Rutland: Devil Girl Revolution

1. Duellera den andra magiska flickan till döden
Belladonna Graves vet att hon förmodligen inte kommer att överleva. Men det finns ingenstans att ta vägen. Hon fattar taget om lien. "Jag tror inte att jag kan besegra dig." Hon tar ett steg fram "Men jag tänker inte göra det lätt för dig"

Belladonna Graves och Cutie Mew Mew slåss över ruinerna som en gång för inte så länge sedan var City A. Graves hoppar från byggnad till byggnad, dansar fram, kastas vilt av sina magiska växter. Hon rör sig som en superhjälte eller någon i en actionfilm. Hon försöker hitta en svaghet att utnyttja. Och det är meningslöst.

Cutie Mew Mew är en naturkatastrof av magi och våld som drar närmare. Är det inte frammanat godis som håller fast är det taggtråd som sliter eller så är det blod format till yxor eller blixtar av ren energi.

Belladonna Graves saktar ner i bråkdelen av en sekund. Behöver lite mer syre. Och Cutie Mew Mew träffar henne med en våg av magiskt ljud som slår henne till marken. Cutie Mew Mew sätter sin häl mot Belladonnas hals, höjer Hökensklo, slår ner den i Belladonnas hjärta och…

Allt är svart. All magi från alla de Magiska Flickorna är i Cutie Mew Mew. Hon är, just nu, skapelsens mittpunkt. Valet är hennes.

Vad gör Cutie Mew Mew dag 15, det sista valet i spelet?:

1: Ger upp magin och fortsätter cykeln. En ny generation magiska flickor kommer att födas och ha sin kamp nästa generation. Tills dess kommer världen vara som den alltid varit.

2: Bryter upp Helvetets portar, behåller makten, härskar över en tidsålder av kaos och magi som dess drottning tills tidsåldrarnas hjul snurrar igen om tusen, eller en miljon, år.

3: Bryter upp Himlens portar och släpper loss apokalypsen. Alla själar kommer dömas och världen kommer gå under. Avsluta cykeln en gång för alla.

Tänk på att monstren hjälpte dig! Sån hjälp fick du aldrig från Sankta Barbro! Fangs and claws!

Back