SÄLLSKAPET PBS SKRIVARUTMANING 2025 - TEMA GIFTERMÅL

”Den Stora Dagen”
Ett kammarspel i fem akter i kärlekens tecken med snittar & bubbel, skvaller om svensexor och möhippor, musikaliska under, nattakorv mm mm
Känner mig lite besviken att du trots allt körde med lite lay-out...

Holy shit du får ju in hela systemet, slumphändelser och en ganska rejält äventyr på 2 sidor. Layouten är *chef’s kiss*. Men texten är väldigt liten 😂Jättebra fabel stämning!
Badass recension, skall behålla till framtida CV. Tackar @God45

Här kommer en till.

I "Älskling, vem bjöd in zombierna" möter bröllop From Dusk till Dawn i en zombie-splatterorgie.

Generiskt skrivet, går att använda i nästan vilken setting som helst. Om inte annat som en (mar-)drömepisod.

Necromancer i källaren och zombies i kören! Kul, maffigt och hade varit perfekt i fantays eller typ World od Darkness

”Den Stora Dagen”
Ett kammarspel i fem akter i kärlekens tecken med snittar & bubbel, skvaller om svensexor och möhippor, musikaliska under, nattakorv mm mm

SJUKT KUL! Soundtrack och rekvisita krävs! Man får kasta ris på folk. Boarderline ett mini lajv.

Även jag har trillat dig på att göra ett litet äventyr för Frontier Scum.
Det är ju så himla härligt med ett stämningsfyllt western-bröllop, vildhundar och galna predikanter.

Älskar att bilden på det lyckligaste paret är av de två bistraste människorna tänkbart 😂

Awesome weird west bröllop 😂

Jag gillar verkligen storyn och att det finns både finns ett härligt drag av klassisk myt och av äventyr.

Ohhh! Det här var bra! Jorun kidnappar bruden och brudpigorna måste hämta henne. Drömsk och stämning men med mycket att göra. Skickligt användande av FATE Cores aspekter.

Jahapp, det här med sista är tydligen inte min grej. Så ett till, med inspiration från det som skrevs om nycklar i någon tråd på forumet.

Kul hur NPC:ernas olika brister och neuroser är miljön för äventyret!

Röd flagga att sno kyrknyckeln dock!

Här kommer mitt bidrag till tävlingen, formgivet av @DeBracy. Bröllopsvals - Ett miniäventyr till De fördömda. Testspelat på SchtaanCon #12 i lördags. Det gick bra men trots äventyrets blygsamma omfattning fick vi skynda på för att inte dra över tiden. Slutet blev heller inte som jag förväntat mig (vilket jag borde ha förväntat mig).

Attachments

Här kommer mitt bidrag till tävlingen, formgivet av @DeBracy. Bröllopsvals - Ett miniäventyr till De fördömda. Testspelat på SchtaanCon #12 i lördags. Det gick bra men trots äventyrets blygsamma omfattning fick vi skynda på för att inte dra över tiden. Slutet blev heller inte som jag förväntat mig (vilket jag borde ha förväntat mig).

Det är så många rörliga delar och intriger på bara två sidor!! 🤯🤩😍 Liksom, där är lån, hämnd, kidnappningsplaner, sol och vårande, magiskt rakvatten och det är bara tipptopp! Potentialen för att spelarna går på ett spår och missar två andra så de blir överraskade med helt nya problem är jättehög!

tipptopp!
Tack! Är själv förvånad över hur mycket jag lyckades få in på två sidor. Intriger, hemligheter och potential för pang pang. Sedan är jag särskilt nöjd med att både han och hon tror att dom gifter sig rikt men båda är lika lurade.

Back