Nekromanti Rykten om Utmark

Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Postar lite rykten om Utmark här (då de inte fick plats i artikeln) speciellt avsedda för er som tänkt använda er utav äventyrsplatsen i senaste nummret av Fenix.

Rykten om Utmark

På grund av sin svårtillgänglighet och avstånd från resten av den civiliserade världen är Utmark ett land som sällan besöks av utomlänningar. Att det dessutom är en vistelseplats för skuggväsen, troll, vildsinta tiraker och till och med en härjandes drake gör knappast saken bättre. Flera mer eller mindre sanningsenliga rykten cirkulerar dock kring platsen. Nedan återges några exempel på några av dessa rykten, något som sannolikt rollpersoner kan tänkas snappa upp på färden dit eller genom lite efterforskningar.

• Ett elakt troll härskar över Utmark.

• En vildsint drake härjar och brandskattar Utmarks befolkning.

• Den gamla trollkonungen är mystisk försvunnen och en självutnämnd tyrann kallad Drakfursten styr nu i hans ställe.

• Utmark är en plats för alla sorters ogudaktighet. Endast vildsinta tiraker och barbarer bor där och till och med skugglandsväsen sägs vandra längs dess stigar.

• Utmarks härskare är en mästare på svart magi och har en drake och en massa små demoner som tjänar honom.

• Ingen som korsar gränsen till Utmark kommer någonsin tillbaka med sina sinnens fulla bruk.

• Den som lyckas ta sig in i Utmark släpps inte ut igen av landets soldater.

• Gränsen till Utmarks härjas av alla möjliga sorters monster. Troll, drakar och en blodtörstig skara av tiraker som plundrar och dödar alla de kommer åt.

• I Utmarks norra delar skall det finnas gigantiska flockar av praktfulla vildhästar.

• I Utmarks norra delar skall det finnas gigantiska flockar av vildsinta kentaurer.

• Var och varannan utmarkare har skugglandsblod i sina ådror.

• Den som vandrar krigets väg kan tjäna stora pengar i Utmark då den nya härskaren låter rusta upp en armé.

• I Utmarks berg skall det finnas en massa undangömt trollguld.

• En drake bor i en gammal borg i vilken den vaktar en jättelik drakskatt.

• Utmark är en skådeplats för de allra märkligaste naturfenomen. Landet sägs vara förtrollat eller till och med förbannat.

• Daak har förbannat hela Utmark för sin hädelse mot kyrkan.

• I staden Kragen kan man köpa en massa underliga ting. Till och med magiska artefakter.

• Någonstans i Utmark skall det ligga en gömd trollstad som ruvar på ofantliga skatter.

• Staden Kragen är ett tillhåll för diverse slödder i form av förrymda mördare och tjuvar.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Bra kampanjmaterial

jag måste säga att Utmark var ett väldigt bra kampanjmaterial. En liten plats som innehåller väldigt mycket roligt. Funderar bara på hur jag ska få mina rollpersoner (befäl i Consabers flotta i stundande krig mot Thalamur) att ta sig dit.

Jag fudnerar på ifall rollpersonerna ska få uppdraget att fungera som diplomater i Drunok och mot deras allians till Consaber gå emd på att göra sig av med ett problem åt dem. Kungen iD runok fruktar Utmark och rollpersonerna får uppdrag att ta sig dit och dokumentera.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Äschans

Det Utmark jag körde med var förfärande trist i jämförelse - eller åtminstone mer ogenomtänkt. Kanske hade det blivit en intressantare upplevelse om jag kört den nu (läs: bra jobbat, Sebastiano), även om det blev nog så minnesvärt. *harkel*

Nää, du har gett mig ångest, dudette. Fan att jag inte körde med det här i åtanke, eller åtminstone som grund att stå på (jag var lite lätt ute på hal is förra gången).

-Hjalle, Butter & Mutter.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Mycket trevlig artikel [ANT]

Läste artikeln i Fenix och blev väldans sugen på att skicka dit rollpersonerna i min kampanj!
Bra jobbat!

//Boboliwsy - trött och seg
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Äschans [OT]

Bah... nu snackar du skitt Hjalle Utmark var bland det roligaste i kampanjen om man räknar bort Mithera skogen och Zeke Blodyx och co.
 
Top