Rutland: Devil Girl Revolution

Dag 3
3. Rin försöker få till en andra dejt med Shogo Itakura att han är lite långsam för inget, det är snarare en fördel enklare att bortförklara sina nattliga äventyr.

Natt 3
20: Beger sig till Matsu Takanashi för att få en bättre förståelse för det magiska.

Dag 3: Gå på infomöte hos de våldsamma ultranationalisterna
Sumire bestämmer sig för att förklädd gå på mötet för att spionera på rörelsen...

Natt 3: Slåss mot normala brott/korruption
...för att Belladonna sedan ska kunna slå till så effektivt som möjligt mot dem under natten

Nyaruko Omar snobbar Patrick Ford, som man i hans positions i det fortfarande rätt så manschauvenistiska japanska företagsvärlden så förväntas hon troligen ge upp sin position för att stödja honom, något hon inte vill. Sedan är han ju fel typ av ond, och om Nyaruko ska vara i en bad boy relation med någon så är det Hon som ska vara bad boyen. Plus att Nyaruko vet genom genetiska minnen, att den drömmande demon sultanen God45 Azathoth, som är denna världs berättare, föredrar att berätta om yuri än grejer mellan män och kvinnor. Istället slappnar hon av genom att gå på rymdmuseumet, kanske stöter hon på någon ny bekat där...

Nyarlathotep Black väljer att jaga monster i hex #49.

Vi saknar svaren från två spelare. Har slagit slagen och skrivit svar till resten. Väntar till 18:00 för att se om de två som inte svarat postar, annars postar jag då.

Cybot - Akari Akaboshi/Seraphina Morningstar - 19 år - Pluggar kemi - Magisk eld - Magisk katt: Kasha - Överlägsen undersökande förmåga - Utmattad mentalt

Hägerstrand - Yuki Ayaka / Raven Hatchetface - 16 år - Pluggar Barn och Omsorgsprogrammet - Magiska korpar - Magisk yxa

Klingonsylt - Sumire Hanamori/Belladonna Graves - 21 år - Pluggar biologi - Magiska växter - Magisk lie

Arrikir - Kitty Sakura/ Cutie Mew Mew - 20 år - Pluggar veterinär - Magiska ljud/musik - Magisk katt Yamato - Överlägsen fysisk förmåga

Rymdhamster - Shinotoge Akumako/Dead thorns - 19 år - Pluggar arkitektur - Magisk taggtråd - Magisk taggtrådspiska - Vapen Super High Tech Kanon

Vicotnik - Rin Ishikawa/Exorcisten - 21 år - Pluggar rättsläkare - Magiska andar/shamanism - Magisk trollstav gjord av ben - Mästerlig magisk förmåga

Man Mountainman - Kiko Matsuke/Glorious Love Astronaut Phoenix - 17 år - Pluggar gymnasiet - Magiskt rymden - Magisk katt Puxi - Fysiskt utmattad

Gamiel: Nyaruko Omar/Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black - 23 år - Jobbar tech - Magisk elektricitet - Magisk stav faraonisk spira. - Vapen Super High Tech Kanon - Fysiskt och Magiskt utmattad

Kiko Matsuke/Glorious Love Astronaut Phoenix: Kiko går på rymdmuseet och kollar på alla coola rymdsaker i hex 38. Det verkar som att någon har stulit den experimentella marsbilen som de hade utställd här. Kiko har en känsla av att en annan magisk flicka kanske är där… Men hon kan inte veta det utan att undersöka det specifikt med natt handling 11.

Svärmar av små meteorer slår in i den svarta lastbilen som magnumkulor medan den försöker köra över Glorious Love Astronaut Phoenix! Hon dansar runt den som en matador. Men när det ser ut som att den är helt oförmögen att nå henne öppnar sig framdelen av bilen för att avslöja ett monstruöst gap medan jättestora insektsben kommer ut från sidan. Detta gör den farligare men hindrar inte Phoenix från att skjuta den till döds med överljudsmeteor. Monstret är besegrat! Men det där tog allt Kiko hade, hon är utmattad nu.

Akari Akaboshi/Seraphina Morningstar: Kasha svär över att hennes tassar är dåliga på att använda handkontrollen och hävdar att det är fusk att använda tummarna. Det är en bra och lugn dag.

Kasha och Seraphina Morningstar stiger in i den läskiga sidogatan som de lokala barnen börjat undvika. De finner snart att gränden är oändligt lång, det går att komma ut men den pågår för alltid när de försöker ta sig igenom den. Efter en subjektiv timme ser de äntligen någon, en svart siluett av en liten flicka. ”Seraphina Morningstar, du har kommit och hälsat på mig, stadens ande. Jag blir starkare desto fler monster som drivs ut ur min stad och desto fler förbannelser som bryts. Kom och hälsa på mig när du dräpt monster eller brutit förbannelser och jag kommer erkänna din styrka. Jag ser att du redan dräpt monster, låt mig belöna dig.”. Ett brinnande klot av eld skapas framför siluetten och flyger in i bröstet på Seraphina Morningstar som känner sin styrka öka.

