Rutland: Devil Girl Revolution

Dag: 2 vilar upp mig efter Àventyret pÄ stranden

Natt: 8 jag frammanar ett monster, behöver backup i min hex.

Till duellen vill jag ta med katterna och be Kami45 om rÄd

Last edited:
Glöm inte posta om ni inte gjort det! Vid kl.18:00 kör jag igÄng med att hantera handlingarna.

HEX 13 ÄR FÖRBANNAD AV CUTIE MEW MEW!

HEX 39 ÄR FÖRBANNAD AV DEN HELIGA BARBARAS ORDEN.

SAMTLIGA ANDRA HEXAR ÄR FÖRSTÖRDA! INGA HANDLINGAR KAN TAS DÄR!

Cybot - Akari Akaboshi/Seraphina Morningstar - 19 Är - Pluggar kemi - Magisk eld och Magiskt godis - Magisk katt: Kasha - Magisk Spikklubba - MÀsterlig undersökande förmÄga - Gudalik fysisk förmÄga - UnderlÀgsen magisk förmÄga

Klingonsylt - Sumire Hanamori/Belladonna Graves - 21 Ă„r - Pluggar biologi - Magiska vĂ€xter - Magisk lie - ÖverlĂ€gsen undersökande förmĂ„ga - ÖverlĂ€gsen fysisk förmĂ„ga

Arrikir - Kitty Sakura/Cutie Mew Mew - 20 Är - Pluggar veterinÀr - Magiska ljud/musik, Magiska andar/shamanism, Magiska korpar, Magiskt blod, Magiska rymden, Magisk elektricitet och Magisk taggtrÄd - Magisk katt Yamato, Gudalik katt Kami45 - Gudalikt vapen Hökensklo (Àter sjÀlar vid vunna dueller automatiskt) - Gudalik fysisk förmÄga - Gudalik undersökande förmÄga - Permanent magisk

DÖD - Vicotnik - Rin Ishikawa/Exorcisten - 21 Ă„r - Pluggar rĂ€ttslĂ€kare - Magiska andar/shamanism, Magiska korpar, Magiskt blod, Magiska rymden, Magisk elektricitet och Magisk taggtrĂ„d - Magisk trollstav gjord av ben - Magisk katt Puxi - Magisk yxa - Gudomlig magisk förmĂ„ga - Gudomlig fysisk förmĂ„ga - Permanent magisk

DÖD - HĂ€gerstrand - Yuki Ayaka / Raven Hatchetface - 16 Ă„r - Pluggar Barn och Omsorgsprogrammet - Magiska korpar, Magiskt blod, Magiska rymden, Magisk elektricitet och Magisk taggtrĂ„d - Magisk yxa - Magisk katt Puxi - Gudalik fysisk förmĂ„ga, ÖverlĂ€gsen magisk förmĂ„ga - Permanent magisk

DÖD - Rymdhamster - Shinotoge Akumako/Dead thorns - 19 Ă„r - Pluggar arkitektur - Magisk taggtrĂ„d - Magisk taggtrĂ„dspiska - Vapen Super High Tech Kanon - MĂ€sterlig fysisk förmĂ„ga

DÖD - Gamiel: Nyaruko Omar/Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black - 23 Ă„r - Jobbar tech - Magisk elektricitet - Magisk stav faraonisk spira. - Vapen Super High Tech Kanon - Mentalt och Magiskt utmattad

DÖD - Man Mountainman - Kiko Matsuke/Glorious Love Astronaut Phoenix - 17 Ă„r - Pluggar gymnasiet - Magiskt rymden - Magisk katt Puxi - ÖverlĂ€gsen undersökande förmĂ„ga

