Rutland: Fantasy Guild Manager

Utmärkt. Ryan Adventurers ekonomiavdelning vill bara kontrollera en detalj:

Om mina pengar tar slut under avräkningen uppifrån och ned, blir mina senare bud då bara ogiltiga – även om de dessförinnan råkat driva upp priset för konkurrenterna?

Jag frågar naturligtvis för en vän. Ryan Adventurer bedriver all sin verksamhet enligt tillämplig lagstiftning, där sådan finns.

Gör absolut inte så!

Om jag märker att någon fuskar eller de uppenbart borde märkt att de gjort fel kommer jag ogiltligförklara deras bud helt och ge andra spelare fördelar om jag tror de drabbats.

Om flera gör något sådant här kommer jag lägga ner det här spelet.

Spela inom reglerna och hederligt tack.

Last edited:
Gör absolut inte så!

Om jag märker att någon fuskar eller de uppenbart borde märkt att de gjort fel kommer jag ogiltligförklara deras bud helt och ge andra spelare fördelar om jag tror de drabbats.

Om flera gör något sådant här kommer jag lägga ner det här spelet.

Spela inom reglerna och hederligt tack.
Ok, slemmig roll, hederlig budgivning. Ryan Adventurer exploaterar sina anställda, inte spelets regler eller spelledarens tålamod.

Nya bud från Mellerud!

(NONAME FACEMELTERS har sitt corporate HQ i Mellerud pga skatteskäl)

20 guld: 3. Bromli Kopparskägg.
13 guld: 20. Morvath Askvinge.
16 guld: 15. Aria Vinddans.
11 guld: 18. Eira Frostblomma.
14 guld: 7. Finn Snabbfot.
13 guld: 19. Tavin Tjuvhand.
13 guld: 17. Borin Malmsson.

Oerfarna Spolingars Riksförbund (OSR)
Vi är en "ekonomisk förening", som arbetar för att hjälpa rika som fattiga familjer. De som behöver hjälp att sysselsätta sina tredje, fjärde ja kanske sjunde barn, när den förstfödde kommer vara den som får ärva gården eller bli tilldelad alla fina titlar. Vi tar hand om era överblivna oäktingar mindre lyckligt lottade barn och ger dem en chans till ett hederligt leverne*

*Allmänna villkor gäller.

För att kunna träna upp denna otränade potential tänker vi i OSR att hyra in mentorer som med sina erfarenheter ska få ta med våra väna nyrekryteringar på fältstudier, som ska ge dem den erfarenhet de behöver för en god framtid.

Vi önskar rekrytera:
Nyx Silverpil, Aria Vinddans och Elowen Rotviskare och bjuder 30 guldmynt för vardera. De sista 10 budar vi på Vex Nattfjäril

Det finns ogina rykten att vi i "OSR" sänder ut oerfarna äventyrare till grottor för att dö och endast ta hand om de som överlever. Detta "tunneltänkade" är bara falska rykten som söker att underminera vår ädla verksamhet.

Ursäkta att jag är lite sen till budgivningen. Mitt namn är Aber Midasson och är ägare av Bemaning och FärdighetsVärdering som i folkmun kallas enkelt för BFV. Anledingen till att jag är sen är att det var någon yngling som ställt till med trubbel på vägen och hindra andra från att komma fram. Han kan inte haft högre än BFV 1 i att framföra sin vagn. Att de ens låter klåpare köra vagn nu för tiden. Nog med raljerande från mitt håll. torkar svetten ur sin panna. Jag lägger följande bud:
2. Lyra Månskära (11 guld)
4. Selene Skuggsteg (16 guld)
5. Thorgar Blodsyxa (16 guld)
9. Mirabel Solros (16 guld)
11. Zindra Giftpil (16 guld)
14. Gruk Klövknäckare (11 guld)
17. Borin Malmsson (14 guld)

Min nya och uppdaterade bidlist är:

2. Lyra Månskära: 15 guld
9. Mirabel Solros: 20 guld
10. Ragnar isblod: 20 guld
11. Zindra Giftpil: 20 guld
17. Borin Malmsson: 15 guld

(Thorgar och Elowen är alltså inte längre på min bidlist pga ändrade prioriteringar).

Trots alla blodsoffer i stenringen vid midnatt har överbjudning skett på nästan alla prospects, här är Sinistra manus gilles nya budgivning:

32 guld för 8. Kael Eldtunga – Trollkarl, tiefling. Attack: 5. Försvar: 2. Karisma: 3. Karaktärsdefekt: Satanist.
12 guld för 14. Gruk Klövknäckare – Kämpe, hobgoblin. Attack: 5. Försvar: 4. Karisma: 1. Karaktärsdefekt: Spelmissbrukare.
33 guld för 18. Eira Frostblomma – Ismagiker, människa. Attack: 5. Försvar: 2. Karisma: 4. Karaktärsdefekt: Kaotiskt ond psykopat.
23 guld för 20. Morvath Askvinge – Nekromantiker, tiefling. Attack: 5. Försvar: 2. Karisma: 5. Karaktärsdefekt: Alfa Hane Influencer på kristakulle nätverket.

Back