Kitty Sakura/ Cutie Mew Mew: Kitty spenderar större delen av dagen i sängen med Yamato uppkrupen vid fotändan.

På natten undersöker Cutie Mew Mew den stora industrihamnen när hon hör skrik från en container i hamnen. Hon ingriper när hon ser att flera män misshandlar en ung flicka och hon bryter lätt männens ben med sin nya träning. Hon upptäcker att containern är full med unga kvinnor från flera olika länder runtom i Asien. De har kidnappats, brännmärkts med ett pentagram på ryggen och skeppats hit. De vet inte varför, de vet bara att männen som vaktade containern pratade om ”Cutie Cat Corp”. Mew Mew vet att det är namnet på kattmatfabriken i hex 4, den som har en stor staty av en katt på taket. Cutie Mew Mew tillkallar myndigheterna, männen grips och kvinnorna förs till närmaste sjukhus.

Rin Ishikawa/Exorcisten: Rin och Shogo tar en kaffe och promenerar genom stan medan Shogo pratar entusiastiskt om baseball och försöker imponera på henne med sitt juridikplugg.

Rin märker snabbt att han inte direkt är den skarpaste personen i rummet. När hon förklarar något avancerat om rättsmedicin nickar han allvarligt och säger:

”Så… kroppen berättar vem som gjorde det?”

”Inte riktigt.”

”Okej. Men typ?”

Hon börjar skratta.

Det som överraskar henne är hur lätt det är att prata med honom. Shogo lyssnar faktiskt när hon berättar om varför hon valt rättsmedicin, ställer enkla men genuint nyfikna frågor och försöker inte spela smartare än han är. Han är snygg på det där nästan irriterande sättet, avslappnad, varm och har ett självsäkert leende som gör det svårt för Rin att hålla masken.

Mot slutet av dejten sitter de på en bänk med varsin takeaway-kaffe. Shogo tittar på henne och säger:
”Jag fattar fortfarande typ hälften av det du säger.”

Rin ler. ”Jag har märkt det.”

”Men jag gillar att lyssna på dig.”

På kvällen besöker Exorcisten Matsu Takanashi för att lära sig mer om magi.

Exorcisten står på gårdsplanen medan regnet slår mot stenarna.

”Koncentrera dig”, säger Matsu.

”Jag gör ju det!”

”Nej. Du försöker bara.”

Matsu höjer ett finger.

Alla regndroppar runt dem stannar plötsligt i luften.

Exorcisten stirrar.

Matsu går lugnt mellan de svävande dropparna, tar en av dem mellan fingrarna och viskar ett enda ord.

Droppen blir till en liten, lysande fjäril.

”Magi handlar inte om kraft”, säger hon och släpper den. ”Det handlar om att få världen att glömma att den kan säga nej. Viljan till makten är allt. Världen är bara makten och viljan, allt annat är en illusion.”

Fjärilen flyger till Exorcisten och landar på hennes hand.

Sumire Hanamori/Belladonna Graves: Ultranationalisterna är vad man kan vänta sig. Våldsamma pajasar som vill kasta ut de kurdiska flyktingarna ur landet och någonting, någonting den Kejserliga äran. Men en sak med dem är märklig. Deras ledare är en ung tjej, Chō, som förvandlas till Cleansing Cure! Hon är en magisk flicka!

När Belladonna Graves försöker röja upp bland ultranationalisterna dyker Cleansing Cure upp och skyddar dem med sin magiska stav toppad med Kejsarblomman! Men nu vet Belladonna vem hon är och kan slå till när hon vill!

Nyaruko Omar/Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black: Nyaruko går på rymdmuseet och kollar på alla coola rymdsaker i hex 38. Det verkar som att någon har stulit den experimentella marsbilen som de hade utställd här. Nyaruko har en känsla av att en annan magisk flicka kanske är där… Men hon kan inte veta det utan att undersöka det specifikt med natt handling 11.

En jättestor bläckfisk har plågat skeppen på väg in och ut ur hamnen. Beautiful Pharaonic Nyarlathotep Black springer över vattenytan och skjuter el in i de massiva tentaklerna som försöker dra henne under ytan. Hon är snabb och hennes attacker får tentaklerna att krampa fruktansvärt innan de dör. Men det finns omöjligt många av dem och de lyckas få tag runt hennes kropp och drar ner henne under vattnet medan de försöker krossa henne till döds. Hon kommer öga mot öga mot monstrets centrala kropp och dess fruktansvärda näbb. Detta är när hon drar fram sin dödslaser och skjuter monstret rakt i hjärnan! Monstret förvandlas till ljus och Nyarlathotep Black simmar upp till ytan. Monstret är besegrat! Nyaruko är verkligen helt utpumpad nu dock.