Akari Akaboshi/Seraphina Morningstar: Akari och Mei tar en promenad bland körsbĂ€rstrĂ€den i trĂ€dgĂ„rden. City A Ă€r helt nedstĂ€ngt och satt i karantĂ€n av militĂ€ren, mĂ€n och barn tillĂ„ts fly staden men alla kvinnor mellan 13 och 30 Ă„r mĂ„ste genomgĂ„ rigorösa tester för att bevisa att de inte Ă€r en hĂ€xa innan de fĂ„r lĂ€mna staden. Mei tar Akaris hand under ett trĂ€d men tittar inte pĂ„ henne. ”Jag vill inte förĂ€ndra dig, eller be dig att Ă€ndra dig
 Men det finns ett sĂ€tt att sluta vara en Magisk Flicka. Nanomaskiner som jag har. Men de mĂ„ste verka lĂ„ngsamt, det mĂ„ste vara en frivillig process. Det Ă€r
 VĂ€ldigt smĂ€rtsamt. Men om du vill
 Vi kan bli helt normala och bo ute pĂ„ landet. Jag
 Jag förstĂ„r om du inte vill. Men om du inte vill kommer jag slĂ„ss med dig mot dina fiender. Oavsett hur farliga de Ă€r!!”

Anden i sidogatan Ă€r en gammal dam nu. ”Seraphina Morningstar! Min Ă€lskade lilla unge! Du har gjort sĂ„ mycket för den hĂ€r staden. För mig. Ta min vĂ€lsignelse och vinn kampen om vĂ€rlden! Vi litar pĂ„ dig!” strĂ„lande ljus omger Seraphina för en sekund (Fysisk förmĂ„ga blir Gudalik).

Den Heliga Barbaras Orden: Dussintals prÀster i bepansrade pÄvemobiler, vaktade av latex och lÀderklÀdda nunnor pÄ motorcyklar kör runt i monument parken, piskandes en syndare fastspÀnda pÄ ett stort kors pÄ ett flak draget bakom den största pÄvemobilen.

Sumire Hanamori/Belladonna Graves: Staden Ă€r öde och nattlivet Ă€r nedstĂ€ngt, Sumire och nĂ„gra vĂ€nner som inte lyckats fly staden innan militĂ€ren spĂ€rrade av den samlas i hennes lĂ€genhet, dricker billig öl och sjunger karaoke. "ISN'T IT IROOOOOOONNNNNIIIIICCCC
.”

Spökpojken svĂ€var runt i staden ”SĂ„ vackert hĂ€r Ă€r nu. Min förkĂ€mpe har tĂ€mjt staden! Exorcisten kommer skölja bort vĂ€rlden i evigt mörker! Du borde begĂ„ sjĂ€lvmord och ge din kraft till henne. Varför slĂ„ss? Mörkret, kylan och den absoluta ordningen Ă€r oundviklig.”.

Rin Ishikawa/Exorcisten och Kitty Sakura/Cutie Mew Mew: Kitty spenderar en dag i sÀngen. Strömavbrott plÄgar i den hÀr delen av staden och AC:n har slutat fungera. Men hon behöver sin styrka. Och mobilen har nog med ström för att hon ska ha musik. NÀr kvÀllen kommer förvandlar hon sig, plockar upp hillebarden och gÄr ut i omrÄdet hon magiskt styr. Hon kallar pÄ sin magi, omrÄdets magi, och frammanar en kattformad robot med en sadel pÄ ryggen. Hon kan kÀnna stormen som kommer. Exorcisten Àr pÄ vÀg.

Exorcisten landar vid den lilla röda bron. Hon gÄr över den, en armé av andar kommer efter henne. Hennes magi fÀrgar om luften dÀr hon rör sig. Det Àr som om hon Àr mer verklig Àn vÀrlden. Hon hÄller sin trollstav i en hand och Raven Hatchetfaces yxa i den andra. Hon gÄr lugnt fram mot Cutie Mew Mew.

Cutie vrider sin hand i luften. Musik börjar spela:
Sedan rider hon pÄ sitt monster mot Exorcisten med hillebarden som en lans.

Exorcisten sparkar av frĂ„n marken, svĂ€var, kommer in högt och sveper bort monstret med staven av ben, monstret exploderar i ljus. Cutie Mew Mew slĂ„r hĂ„rt i marken
 Men nej, hon rullar, hennes trĂ€ning har förberett henne. Hon svingar Hökensklo, Exorcisten blockerar attacken! Men det gudalika vapnet skĂ€r igenom yxan och trĂ€ffar Exorcisten i bröstet.

