Varulv Rymd-Bettan och Mårten: Total Mårtenkallelse - R2

Det står ingenstans. "De kan nattmörda en spelare".
Jag tänker inte satsa några kort på att det betyder att de bara har ett nattmord, det låter jättemärkligt.
Om inte ulvarna verkligen är 6 st från start, för att familjen var sju som lappen sa. Men då är ju alla som outat parasit ulv liksom.

Ulvarna kan inte gärna ha listat ut att BB var Rickard, han sa inget om sin roll. Så även om de har något teoretiskt megamord som går igenom väktanden tex, så lär de inte ha varit så pass tursamma. Nej, jag tror nog på Octa att det är dödligt att nämna kameradinon.
Näe, men de kan ha gjort en rätt kvalificerad gissning va? Typ minst halva fältet hade redan gått ut med att de varken var R eller M, så att träffa powerroll bland de kvarvarande har rätt hög träffchans.

Haha, hur kan jag ha missat Rick & Morty? Jag har bara tjugo SouthPark-säsonger att ta ikapp, sen ska jag binga alla säsonger.

Info jag redan har berättat:

1. Jag är Kamera-Dinosaurie och hör till familjen Andersson.
2. Jag har en förmåga om att ta bilder. (Försökte använda men inget tycks ha hänt, jag försökte ta en groupie med Anthrox.)
3. Jag oroar mig för att bli utpekad som parasit då jag inte är biologisk släkt med däggdjuren.
4. Alla mina foton har tyvärr brunnit upp.
5. Likheter med frasen som dödade BB7 är tillfälligheter.
6. Om någon använder denna fras kommer den strykas ur avsnittet pga upphovsrättsliga skäl. Namn och fraktion redovisas kommande runda.
Det slog mig precis att det i mitt PM står att jag inte pratat in-game. Kan det vara så att det gjort mig immun mot sin grej för att det är karaktären som säger grejen och blir dödad? I så fall borde Vimes också vara immun, för han pratade väl inte med? Vad står det specifikt i förmågan? Nämns det på något sätt vem som ska säga för att det ska gillas?
Det förklarar ju dock inte det avsaknade nattmordet.

Hmm, enligt räknaren borde Octa ha hängts...?
Ja, det läggs ju på octas suspekta hög.
Vad kan då detta bero på?

1. Impe har klantat sig.
2. BBs röst räknades inte eftersom han diskades.
3. Nåt jox med Octas dinosaurie-fiffel. Tex att han blir immun mot utröstning om någon nämner fotodino.
4. Någon har fler eller färre röster än 1.
1 känns osannolik, 2 passar vissa saker men förklarar andra dåligt, 3 låter rimligt mtp hur octa pushade för att någon skulle säga frasen (allvarligt hade han bara helt käften om det hade ju ingen någonsin åkt ut? Vem säger liksom fotosaurievoldemort på random?) Och 4 kan ju gå hand i hand med 3.
Tycker mycket pekar på stt octa hade någon förmåga som måste låsas upp. Kanske har de andra ulvarna också det? Ska läsa tillbaka ifall någon ser ut att ha ett mission.

Ä va fasen vi behöver verkligen lägga korten på bordet.

Mitt är typ:
Jag är Lennart Andersson. Kusin Niklas? Nää, vi har bara bra semesterplaner faktiskt. Diarré på ett hotellrum i den dåliga änden av landet klarar vi oss utan en gång till även fast den där sköna liraren i baren hade en märklig förmåga att stöka till det.

Jag tolkar det som att jag tillhör familjen å tänker att resten är fluff. Initialt så tänkte jag först att det sista om förmåga pekar på att det finns nån förmåga av nåt slag i spel. Verkar dock rörigt tveksamt å det kanske bara är Impe-brus.
Vadå typ? Står det att du tillhör familjen? Det här tycker jag ser väldigt avvikande från vad jag har, och vad jag uppfattat andra har med?
För min del är det inte tolkningsbart att vara med i familjen, det står explicit liksom.
Röst: @Sidd

Verkar rimligt att outa PM (ja, inte citera då) för vi behöver mer info att gå på. Det kommer dock innebära att Mårten måste outa eller ljuga? Vi är ok med det?
Skeppet seglade för ett tag sen så.

Så här ser mitt PM ut ungefär:

Välkomsttext om att jag är välkommen till spelet

Jag är Konduktören och hör till familjen Andersson.

Jsg har en förmåga som alltid har en lugnande effekt på familjen. Mysigt skratt och goa mustascher. Tillsammsns ska vi klara äventyret.
Stör mig som fan på att du verkar vara den enda karaktären som inte finns i oeiginalförlagan?

Sömn-Göran, tillgör familjen Andersson, "sover" runda 1 och kan inte bli utröstad då (tack för den @Impetigo xD )

Sett det mesta R&M men har för tusan ingen aning om vad som händer i detta spel.
Minns inte min motsvarighet i serien men det var ju typ hur länge sen som helst jag såg den.
Någon i avsnittet kallades sleepy nånting, det var också en av parasiterna. Vill minnas att han lurade pappan i familjen ganska rejält.

Nu har jag nog läst ikapp efter valvaketröttheten.
Sidds outande är ju illröd.
Allt i Octas spel är illrött, insnärjt i så många lögner att han inte själv håller koll på vad som händer. Jag tror att BB7 blev nattmördad för att octa skulle se ut att ha alibi med sin bullshit.
Basse är ganska röd, med tanke på att hans karaktär inte ens verkar finnas med i serien. Det är ju bevisat att Impe använder karaktärer som inte är med i avsnittet, så varför skulle han hitta på helt egna?

@Impetigo låser in min ulvtrio där och satsar en tusing!

Någon i avsnittet kallades sleepy nånting, det var också en av parasiterna. Vill minnas att han lurade pappan i familjen ganska rejält.
Ja, Sleepy nånting var pappans homoerotiska undermedvetna. Däremot tycker jag inte att han sov nånting, så jag vet inte vad jag tror om Fjoddes påstådda förmåga.

@fjodorsenuba, var du immun mot UTRÖSTNING alltså, inte mord? Jag vill minnas att du uppmuntrade folk att rösta på dig. Varför skulle en bybo vilja att vi slösade röster på någon som är immun?

100 % sus, klart det står i bybornas PM att de tillhör familjen
Ja jo det verkar tyvärr som att jag kan vara en av de där i sus-gruppen som inte riktigt fattar själv om vilken fraktion jag skulle vara på från SLs sida. Dock så sitter jag ju inte med nån annan i en ulv-tjatt å får en massa info om spelet mm så det är jag säker på: inget ulvlag för min del. Jag var helt övertygad om att jag är bybo!

Back