Jag öppnar den blå dörren. Innanför finns det en korridor som fortsätter framåt så långt att jag inte ser slutet på den. Det är mörkt. En bit in i korridoren finns en stor blodig säck. Jag tror den rör sig! Jag är rädd!
Jag säger ”Hej” och ett stönande kommer från säcken… Någon är i den!
Jag vänder mig från säcken och går upp för trappan bakom den röda dörren. Trappan är rutten, jag känner att den nästan kollapsar under mig. Jag går i trappan under vad som känns som flera minuter. Jag kommer upp till en dörr. Jag känner handtaget men den går inte att öppna. Jag ser inget här uppe för det är mörkt, det enda ljuset är nedanför trappan i rummet jag kom från.
Först lyssnar jag om jag hör nåt bakom dörren. Därefter letar jag efter en nyckel eller om det finns nån kontrollpanel vid sidan.
Samtidigt funderar jag på min bakgrund och vad som hänt…?
Jag tar yxan till dörren och lyckas slå upp ett hål så att låset ramlar ut och jag kan öppna den. Jag kommer ut i en liten enplansvilla. Det finns ett kök, ett badrum, ett sovrum, ett tv-rum och ett kontor. Jag ser en bild av mig själv i spegrln i badrummet och inser att jag är på flera av bilderna uppsatta runtomkring i huset. Utanför huset är det tjockt med dimma.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.