Rutland: Trollkarlskungens gladiatorer

Fängelsehåla: 5
Arena: 2

"RåttjägarN" krälar runt på golvet i fängelsehålan och letar efter något att dricka. Han knackar på stenar och lyfter på allt som går att lyfta på eller kika bakom.(Kanske stöter han på något annat användbart?)

Väl i arenan blir han distraherad av de kastar muggarna av öl, så han inte ens ger knapparna någon notis.

Han försöker (så långt som kedjan tillåter) komma åt stopen med öl som ligger här och var, och dricka ur det lilla som kan finnas kvar. Han kommer även att försöka slicka upp rester av öl som runnit ut på marken. Oklart hur mycket han kommer åt

Håla: 5
Även den mest barbariska fängelsehåla av misstag innehålla ett föremål av acceptabel kvalitet, kanske en bok (att distrahera sig från underlägsna varelser), en ny näsduk (att hålla för näsan när han pratar med underlägsna varelser) eller en bättre käpp (att knuffa bort underlägsna varelser med).

Arena: 2
Om en tyrann erbjuder mig två alternativ har jag redan förlorat om jag accepterar premissen.

(Skrivet på telefon och av någon anledning kan jag inte markera bokstäver och göra im dem till fet stil)

Verm har redan sin flykt plan klar, men för det så kommer han behöva några föremål. Så Verm kommer leta runt för att finna vad han behöver.
Verm tänker inte sticka ut eller göra sig mer synlig än han behöver på arena golvet, så varför skulle han vara först med att trycka på knappen?

Fängelsehåla val: 5
Arena val: 2

Hallå vad gör ni vi skulle ju mörda Ballefjongdriel! Jag tar lilla kniven och sticker rätt i pungen på den dryga alven. Hjullpinn nu får du ha min rygg!

Sen tycker jag att man ska trycka på knappen för det är det solidariska valet där ingen behöver dö!

Fängelsehåla val 2, mörda Galfrondiel
Arena val 2.

Dag 1:
Fängelsehåla val: 5.
Arena utmaning val: 2.

Travalié vinkar glatt till den hängivna publiken, bjuder på en hurtig steppdans på sin pelare, håller på att ramla ner men räddas precis av kedjan.
Ser ingen knapp & ropar - ”Vilken knapp, Var är knappen?” och gräver djupt i sin gyklarmössa efter nåt användbart som kan uppmuntra övriga.

Dag 1:

Hjullpinn drämmer sin (redan trasiga) lyra i bakhuvudet på Galfjondriel!

Fängelsehåla val 2 (Galfjondriel)

Hjullpinn dricker den kastade ölen istället för att trycka på några jävla knappar.

Arena val 2

Back