Varulv Rymd-Bettan och Mårten: Total Mårtenkallelse - R2

Ärligt talat. Jag tycker det mer ser ut som att Octa är full av ulvskit här. Ulvarna nattmördade BB7, det går väl inte att tolka på annat sätt?

Röst: @Octagonal

Men verkar det inte jättedumt att sätta fokus på sig själv på detta sätt? Eller tänker vi att ulvarna bara kan mörda den som säger kamera-velociped?

Ok det här tolkar jag som att Biobunkers nämnande av det förbjudna ledde till hans död:

(Rickard skrevs ut ut manuset som en sen ändring, det blev trassel med upphovsrätten)

Därför är Octa grön väl?

Ärligt talat. Jag tycker det mer ser ut som att Octa är full av ulvskit här. Ulvarna nattmördade BB7, det går väl inte att tolka på annat sätt?

Hm, vad skulle hans ulvrational vara för att prata om fotosaurien alls?

Men ja, det finns uppenbart någon form av koppling mellan Octa och mordet.

Men verkar det inte jättedumt att sätta fokus på sig själv på detta sätt? Eller tänker vi att ulvarna bara kan mörda den som säger kamera-velociped?
Något skumt är det ju med octas "förmåga". Han pushade svinmycket för att få någon att säga nyckelfrasen förra rrundan. Jag trodde ju att jag gjort det,eftersom han betedde sig som det. Men liksom. Nattmord??

Äh, jag fattar inte.

Hm, vad skulle hans ulvrational vara för att prata om fotosaurien alls?

Men ja, det finns uppenbart någon form av koppling mellan Octa och mordet.
Fan vet. Konstig ulvförmåga som låser upp något om han får en bybo att säga en nyckelfras?

Ok det här tolkar jag som att Biobunkers nämnande av det förbjudna ledde till hans död:

Därför är Octa grön väl?
Fast om octa är grön och talar sanning om sin förmåga så avstod ulvarna nattmord. Förklara det.

Nu kommer jag upprepa vad andra redan skrivit men jag måste få reda ut tankarna:

I R1 fick vi veta att byns väktare heter Rickard.

I R2 fick vi veta att byns väktare är Rymd-Bettan, som byn just har röstat ut.

Att spelledaren skulle byta väktare mitt i spel är ju rent av olagligt utan det måste vara en ulv som haft specialförmåga att få göra detta och gjorde det på slutet när det stod klart att det var Rymd-Bettan som skulle bli utröstad.

Stratten kan inte ha vetat att han var väktare för då skulle han sagt det.

Var väktaren Rickard = Biobunker som dog pga att han sagt Octas förbjudna ord?
Varför dog i sådana fall inte också Anthrox?

Blev det inget nattmord? Lyckades Biobunker vakta nattmordsmålet?
Eller blev Biobunker nattmördad av ulvarna och han dog inte alls pga det förbjudna ordet?

Måste få veta:

Enligt reglerna har ulvarna möjlighet att mörda "en spelare". Oklart om det är varje runda, men det får vi kanske anta.

Båda de som omnämnts som Väktare har nu dött, så anledningen att vi inte ser något mord är knappast ett lyckat väkt.

Och jag ser inga skäl att tro att copyright-historien är ett mord.

Vad ska man tro? Har ulvarna bara ETT vanligt mord, och lite andra miffiga sätt (typ förbjudna ord) att ta kål på folk?

Fram med alla PM nu, era wankers.

Jag är som sagt Smilla Andersson. Jag hatar min familj och jag har en plojförmåga att kunna vifta ironiskt med ögonfransarna.

Fram med alla PM nu, era wankers.

Jag är som sagt Smilla Andersson. Jag hatar min familj och jag har en plojförmåga att kunna vifta ironiskt med ögonfransarna.
Förlåt, jag ljuger. Jag viftar inte med ögonfransarna. Jag himlar med ögonen. Läste om mitt PM.

tänker vi att ulvarna bara kan mörda den som säger kamera-velociped?
Är väl möjligt att det är ETT av flera sätt de kan ta kål på folk. Men hur många kan man lura att säga en sån grej liksom? Måste klassas som en engångs-torped i så fall.

Vart står det att ondingarna har nattmord varje runda?

BB7 åkte ut av upphovsrättsliga skäl som jag sa.

Eller tänker vi att ulvarna bara kan mörda den som säger kamera-velociped?
I alla fall måste Biobunker ha blivit nattmördad.

Men det förklarar inte hur väktandet plötsligt hoppade över till Bettan.

Om någon fått rollen Rickard så vore det bra att få veta det nu och vad som hände där med väktandet.

Back