Rutland: Devil Girl Revolution

Så du kan mörda henne eftersom du avslöjat hennes identitet eller så kan du försöka ha ett romantiskt möte med henne. Om hon förbannat en hex kan du duellera henne.
Kan jag göra det senare på dagtid eller bara på natt? Är osäker på hur du har formulerat saker.

Också, undrar bara hur blev hennes hemliga ID allmänt känt om bara Nyarlathotep Black letade reda på den och hon inte avslöjade det? Eller är det någon regel jag missade om att får man reda på någons hemliga identitet så kapar man genast alla mediavågor och basunerar ut det för hela världen?

Och din magiska flicka byggde geväret som specificerats i fiktionen drivs av delar av barns stulna stjälar (Dead thorns hjälpte de barnen få nog med själ för att ha normala liv dock) från rester lämnade av ett monster i en hex.
Måste ha missat den delen när jag läste vad det var för vapen.

Dag 6: (3)
Rin spenderar dagen med Shogo Itakura, även om han inte är den skarpaste skeden i lådan så är han både trevlig och rolig att umgås med.

Natt 6: (4, Hex 1)
Under natten tar Exorcisten och utför en ritual för att stärka sin koppling till Hex 1. Skulle det visa att spökpojken har lurat henne så räknar hon med att återvända och föra honom till hans sista vila.

Dag - 4: Undersöker Hex 50

Natt - 15: När Raven Hatchetface vänder sig om står Dead Thorns där med två takeout containrar med chi irichee, oh håller blygt fram en av dem mot Raven. Jag köpte mat, eh! Det är min favorit.

Kan jag göra det senare på dagtid eller bara på natt? Är osäker på hur du har formulerat saker.

Också, undrar bara hur blev hennes hemliga ID allmänt känt om bara Nyarlathotep Black letade reda på den och hon inte avslöjade det? Eller är det någon regel jag missade om att får man reda på någons hemliga identitet så kapar man genast alla mediavågor och basunerar ut det för hela världen?

Måste ha missat den delen när jag läste vad det var för vapen.

Om du kollar på handlingslistorna ser du att handling 5 dagtid är att försöka mörda henne och handling 15 nattetid är att försöka ha ett romantiskt möte, men bara om den andra spelaren väljer samma allternativ samtidigt.

All information någon har fått reda på under hela spelet har gjort handlingar tillgängliga för alla. Precis som när någon lyckades röja NPC magiska flickans identitet vilket fick henne mördad eller när någon hittade en magisk mentor som kan träna folk. Så precis som med alla de grejerna röjde du personens hemliga identitet för alla när du tog reda på den.

Men nog diskuterat nu, du har gjort dina val och orsakat dina konsekvenser. Välj handlingar för den här rundan.

Woops, glömde dag 5! Jaja!

Dag 6: Undersök hex 15.

Natt 6: Återvänder till rymdmuséet och försöker luska ut vem den där andra magiska flickan var, vars närvaro jag anade (resultat 11)

HEX 13 ÄR FÖRBANNAD AV CUTIE MEW MEW!

HEX 1 ÄR FÖRBANNAD AV EXORCISTEN! HEX 1 ÄR SKYDDAD AV ETT GUDMONSTER!

Cybot - Akari Akaboshi/Seraphina Morningstar - 19 år - Pluggar kemi - Magisk eld - Magisk katt: Kasha - Överlägsen undersökande förmåga - Överlägsen fysisk förmåga - Utmattad mentalt

Hägerstrand - Yuki Ayaka / Raven Hatchetface - 16 år - Pluggar Barn och Omsorgsprogrammet - Magiska korpar - Magisk yxa - Överlägsen fysisk förmåga

Klingonsylt - Sumire Hanamori/Belladonna Graves - 21 år - Pluggar biologi - Magiska växter - Magisk lie

