem hela jottablasket👍
Vi får väl se vilken kategori vi deltar i och sen delar vi på prispengarna😇
Ja alltså vi behöver ju de här rollspelsmiljonerna nu när du gått och blivit snoffsig och layoutat dina äventyr 😮

Nu har jag tänkt på och pillat med den här idén och själva dokumentet så länge att jag nästan börjat tycka illa om alltihop, så det är nog läge att vara nöjd och lämna in.

Jag har skrivit ett scenario till min TV-seriekampanj för furrynoir-rollspelet Urban Jungle. Tanken är att det ska finnas en bunt färdiga karaktärer som alla brukar hänga på Sadies speakeasy. Varje scenario inleds med att spelarna väljer varsin karaktär för kvällen, och sedan drar intrigerna igång. Till nästa sittning kan en välja en annan karaktär om så önskas. Det första scenariot heter The Pilot, och här är episod två: Cold Feet.

Attachments

Last edited:
Ännu ett bidrag så här på slutkanten. Hade idéer för ett annat till mitt spel Halloweenia, men fick inte till det. Får putsa mer på den idén och skriva det senare utanför tävlingen.

Edit: orsaken jag inte skrev ut karaktärernas desires och relationship, utan bara har nummer, är för att licensen för 3e-parts material inte tillåter det. :) men de kan ju då lätt ersättas med egna om man inte har spelet.

Attachments

Last edited:
Åh vilken kul grej, nu blev jag inspirerad att peta ihop något också! Det fick bli ett äventyr till Nordiska Väsen.

Fy fan vad coolt! Storslaget bröllop som retar hela byggden där de låtsas att bruden inte är död för att slutföra det ockult viktiga äktenskapet? Det här känns verkligen ockult och som häxkonst.

Dinoblast fortsätter vara ett av de mest lovande svenska rollspels projekten! Här får vi politik mellan de olika grupperna på ett kul sätt.
Tack, det är superkul att höra ❤️, behövs att höras också, är så lätt att börja tveka, älta och bara låta det bli liggande (som allt annat tyvärr blir).

Tack, det är superkul att höra ❤️, behövs att höras också, är så lätt att börja tveka, älta och bara låta det bli liggande (som allt annat tyvärr blir).

Du måste göra klart det och göra det tillgängligt! Det är en helt otroligt cool setting. Och det finns inget annat som det. Det är inte bara en till fantasy heartbreaker eller något!

Fy fan vad coolt! Storslaget bröllop som retar hela byggden där de låtsas att bruden inte är död för att slutföra det ockult viktiga äktenskapet? Det här känns verkligen ockult och som häxkonst.
Det ska tydligen kunnat ha förekommit "likbröllop" historiskt men då verkar det som att alla var mer införstådda med hur det stod till. Roligare om de inte är det! :D

Back