[Rutland] ??[][][]

Se ut som du vill mörda något, då kommer ingen våga röra dig! Särskilt inte då du håller en yxa i handen.

Räknar exakt antalet mögelprickar som obehagligt stirrar på mig i taket och duckar snabbt för att undvika faran!

Håll kofoten i vänster hand som sidovapen

Last edited:
Stoppa den svarta pentagon-stenen i fickan och öppna den röda dörren med yxan i högsta hugg

prata latin med vad som än är bakom dörren, underliga saker kan nog alltid latin. Den kanske är fast?

Jag hugger sönder den röda dörren med yxan! Bakom den är en trappa i trä som leder uppåt in i mörker. Det luktar ruttet.

Jag känner mig tryggare när jag håller i yxan.

Inget mögel i taket.

Jag håller i kofoten också.

Den svarta stenen är nu i min ficka.

Jag… Kan prata latin! Jag hälsar högt så att om något är bortom den blå dörren ska det höra mig. Jag får inget svar.

Vad ska jag göra nu?

Öppna den blåa dörren, håll din yxa högt och låt den förmodade velociraptorn* stifta bekantskap med Yxan**.

*Den finns säkert inte, men du kan aldrig vara för säker!

**Ett riktigt bra järnrör hade varit bättre men i brist på detta får yxan duga.. 🙁

Jag öppnar den blå dörren. Innanför finns det en korridor som fortsätter framåt så långt att jag inte ser slutet på den. Det är mörkt. En bit in i korridoren finns en stor blodig säck. Jag tror den rör sig! Jag är rädd!

Jag säger ”Hej” och ett stönande kommer från säcken… Någon är i den!

Jag vänder mig från säcken och går upp för trappan bakom den röda dörren. Trappan är rutten, jag känner att den nästan kollapsar under mig. Jag går i trappan under vad som känns som flera minuter. Jag kommer upp till en dörr. Jag känner handtaget men den går inte att öppna. Jag ser inget här uppe för det är mörkt, det enda ljuset är nedanför trappan i rummet jag kom från.

Vad gör jag nu?

Först lyssnar jag om jag hör nåt bakom dörren. Därefter letar jag efter en nyckel eller om det finns nån kontrollpanel vid sidan.
Samtidigt funderar jag på min bakgrund och vad som hänt…?

Last edited:
Jag tar yxan till dörren och lyckas slå upp ett hål så att låset ramlar ut och jag kan öppna den. Jag kommer ut i en liten enplansvilla. Det finns ett kök, ett badrum, ett sovrum, ett tv-rum och ett kontor. Jag ser en bild av mig själv i spegrln i badrummet och inser att jag är på flera av bilderna uppsatta runtomkring i huset. Utanför huset är det tjockt med dimma.

Jag funderar men det hjälper inte.

Vad ska jag göra nu?

TV:n startar men där är bara en blå bakgrund. Inga av apparna i TV:n når internet.

Jag kan inte minnas något mer om mig själv. På bilderna finns det ofta ett barn med som liknar mig.

Hittar en mobiltelefon. Den når inte internet och har ingen signal. Jag kom ihåg koden för att öppna den. 230912.

Tar på mig skor och strumpor. Skönt.

Finns brev till Emma Young. Räkningar och reklam. Det kanske är jag?

Vad ska jag göra nu?

Back