Arrikir - Kitty Sakura/ Cutie Mew Mew - 20 år - Pluggar veterinär - Magiska ljud/musik - Magisk katt Yamato - Överlägsen fysisk förmåga - Överlägsen undersökande förmåga

Rymdhamster - Shinotoge Akumako/Dead thorns - 19 år - Pluggar arkitektur - Magisk taggtråd och Magiskt blod - Magisk taggtrådspiska - Vapen Super High Tech Kanon - Mästerlig fysisk förmåga

Vicotnik - Rin Ishikawa/Exorcisten - 21 år - Pluggar rättsläkare - Magiska andar/shamanism - Magisk trollstav gjord av ben - Mästerlig magisk förmåga

Man Mountainman - Kiko Matsuke/Glorious Love Astronaut Phoenix - 17 år - Pluggar gymnasiet - Magiskt rymden - Magisk katt Puxi - Överlägsen undersökande förmåga

Gamiel: Nyaruko Omar/Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black - 23 år - Jobbar tech - Magisk elektricitet - Magisk stav faraonisk spira. - Vapen Super High Tech Kanon - Mentalt och Magiskt utmattad

Raven Hatchetface och Dead Thorns: Regnet hade precis upphört när Raven hittade Dead Thorns på taket. Stadens ljus glittrade i vattenpölarna, och den kalla luften luktade asfalt, ozon och något svagt metalliskt. Dead Thorns stod vid kanten med taggtrådspiskan virad löst kring handen.

"Du följer efter mig", sade hon utan att vända sig om.

Raven lutade yxan mot en skorsten.

"Kanske."

"Varför?"

"För att jag ville träffa dig."

Dead Thorns vände sig om.

Det fanns inget hån i Ravens ansikte nu. Bara ett försiktigt leende.

"Det där var oväntat."

"Du kan vänja dig."

Dead Thorns tog ett steg närmare.

"Är det ett hot?"

"En inbjudan."

De stod nära varandra nu. Tillräckligt nära för att Raven kunde känna värmen från hennes kropp trots den kyliga natten. Dead Thorns lät fingrarna glida längs Ravens handled, där ett tunt ärr syntes under ärmen.

"Du är alltid så modig."

"Jag är rädd hela tiden."

"Det märks inte."

"Det är meningen."

Dead Thorns log mjukt.

"Jag tror jag tycker mer om dig när det märks."

Raven såg upp på henne. Dead Thorns svarade genom att försiktigt lägga handen mot hennes kind. Raven blundade. Kyssen kom långsamt, nästan tveksamt. När deras läppar möttes försvann stadens ljud för ett ögonblick. Raven grep tag i hennes jacka och drog henne närmare, och Dead Thorns svarade med ett varmt leende mot hennes läppar. Ovanför dem kraxade en korp till. Raven skrattade tyst.

"De skvallrar."

"Låt dem."

Dead Thorns kysste henne igen, längre den här gången. När de till slut drog sig undan vilade deras pannor mot varandra.

"Vi borde inte", viskade Raven.

"Mm."

Ingen av dem rörde sig.

"Raven?"

"Ja?"

"Du tänker inte gå, va?"

Raven log.

"Inte riktigt."

Dead Thorns hand fann hennes igen. Någonstans ovanför dem flaxade korparna iväg, medan dera kroppar trassla ihop

(Båda maxar alla sina resurser. Båda är besegrade av den andra och ni kan båda välja handling 13 gentemot den andra, om båda väljer handling kommer bara en av er att lyckas)

Akari Akaboshi/Seraphina Morningstar: Arbetet med Science Fair:en fortsätter. Det är jobbigt att Mei är personen som jobbar hårdast med det och bryr sig mest förutom Akari själv. Mei verkar vara en snäll person som bryr sig.

