[Rutland] ??[][][]

(ps behöver vi inte en radio?)
Jo, det är väl en given standard?

1.Sök efter ficklampa och batterier.
2. Sök efter fickradio/liten radio.

Batterier ska fungera med båda apparaterna om du hittar något av det.

Snyggt observerat Leon!

Det förklarar tystnaden iallfall...
Leta i badrummet efter bandage och första hjälpen-grejer.
Leta också efter en ryggsäck eller likande. Finns det ingen ryggsäck så kan man tillverka ett enkelt bär-don med snöre och lite tyg. Tänker att de kan vara bra att ha.

Det är som att varken jag eller Beartrap skriver exakt vad det handlar om. Men jag har betalat en stor summa pengar för att han ska leverera något till adressen jag är på här i Silent Hill. Han klagar över att behöva köra ända hit. Något om att han behövde köpa mer mat.

Hittar en ficklampa och ett paket batterier. Hittar en liten fickradio i köket. Det är en sådan man kan veva upp ifall batterierna tar slut eftersom jag inte har så många. Öppnar badrumsskåpet och hittar en massa mediciner. Emmas namn (mitt?) står på dem. Vill inte prata om vilka mediciner det är… Hittar lite plåster och så. Hittar vodka att rensa sår med. Plockar på mig en ryggsäck så jag kan bära sakerna lättare.

Vad ska jag göra nu?

Plocka på dig ett paket salt ifall det dyker upp fler hemskingar utan hud! Om det finns citroner, plocka på dig dem med.

Och hittar du en flaska tequiala på vägen senare så kan du göra maragaritas!

Se till att hitta ett par skor! Ska vi ut i dimman vill vi inte trampa i något äckligt eller vasst. Gärna kängor om det finns i din storlek.

Ta med medicinen. Även om du inte vill hantera den just nu kan de bli användbara senare.

Alla dörrarna i källaren är öppna men jag har inte gått genom den som var kedjad. Bakom den dörren är en trappa i naken betong som leder ner i mörkret. Jag går ner i mörkret och finner mig i en korridor. Men jag behöver ljus för att undersöka mer.
Tänd ficklampan och undersök den mörka korridoren!

Plockar på mig salt och citron.

Inte säker på att det är mina mediciner så kan inte ta dem. Men stoppar dem i väskan.

Har redan skor på mig.

Korridoren sträcker sig framåt länge efter jag trampat över den hudlösa kroppen. Det känns som att jag går i flera minuter. Sedan kommer jag fram till ett rum med två… Celler? Det är galler dörrar.

Innanför den ena sitter en död person i en jätteliten rostig bur. De är liksom ihoptryckta. Deras hud ser konstig ut och det är en stor dunk märkt med sådana där varnings dödskallar bredvid dem.

I den andra är… Det är en levande person! En liten person, kanske 150 cm? Fastspänd i en rostig metall stol med taggtråd. Det är blod på deras kläder och de har en påse över huvudet. Men de verkar andas!

Vad ska jag göra?

Ta tre djupa andetag

Försök öppna gallerdörren till personen som fortfarande lever.

Jag tar tre djupa andetag. Jag känner mig lugnare. Som om en vass kyla är tillbaks i mig.

Dörren är låst, men jag har verktyg och gör som ni sade till mig med de tidigare dörrarna. Jag får upp låset.

Jag pratar. Personen skriker ordlöst. Som… Om något är fel med deras mun. Färskt blod fläckar påsen. De försöker dra sig loss ur stolen och taggtråden skär in i deras handleder.

Jag noterar att det är en kort person. Jag ser att det är en gympapåse, som de barn har i skolan, som är över personens huvud.

Vad ska jag göra nu?

Medan du väntar på att skrikandet ska sluta, rannsaka dig själv!

Känns det välbekant att du har en massa röster i huvudet som säger åt dig vad du ska göra, eller känns det som en ny grej?

Överväg om medicinen med ditt namn på kan tänkas ha med schizofreni eller dissociativ identitetsstörning, och om det kan relatera till ditt nuvarande psykologiska tillstånd.

Jag gör som Arrikir säger åt mig, fastän det är svårt. Jag sätter händerna runt huvudet på personen med påsen över huvudet, under öronen på halsen. Sedan trycker jag tills skrikandet slutar. Det var för det bästa, hans lidande är slut nu. Tack Arrikir.

Jag tar av påsen. Personen är ett barn runt 13. Någon har skurit ut hans tunga och ögon. Det finns en gyllene nyckel fastsatt i hans mun med tagtråd.

Jag känner mig normal. Det kan inte vara min medicin. Ni är väll inte på låtsas?

Vad ska jag göra nu?

Överväg varför du valt att bo i Silent Hill. Ta nyckeln men visa hänsyn för tonåringen. Om du behöver, skrik, gråt eller slå på något för att hantera den makabra situation du nyligen genomlevt.

Jag tar nyckeln.

Jag har absolut tagit medicinen nu. Sluta prata om det.

Vad ska jag göra nu?

Back