[Rutland] ??[][][]

Inget mer av intresse verkar väl finnas i källaren? Om du inte kommer på någon mer plats i huset ud inte varit på, så tror jag att det är dags att gå ut och leta efter en fungerande bil eller telefon.
Möjligen polisstation för att anmäla att du hållits fången

Jag har inte tagit trappan ner från rummet jag vaknade i. Men jag spänner på mig ryggsäcken ordentligt och ger mig ut på gatan.

Jag ser lite bilar parkerade men har inga nycklar till dem.

Jag går ner för vägen. Det verkar helt övergivet. Dimman smakar kemiskt.

Plötsligt hör jag någon skrika från bakom en av vilorna här.

Det finns en kyrkogård, en tunnelbanestation och en väg in mot centrum här.

Vad ska jag göra?

Är du ordentligt klädd? Fryser du? Bäst att du tar ett par av de där minttabletterna du har i fickan. De är ju vita, de måste vara minttabletter! Vikigt att hålla energinnivåerna upp!

Ignorera skriket. Bäst att undvika andra. Du kanske kan ta tunnelbana och någon buss bort från det här 'Silent Hill'. Det kan ju inte vara så svårt.

Har inga minttabletter.

Går ner i tunnelbanan. Den är helt öde… Den ser övergiven och förfallen ut… Vänta… Vad är det där? Det låter som om en siren började tjura där uppe. Den låter högre och högre…

Vad ska jag göra nu?

De där vita pillerna i medicinburkar. Det är säkert bara minttabletter egentligen. Pröva ett par och se! Men tugga inte, bara svälj dem.

Hmm, sirener brukar varna för fara, bäst att hitta ett gömställe! Kanske det finns något bra utrymme för service tekniker? Kanske ett fikarum om du har tur! Är det låst han du använda kofoten!

Sluta Rymdhamster, jag har inte tid med ditt skit! Hjälp till istället.

Jag tar mig ner i ett kontor för de som jobbar här och stänger dörren bakom mig. Jag är i ett litet kontor med rostiga väggar. Jag hör något röra sig ute Det finns en dörr som leder längre in men det har ett lås där man ska skriva sex siffror. Det finns en lapp där det står:

”Kom ihåg att koden är: 2 444 66666”

Jag kan inte lösa detta! Hjälp mig! Saken utanför kommer närmre! VAD ÄR KODEN?!!

Mina fördomar säger att de flesta arbetsplatser har usel säkerhet. Silent Hill är nog inget undantag. Prova sifforna: 123456

123456 fungerade! Tack Arrikir!

Jag springer ner för en korridor länge. Jag kommer till en korsning med skyltning till spåren, översvämningsavloppet och elcentralen.

Vart ska jag ta mig? Ska jag göra något mer?

Kommer till elcentralen. Låst galler dörr här. Behöva en nyckel. Försöker få upp grinden med kofoten men lyckas inte. Vänder tillbaks till korsningen.

Vad ska jag göra nu?

Översvämningsavloppet är öppet åt ett håll och jag följer det. Jag kommer efter en stund till en stege upp till gatunivå. Någon har skrivit ”Rött = 1” på väggen med röd färg. Jag kan fortsätta längre i tunneln också.

Vad ska jag göra?

Markerar väggen medan jag går.

Vid slutet av tunneln är ett hål, ett stort hål, rakt ner. Jag kan inte se bottnen. Hålets kanter är smutsiga och rostiga. Det känns fel.

Vad ska jag göra?

Back