Det är tur att Seraphina har en magisk katt som utrednings backup för Lollipop Berserkers hemliga identitet är svår att avslöja. Det finns nästan inga spår efter henne förutom när hon rör sig genom staden och bekämpar brott eller ordnar med trafficking av unga kvinnor från fattigare länder in i staden. Så Seraphina och Kasha får helt enkelt följa efter henne genom staden utan att bli upptäckta. Men precis när solen går upp stiger Lollipop Berserker tillbaka in i sitt sjukhusrum. Lollipop Berserker är egentligen Maria Mason, en amerikansk utbytesstudent som ligger i en koma sedan tre år tillbaka efter ett oprovocerat anfall och misshandel. Hon kan bara vara vid medvetande eller röra sig när hon är i sin magiska flickaform.

Kitty Sakura/ Cutie Mew Mew: Tokimeki Memorial är stadens största gymnasieskola. När Kitty är utanför ser hon… En superhjälte? En maskerad ung man (!) svingar sig ut från taket på skolan i en änterhake och hindrar en bilolycka där föraren somnat bakom ratten. Superhjälten är klädd i en tight blå spandex dräkt med en jetpack på ryggen och en domino mask. Elever applåderar och hejar på ”Uber-Man”. Vad fan händer?

Cutie Mew Mew håller upp händerna och rockmusik sköljer över parken. Luften tjocknar och månen blir till blod. Alla i hexen ryser, som om någon bundit deras själar i kedjor.

Yuki Ayaka: ”Hej snygging! Vad gör du här! Kom och prata med oss!” gängmedlemmar med dåliga intentioner jagar ut Yuki från det här nedgångna och farliga området av staden.

Rin Ishikawa/Exorcisten: Shogo och Rin har sin tredje dejt och den är trevlig, När kvällen närmar sig sitt slut och blir intim känns det därför inte som något som plötsligt händer dem, utan som den naturliga fortsättningen på flera små ögonblick där de långsamt har kommit närmare varandra. Shogo är väldigt tydligt en oskuld och det hela är fumlande, undersökande, men trevligt.

Exorcisten har smitit från sängen medan Shogo sover. Hon river med sin ritual ned barriären mellan den verkliga världen och andevärlden i hex 1. Plötsligt ser alla invånare i hexen den massiva gudspindeln med omöjligt många armar som styr alla aspekter av deras liv från andevärlden och de gråter när de inser sin maktlöshet, innan Exorcisten binder den i kedjor av magi och släpar ur den i verkligheten. Exorcisten har förbannat hex 1 och frammanat ett gudmonster för att skydda den.

Sumire Hanamori/Belladonna Graves: Sumire och hennes vänner går på Hanas begravning. Stämningen är tryckt. Det är en stängd kista och alla vet varför.

På natten och i magisk form är det tydligt vad som är fel med parken. Den är förbannad så att varenda träd här fängslat själen från någon som begått självmord. Belladonna ser att en grupp med en präst kommer ut, planterar ett nytt träd och häller askan från en kremerad person i gödslet varpå själen är fångad i trädet. Belladonna följer dem tillbaka till ett församlingshem och upptäcker en cell av Den Heliga Barbaras Orden. De har förbannat hexen för att hålla sina magiska vapen farliga nog att kunna döda Magiska Flickor med dem.

Shinotoge Akumako: Shintoge besöker den lilla manga affären som alla pratat om och upptäcker EN MANGA OM HENNE! Det finns mangor om alla magiska flickorna i staden! Shintoge köper den om henne och upptäcker att medan den inte avslöjar något om hennes hemliga identitet så finns allt hon gjort som en magisk flicka med i den. Författaren använder en pseudonym, Kami45, och ägaren av affären vill inte avslöja vem hon är men erkänner att hennes mangor bara säljs här.