Shinotoge Akumako/Dead thorns: Ultranationalisterna är vad man kan vänta sig. Våldsamma pajasar som vill kasta ut de kurdiska flyktingarna ur landet och någonting, någonting den Kejserliga äran. Men en sak med dem är märklig. Deras ledare är en ung tjej, Chō, som förvandlas till Cleansing Cure! Hon är en magisk flicka!

På natten plockar Dead thorns ihop en omöjligt stor laserkanon laddad med de övergivnas själar från den hemliga teknologin gömd i Game Centret.

Vad gör du dag 4 när du inte är magisk?:
1: Umgås med vänner: Du återfår undersökande resurser.

2: Slappnar av: Du återfår fysisk förmåga att slåss.

3: Fokusera på ditt kärleksliv: Du återfår magi.

4: Undersök en valfri hex i staden fastän du inte är magisk och därför sårbar.

5: Den magiska flickan Cleansing Cures hemliga identitet är avslöjad! Mörda Chō Takashaki medan ni båda är normala människor!

Vad gör du natt 4 när du är magisk?:
1: Dödar monster i en valfri hex.

2: Undersöker en valfri hex.

3: Bryter en förbannelse i en valfri hex (måste ha upptäckt en förbannelse först).

4: Förbanna en valfri hex som inte är förbannad redan.

5: Slåss mot normala brott/korruption i en hex.

6: Duellera en annan magisk flicka i en valfri hex hon förbannat.

7: Hjälp invånarna i en hex.

8: Frammana ett monster i en hex du förbannat som inte redan har ett monster i den.

9: Öppna ditt sinne mot helvetet för demoniska insikter.

10: Dölj dina spår så att katolska kyrkans exorcister har svårare att hitta dig.

11: Försök få reda på en annan magisk flickas hemliga identitet.

12: Ät en dödligs själ för att återhämta dina krafter i en hex du förbannat.

13: Ät en besegrad Magisk Flickas själ för att för alltid dominera hennes öde. (magiska flickan måste ha besegrats av dig föregående natt).

14: Ödelägg en hex med dina magiska krafter.

15; Ha ett romantiskt möte med en annan valfri magisk flicka (båda måste välja det här alternativet).

16: Undersök en magisk pryl.

17: Undersök andevärlden i en hex.

18: Tala med lyckoandarna i Hex 23.

19: Duelera Matsu Takanashi om hennes legendariska hillebard, Hökensklo, i Hex 55.

20: Få träning i att vara en bättre magisk flicka av Matsu Takanashi i Hex 55.

21: Bygg superhögteknologiska skjutvapen drivna av själar med hjälp av den hemliga teknologin i Hex 26.

22: Prata med spökpojken i Hex 21.

23: Bli gjord mäktigare när du gjort goda dåd hos stadens ande i Hex 29.

24: Den magiska flickan Cleansing Cures hemliga identitet är avslöjad! Duellera henne!

IMG_4757.jpeg

Dag 4: 1. Umgås med sina vänner i Girl Science Outreach Society. De diskuterar vad för typ av demonstration de skulle kunna ha på en event. Akari vill ha något som involverar eld. Typ såpbubblor som exploderar i olikfärgade eldar. De övriga tycker att det låter för farligt och "hade varit helt oansvarigt att sända upp bubblor fyllda med explosiv gas och tungmetallsalter". Pfffffft.

Natt 4: 20. Tränar med Matsu Takanashi. När en bunt låga onis och en demonisk gårdsfarihandlare är en utmaning trots att ens ådror brinner av blodet från en Demonkung så Måste. Man. Bli. Bättre!

Handlingar

Dag: 4 undersöker hex #6

Natt: 23
jag är osäker på om jag är värdig, men kommer besöka Hex# 29 och besöka anden

@Hägerstrand

Kommer du in sent är det ok. Jag hanterar de andras handlingar nu men tar dina separat så länge de är inne innan imorgon.
Sorry, jag var på konvent och glömde bort att saker som inte var konvent existerade. Jag har inte läst alls, så dag 3 (om det räknas trots att jag är inne sent)
Slappna av
Döda monster i hex 1
Dag 4
Slappna av
Döda monster i Hex 2

Sorry, jag var på konvent och glömde bort att saker som inte var konvent existerade. Jag har inte läst alls, så dag 3 (om det räknas trots att jag är inne sent)
Slappna av
Döda monster i hex 1
Dag 4
Slappna av
Döda monster i Hex 2

Awesome med konvent! Alla dina handlingar gälls trots att du är lite sen ☺️👍

Back