Nekromanti Ryser så att huden spricker

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
Skikade in på neogames releaseplan och försökte få musen att rulla snabbare.
Efter ett gormande senare, såg jag omslaget till Drakar "The Hand of Chaos" - och rös till. Sedan såg jag även en röd bok med ruskig text - Demoner.

Dessa två ruskigt intressanta moduler är ett måste, och jag hoppas verkligen att de kommer innom kort.

Men hur mycket material har kära neogames fått fram på böckerna? det vore intressant att veta och vem eller vilka är det som skriver dessa?

Grattis till Neogames för ytterligare två bra moduler.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Krille skriver på Drakar, men jag har ingen aning om hur långt han kommit. Projektet har ju varit igång ett tag, så det bör finnas en hel del text. Det innebär dock inte att modulen skall släppas snart :gremwink:
Det skall nog finnas en 'Drakar-dagbok' någonstans på Neogames hemsida...

Demoner har vi inte fått höra särskilt mycket av, och här har man inte ens vågat chansa på en utgivning under 2003... Verkar som om det skall släppas en hel del andra moduler innan den här kommer på tal...
 

PubisFlarup

Veteran
Joined
5 Dec 2002
Messages
50
Location
Tidaholm
Visst drakar och demoner i all ära men vad jag inte kan förstå är hur man ännu inte släppt en modul om Jargien.

Sedan har jag en fråga till: Har hört att Neogames ska släppa tre moduler för att ersätta Krigarens Väg, och att riddaren ska va en av dessa. Stämmer detta?
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Har hört att Neogames ska släppa tre moduler för att ersätta Krigarens Väg, och att riddaren ska va en av dessa. Stämmer detta?

Det stämmer bra. De övriga två är "Vapenmästaren" och "Krigsherren".
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Visst drakar och demoner i all ära men vad jag inte kan förstå är hur man ännu inte släppt en modul om Jargien.
Jargien kommer väl... någon gång. Om jag inte minns fel så är det Ola Nilssons skötebarn (men om han kommer att skriva modulen eller inte vet jag inte (troligtvis inte...)). Drakar skrivs, som någon nämnde tidigare, av Krille - och Demoner påtas ihop av Petter Nallo som författat Vandöda & Nekromanti.

Sedan har jag en fråga till: Har hört att Neogames ska släppa tre moduler för att ersätta Krigarens Väg, och att riddaren ska va en av dessa. Stämmer detta?
Ja. Det stämmer. Vapenmästaren och... Krigsherren/Härföraren eller vad den sista modulen nu skall heta.
 

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
Om jag inte minns fel så är det Ola Nilssons skötebarn (men om han kommer att skriva modulen eller inte vet jag inte (troligtvis inte...)).
Tråkigt. verkar som Ola försvinner mer och mer.
 

PubisFlarup

Veteran
Joined
5 Dec 2002
Messages
50
Location
Tidaholm
Re: om dom kommer så tidigt så får vi va glada NT

Jo.. det får vi nog vara... hmm nää inget illa menat men jag vill ha modulerna NUUUUU!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Dan (neo) skriver just nu på Sylfens Vrede-sviten samt Vapenmästaren/Krigsherren. Då de senare två är av relativt hög prioritet då så borde de komma ut ganska snart. Vapenmästaren kommer nog först. Kanske en nästa år och den andra nästnästa. För man kan ju inte ha ett rollspel utan stridskonsts- och fältslagsregler...

Men 2007 så har nog de flesta nu planerade moduler kommit ut.

Dessutom så ska det inte klagas på modulantal till EON. Om man jämför med DoD6 så har det spelet 3 böcker just nu (om inte D6E kommit ut, men isåfall 4), när EON funnits i två år hade det 10 tror jag.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Om dom kommer redan nästa och nästnästa år: varför har inte Neogames ens lagt upp dom på releaseplanen? Det verkar ju väldigt underligt, eftersom det finns andra på releasplanen med obestämd release. Eller, har jag möjligtvis fel?

Mvh Victor Palm...

...Som har fet ångest p g a läxor som ska vara inlämnade imorron, men som han samtidigt inte pallar göra.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
dom kanske har lagt dom på is tills dom andra modulerna (dom som ska komma före) är klara ?? :gremconfused:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Re: Fnyser så hunden sticker

Krigsherren är den modul jag upplever har lägst prioritet, jag skulle föredra att de satsade mindre på något så mördande tråkigt som fältslagsregler och i stället la resurserna på att skriva de där böckerna om Thalamur och Västlanden jag går och väntar på.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Re: Fnyser så hunden sticker

vad är det för fel på fält slag ?? det är juh skoj när man väl fattar reglerna :gremwink:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Re: Pyser på lundensisk stickning

Fältslag består för mig oftast i (A) strider mellan länder som inte är viktiga för historien. Kan lätt avgöras genom att man bar hittar på någon procentchans (typ 60-40 till Mûhad) eller bara ljuger ihop något. (B) är sådana slag som är viktiga för historien, typ i någon stor kampanj. Där kan mna lika gärna säga "om rollpersonerna fick fram informationen i tid och lyckades lönnmörda fiendernas fältherre vinner Mûhad". Enda fallet då sådana regler skulle vara intressanta är om någon skulle spela fältherre själv, men alla i vår spelgrupp skulle skygga undan för all tråkig ekonomi det innebär att föra en krigskampanj enligt reglerna.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Ryssar får huden att spricka

I och för sig hörde vi talas om Riddaren bara några månader innan den skulle släppas...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Hänvisar hit

Hur skulle det se ut på forumet om man tog bort Demoner och Misslor från releaseplanen tills dessa påbörjades på allvar? Uppror... Så, man lägger in nypåkomna moduler (som Vapenmästaren) när det börjar närma sig (in my humble expection runt årsskiftet 2003-2004).
 
Top