Det Àr som om nÄgon stuckit en gaffel i ett kosmiskt eluttag. En puls av energi exploderar ut i staden. Magisk ödelÀggelse förintar hexarna som Exorcisten hÄllit i sin makt medan alla som inte flytt de delarna av staden dör. Makt pulserar in in Cutie Mew Mew som skriker tills hennes stÀmband gÄr av, bara för att lÀka, bara för att gÄ av igen frÄn hennes skrik. Makten förintar Kitty och lÀmnar bara Cutie Mew Mew.

Vad gör du dag 13 nÀr du inte Àr magisk?:
1: UmgÄs med vÀnner: Du ÄterfÄr undersökande resurser.

2: Slappnar av: Du ÄterfÄr fysisk förmÄga att slÄss.

3: Fokusera pÄ ditt kÀrleksliv: Du ÄterfÄr magi.

4: BegÄ sjÀlvmord och ge frivilligt din sjÀl till en annan Magisk Flicka.

5: Lobotomera bort den magiska delen av din hjÀrna, flytta till landet med Mei, bilda en familj och lev ett lyckligt normalt liv.

Vad gör du natt 13 nÀr du Àr magisk?:
1: Dödar monster i en valfri hex.

2: Undersöker en valfri hex.

3: Bryter en förbannelse i en valfri hex (mÄste ha upptÀckt en förbannelse först).

4: Förbanna en valfri hex som inte Àr förbannad redan.

5: SlÄss mot normala brott/korruption i en hex.

6: Duellera en annan magisk flicka.

7: HjÀlp invÄnarna i en hex.

8: Frammana ett monster i en hex du förbannat som inte redan har ett monster i den.

9: Öppna ditt sinne mot helvetet för demoniska insikter.

10: Dölj dina spÄr sÄ att katolska kyrkans exorcister och andra magiska flickor har svÄrare att hitta dig.

11: Försök fÄ reda pÄ en annan magisk flickas hemliga identitet.

12: Ät en dödligs sjĂ€l för att Ă„terhĂ€mta dina krafter i en hex du förbannat.

13: Ät en besegrad Magisk Flickas sjĂ€l för att för alltid dominera hennes öde. (magiska flickan mĂ„ste ha besegrats av dig föregĂ„ende natt).

14: ÖdelĂ€gg en hex med dina magiska krafter.

15; Ha ett romantiskt möte med en annan valfri magisk flicka (bÄda mÄste vÀlja det hÀr alternativet).

16: Undersök en magisk pryl.

17: Undersök andevÀrlden i en hex.

Den Heliga Barbaras Orden handlingar dag 13 (vÀlj 1):
1: Lönnmörda en Magisk Flicka vars hemliga identitet Àr avslöjad nÀr hon inte Àr magisk.

2: Anfall en Magisk Flicka med Exorcister, vanliga mÀnniskor med trÀning och vapen som kan skada monster eller magiska flickor.

3: Hota en NPC för att fÄ information om en magisk flicka.

4: Anfall ett monster med Exorcister, vanliga mÀnniskor med trÀning och vapen som kan skada monster eller magiska flickor.

5: Skicka prÀster för att bryta förbannelsen pÄ en förbannad hex (hexen fÄr inte vara skyddad av ett monster).

6: Skicka prÀster för att förbanna en hex.

7: AnvÀnd en förbannad hex för att skapa en supersoldat.

8: Anfall en Magisk Flicka med en supersoldat.

9: Tortera en besegrad magisk flicka för att permanent sÀnka hennes styrka (magiska flickan mÄste ha besegrats av Orden föregÄende natt).

10: Undersök en hex.

Monster handlingar dag 13 (VĂ€lj 1):
1: ÖdelĂ€gg en hex som inte Ă€r vaktad av en Magisk Flickas monster med helvetes-magi.

2: Frammana ett monster för att anfalla en valfri Magisk Flickas monster.

3: Ge mer demoniska krafter till en valfri Magisk Flicka.

IMG_4832.webp

Last edited:
Ah fuck sorry. Monstren sov lite mysig monstersömn igÄr, men idag ger de demoniska krafter till Cutie Mew Mew. Claws and fangs!

@Vicotnik @Arrikir

SÄ, slukandet av Exorcistens sjÀl gick inte 100%. Detta betyder att Exorcisten fortfarande Àr medveten i Cutie Mew Mews sinne och försöker pÄverka henne. Detta betyder att Vicotnik kan vÀlja en annan handling Àn den andra handlingen (men inte den första) som Arrikir vÀljer och ha en chans att den handlingen hÀnder istÀllet.