Kiko Matsuke/Glorious Love Astronaut Phoenix: Tokimeki Memorial är stadens största gymnasieskola. När Kiko är utanför ser hon… En superhjälte? En maskerad ung man (!) svingar sig ut från taket på skolan i en änterhake och hindrar en bilolycka där föraren somnat bakom ratten. Superhjälten är klädd i en tight blå spandex dräkt med en jetpack på ryggen och hans ansikte döljs av en domino mask. Elever applåderar och hejar på ”Uber-Man”. Vad fan händer?

Glorious Love Astronaut Phoenix upptäcker att Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black är Nyaruko Omar!

Nyaruko Omar/Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black: Nyaruko tar en lugn dag hemma. Nyheterna rapporterar på Magisk Flicka fenomenet och ännu så länge är det relativt positivt. Myndigheterna är tydliga med att så länge magiska flickor hjälper till med monster och liknande så är de uppskattade, men beott kommer inte accepteras.

Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black jagar en liten grå ”grey” alien som joyridar runt stadsdelen i den stulna marsbilen och drive-by skjuter fotgängare med en blixtpistol medan den skrattar ”Mep! Mep! Mep!”. Den är dock för snabb och lyckas fly från henne i marsbilen.

Vad gör du dag 7 när du inte är magisk?:
1: Umgås med vänner: Du återfår undersökande resurser.

2: Slappnar av: Du återfår fysisk förmåga att slåss.

3: Fokusera på ditt kärleksliv: Du återfår magi.

4: Undersök en valfri hex i staden fastän du inte är magisk och därför sårbar.

5: Den magiska flickan Glorious Love Astronaut Phoenixs hemliga identitet är avslöjad! Mörda Kiko Matsuke medan ni båda är människor.

6: Den magiska flickan Lollipop Berserkers hemliga identitet är avslöjad! Mörda Maria Mason medan ni båda är människor.

7: Den magiska flickan Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black hemliga identitet är avslöjad! Mörda Nyaruko Omar medan ni båda är människor.

Vad gör du natt 7 när du är magisk?:
1: Dödar monster i en valfri hex.

2: Undersöker en valfri hex.

3: Bryter en förbannelse i en valfri hex (måste ha upptäckt en förbannelse först).

4: Förbanna en valfri hex som inte är förbannad redan.

5: Slåss mot normala brott/korruption i en hex.

6: Duellera en annan magisk flicka i en valfri hex hon förbannat.

7: Hjälp invånarna i en hex.

8: Frammana ett monster i en hex du förbannat som inte redan har ett monster i den.

9: Öppna ditt sinne mot helvetet för demoniska insikter.

10: Dölj dina spår så att katolska kyrkans exorcister och andra magiska flickor har svårare att hitta dig.

11: Försök få reda på en annan magisk flickas hemliga identitet.

12: Ät en dödligs själ för att återhämta dina krafter i en hex du förbannat.

13: Ät en besegrad Magisk Flickas själ för att för alltid dominera hennes öde. (magiska flickan måste ha besegrats av dig föregående natt).

14: Ödelägg en hex med dina magiska krafter.

15; Ha ett romantiskt möte med en annan valfri magisk flicka (båda måste välja det här alternativet).

16: Undersök en magisk pryl.

17: Undersök andevärlden i en hex.

18: Tala med lyckoandarna i Hex 23.

19: Duelera Matsu Takanashi om hennes legendariska hillebard, Hökensklo, i Hex 55.

20: Få träning i att vara en bättre magisk flicka av Matsu Takanashi i Hex 55.

21: Bygg superhögteknologiska skjutvapen drivna av själar med hjälp av den hemliga teknologin i Hex 26.

22: Prata med spökpojken i Hex 21.

23: Bli gjord mäktigare när du gjort goda dåd hos stadens ande i Hex 29.

24: Gå till spådamen i Hex 6 och avslöja en slumpad magisk flickas hemliga identitet.

25: Mörda spådamen i Hex 6!

26: Köp Cutie Cat Corps specialmat för att bli mäktigare.

27: Duellera Lollipop Berserker.

28: Undersök Uber-Man.

