Rutland Warhammer 40K - Space Lords

100 bröder till Vorgeroths Pontiff under ledning av kapten Hjalmar, 96 bröder till Vorgeroths under ledning av kapten Sakari
Crowned skulls tänker alltså skicka ett kompani till var sida i ett inbördeskrig utan specifika instruktioner?

*Suck* Angels Aerarius skickar härmed en officiell förfrågan om att Crowned skulls avbryter sina expeditioner till Vorgeroth och låter mina trupper hantera det här problemet i sin linda innan det eskalerar eller leder till att bröder slåss mot bröder

Du behöver använda Forska handlingen som du bara har tillgång till vid särskilda tillfällen. Men ett annat ordenskapitel kan göra det när de vill, så jag hade mutat dem om jag var du.

@Skarpskytten Vad tar du betalt?
Allt utom kossor!

Jag är intresserad av både skatter och material, eftersom jag har väldigt låga fasta inkomster.

Dock har jag skrivit mitt drag för det här året, och är sugen på att kriga mot Demogorgon nästa år. Men PM:a konkreta förslag.

Men byråkratiska missförstånd och liknande är ju standard i i 40k så jag behåller vad jag har skrivit. Om båda styrkorna kommer till samma planet (o inte något av dem försvinner i Warpen) så kommer de ju kommunicera med varandra om att missförstånd har skett.

Jag tolkade det som den ena planeten hette Vorgeroths Pontiff o den andra bara Vorgeroths.
Det är alltså inbördeskrig mellan en ärkebiskop och en ”pontiff” det handlar om. Pontiff är engelska efter latinets pontifex, en hög präst. Jag har tänkt ”nuke them from orbit” / ”kill the all and let the Emperor sort them out” men jag gillar draget att stödja bägge sidor. En av dem måste ju ha rätt!* Uppfriskande!

*Jag tar inget ansvar för logiken i detta uttalande.

Vi ör med!
Får vi med storm reavers också? Vi har strid sida vid sida många gånger?

Jag skickar 400 spacemarines för att kriga mot eldars
Storm Reavers skickar en dödspatrull till Grül Crul som stöd
Haddock LV. 2 (Hemlig mutant, beväpnad med ett skeppsankare fäst i en kätting och en storm bolter)
Gadus LV.2 (kraftharpun och storm bolter)
Delphinus LV.2 (kraftharpun och storm bolter)
Kraken LV.2 (eldkastare)
Thalassar LV.2 (spelar dem fruktade stridsbälgen, ett voxförstärkt dragspel så stort att endast Space Marines kan använda det)

Storm Reavers skickar en dödspatrull till Grül Crul som stöd
Haddock LV. 2 (Hemlig mutant, beväpnad med ett skeppsankare fäst i en kätting och en storm bolter)
Gadus LV.2 (kraftharpun och storm bolter)
Delphinus LV.2 (kraftharpun och storm bolter)
Kraken LV.2 (eldkastare)
Thalassar LV.2 (spelar dem fruktade stridsbälgen, ett voxförstärkt dragspel så stort att endast Space Marines kan använda det)
Vi noterar att ni vill göra detta till en tävling.

Back