MEN

VÀljer ni samma handling fÄr Cutie Mew Mew en bonus till att genomföra den handlingen.

Dag 13: Akari ler sorgset mot Mei. "Att fly hade varit en trevlig dröm. Du. Jag.

Men Àven om nanomaskinerna inte gör mig till en dregglande grönsak, hade vi nÄgonsin varit lyckliga om vi inte gett vÄrat yttersta för att skydda vÀrlden? Jag Àlskar dig. Jag vet att du Àlskar mig. Men jag tror att vi bÄda Àlskar vÀrlden mer, den dÀr villkorslösa och kravlösa kÀrleken som prÀster och filosofer talar om.
Det ödet spel som vi befinner oss i Àr hjÀrtlöst och kan inte vara en del av nÄgot gott, himmel eller helvete. Jag förkastar dem bÄda, Gud och DjÀvul, som omÀnskliga och kÀrlekslösa! NÀr jag mÄste slÄss Àr det inte för högre makter, utan för vÀrlden och kÀrleken! Akari fokuserar pÄ sitt kÀrleksliv (3)

Natt 13: Duellerar Cutie Mew Mew (6). "Inga pareringar. Inga blockeringar. HÄll avstÄnd och undvik hennes attacker. Ta inga risker. Jag har sett vad Matsu Takanashi kunde göra med hökens klo, och nu har dess bÀrare helvetets krafter bakom sig."

Medans Seraphina Morningstar vet att hennes magiska krafter Àr svagare Àn Cutie Mew Mews, och att hennes vapen inte Àr nÄgon match mot Hökens Klo, sÄ hoppas hon att kletig kola (hur löjligt kraften Àn Àr) och en brinnande kÀrlek Àr rÀtt vapen för att sakta ner Cutie Mew Mew och skapa en öppning för en avgörande trÀff. KÀrlek eller inte, oddsen Àr emot henne.

Oh shit, det vÀntade jag mig inte.
Betyder detta att jag inte lÀngre kan göra dag handlingar utan bara natt?

Oh shit, det vÀntade jag mig inte.
Betyder detta att jag inte lÀngre kan göra dag handlingar utan bara natt?

Du kan göra bÄde dag och natt-handlingar. Du kan göra tvÄ natt eller tvÄ dag om du vill eller en av varje.

@Vicotnik "Exorcisten, jag kÀnner sin nÀrvaro nÄgonstans dÀr inne. Jag vill att du ska veta att jag aldrig ville att det skulle komma till detta. Jag hade gÀrna inte duellerat dig, kanske vi till och med kunna bada vÀnner innan Allt detta."

"Men nu Àr vi hÀr och vi har möjlighet att forma framtiden. Jag vet att du inte har nÄgon anledning att vilja hjÀlpa mig, men jag Àr övertygad att vi tillsammans kan Ästadkomma sÄ mycket mer tillsammans."

"Vad sÀger du? Kan vi sammarbeta?"

@Vicotnik "Exorcisten, jag kÀnner sin nÀrvaro nÄgonstans dÀr inne. Jag vill att du ska veta att jag aldrig ville att det skulle komma till detta. Jag hade gÀrna inte duellerat dig, kanske vi till och med kunna bada vÀnner innan Allt detta."

"Men nu Àr vi hÀr och vi har möjlighet att forma framtiden. Jag vet att du inte har nÄgon anledning att vilja hjÀlpa mig, men jag Àr övertygad att vi tillsammans kan Ästadkomma sÄ mycket mer tillsammans."

"Vad sÀger du? Kan vi sammarbeta?"
Hmm... sÄ lÀnge vi blir starkare sÄ Àr jag villig att hjÀlpa dig.

Hmm... sÄ lÀnge vi blir starkare sÄ Àr jag villig att hjÀlpa dig.
DÄ föreslÄr jag att vi bryter förbannelsen över Hex 39 och frammanar ett monster att skydda Hex 13.

Jag har en kÀnsla av att det kommer fler som vill slÄss mot mig... Mot oss. Vi mÄste vara redo.

Handlingar:
3 bryt förbannelsen i hex 39
8
frammana ett monster i hex 13

Back