29: Slåss mot brott tillsammans med Uber-Man.

IMG_7681.jpeg

(Påminnelse om att man kan ta natthandling 10 för att komma av listan där man kan bli mördad efter att ens hemliga identitet avslöjats)

Dag 6: (6)
Rin är äcklad av Lollipop Berserker då hon tydligen syssla med trafficking av unga kvinnor. Så Rin kommer ta saken i egna händer och se till att hon inte längre kan syssla med det.

Natt 6: (22)
Exorcisten återvänder till spökpojken

Last edited:
På morgonen när är Yuki vaknar är Dead Thorn borta. Men på kudden brdvid ligger ett halsband av taggtråd

Dag: 4 - Hex 50 Akumako gräver vidare i ve Kaim45 är
Natt: 6 - Duellera Cutie Mew Mew i Hex 13 innan hoppet är förlorat för de andra invånarna

Edit: Jag prövar att fuländra vad jag gör. Funkar det så funkar det annars, ligger lagt kort!

Last edited:
Dag 6: Akari Akaboshi kommer att se till att...en olycka händer i Maria Masons rum (6). Kanske en kombination av en läckande syrgastub och en eldsflamma på rätt plats.

Natt 6: När väl natten kommer ska det regna eld och brinnande svavel över fabriken, dess legioner av hantlangare och alla kontor som tillhör den. Den ska jämnas med marken så fullständigt att det enda som är kvar är aska och tårar! Hex 4 delenda est (14)!

@God45 måste man ta en särskild handling för att försvara sig i en duell, eller sker det automatiskt?

Nej, om någon duellerar dig skyddar du dig automatiskt, du behöver inte spendera en handling. Vill du vara så förbered som möjligt kan du tillexempel: slappna av för att få tillbaks våldsresurser, köpa special mat från Cutie Cat Corp, undersöka din fiendes magiska vapen, frammana ett monster i hexen där du kommer bli duellerad för back-up eller undersöka din anfallares hemliga identitet så att du kan försöka mörda dem i mänsklig form innan de äter din själ ifall du förlorar. Det finns andra saker du kan göra också på listan, men där får du klura själv om du vill.

Handlingar

Dag: 2 tar det lugnt och chillar hemma

Natt: vill egentligen bekämpa brott med Uber- man, men verkar som att jag Måste försvara mig mot anfall. 8

Dag: 5 Mörda Kiko Matsuke. Helt vanlig o-black metal yxa i bakhuvudet medans hon går hem från skolan ba' POW. Creepy.
Natt: 13 Ät Dead Thorns själ, medans Raven Hatchetface tårar smetar ut hennes corpse paint eftersom deras kärlek var djup och äkta.

[Alltså @God45 du överträffar dig själv i skrivandet i det här spelet. Jag får dåligt samvete för att jag har mycket som pågår nu och jag borde lägga lika mycket tid på beskrivningarna av mina handlingar]

Dag 7: Sumire fokuserar på sitt kärleksliv. Hon går på en blinddejt
Natt 7: Belladonna försöker bryta förbannelsen i hex 02

Jag prövar att fuleditera vad jag gör! Funkar det så funkar det, annars ligger tidigar lagt kort XD

På morgonen när är Yuki vaknar är Dead Thorn borta. Men på kudden bredvid ligger ett halsband av taggtråd

Dag: 4 - Hex 50 Akumako gräver vidare i vem Kaim45 är

Natt: 13 - Äter Raven Hatchetsfaces själ. När korparna samlar sig i himlen över henne på hennes väg till parken drar Dead Thorns en djup sorgsen suck suck och vänder sig om. Raven står där, med yxan i ett slappt grepp vid sin sida. Dead Thorns öppnar munnen som för att säga något, men istället väller en kaskad av tagtråd och blod ut och skjuter iväg mot Raven. Raven höjer yxan. Dead thorn sträcker sig efter laserkanonen.

Back