Nekromanti Rutsystem?

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Med spelledarskärmen till D&D (som är rätt medelmåttig för övrigt -- för tunn och instabil) följer det ett häfte med regelsammanfattningar och ett rutmönster på baksidan. fast det är rätt litet.

Annars funkar det bra med ett schackbräde. Jag använder spelplanen från Hero Quest till större strider. :)

Finns dedikerade spelmattor för just detta syfte, men jag har inte orkat leta reda på var de går att köpa.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Brukar följa med i "Dragon magazine" då och då... Gillar f ö inte att spela strider på plan, men smaken är väl som baken antar jag... Dragon är ju annars en bra tidning till massa andra grejer också inom D&D...

/Jonas
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jag är själv inte så mycket för formaliserade regler för tabletop-aktig strid i rollspel, men gillar att använda figurer/golvplaner som visualiseringshjälpmedel. Man undviker många missförstånd (och därmed diskussioner!) om alla kan se vem som är var.

Finns dedikerade spelmattor för just detta syfte, men jag har inte orkat leta reda på var de går att köpa.
Gå till http://paperfig.mine.nu och tanka hem det. Det är gratis och innehåller både golvplaner och figurer för utskrift!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Såg att du bodde i Umeå! Då kan du gå in på collectorspoint (Tradition i Umeå är sämst, deras rollspels sortiment är sämst i landet typ, och har de dragon är det gammla nummer)... Vet du var collectors point är? annars kan du skicka ett privatmeddelande så berättar jag för dig, orkar inte förklara här....
 
G

Guest

Guest
Varför gör du inte ett eget rutsystem. Jag tog helt enkelt en stor spånskiva och ritade in ett rutsystem med 2,5 cm rutor sedan drog jag bara kartplast över. Blev inte alls dyrt och är definitivt inte svårt att göra. Har även gjort andra rutsystem på papper (som är mer transportabla eftersom man kan rulla ihop dom och ta med sig).

Efter det är det bara att skaffa några overheadpennor och kladda på och torka av. Har själv bara permanenta overheadpennor (har varit slö och inte orkat köpa nya icke-permanenta pennor) men med lite djungelolja (ja jag menar myggmedlet) får man bort kladdet från dom också.
 
Top