Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
En torndönsstämma från irkallas helvetesdimension ekar genom kosmos. För de flesta är den tyst, oförnimbar. Men för vissa, utvalda, dånar den i öronen så att ögonen vattnas och blod rinner ur näshålorna. Dessa utvalda har bara en sak gemensamt: de är alla styrelsemedlemmar i Rut International.

DÅRAR! . NI HAR UTPLÅNAT MIN SISTA LÄNK TILL VAD SOM EN GÅNG VAR MIN MÄNSKLIGA SPEGELBILD. NI HAR UTRADERAT DE SISTA RESTERNA AV ÖMHET, AV MEDKÄNSLA, AV SAMHÖRIGHET MED DE LEVANDE. ALLT SOM ÅTERSTÅR AV DEN NI KÄNDE SOM NEKROLICH ÄR DENNA TOMT SKRATTANDE STÅLDÖDSKALLE, MIN NYA FYSISKA FORM.I EVIGHET. ALLT ANNAT ÄR DÖD. HAT. MORD. EVIG PINA.

JAG TACKAR ER.

NEKROLICH VAR EN LÖGN. SKAPELSE, BÄVA INFÖR NEKROSKULL. JAG SKALL UTPLÅNA DETTA SKAPELSENS FRÄMSTA MISSTAG: DET MENINGSLÖSA LIVET. JAG INFÖR ICKE-LIVS-PRINCIPEN. EFTER MIG KOMMER TOMHETEN!

Men jag behåller förstås min röst i styrelsen. Tack kollegor.
OK jag är inte säker på att det här är bästa sättet att säkra tillväxten av marknadsandelarna för Rut International. Men vi kan väl prata om det på nästa styrelseinternat på Hooters?

Visst, det är trist att Nekrolich fick gå i "förtidspension", men han hade ju en fasligt hög löne- och bonuskostnad som vi nu blir av med (jag antar att TOMHETEN av princip inte kräver någon monetär ersättning). Dessutom verkar ju du Dark Nekrophile (?) ha betydligt bättre musiksmak än gamla Nekro, så jag räknar med att du bokar Watain till nästa fredags-öl på kontoret.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Gick ju bra det där!

Well, nu vet vi vad läget är i alla fall. Och knowing is half the battle minsann! Yes, it is, yes it is...

*sneglar på sina två nerbrända resväskor*

Ok, det jag helst velat göra är att bussa Andersson på Sidd så att de kunnat utkämpa en lång, utdragen envig och sen skicka in Golden Archer och Impossible Girl (som givetvis snor Anderssons krafter så han blir dödlig) för att göra slut på båda när de blivit riktigt möra och sen sätta igång med PR-arbetet för att bygga upp organisationen igen. Men ingen lyssnar ju på mina briljanta idéer någonsin så då behöver vi någon slags edge fort som fan, helst i förrgår för trenden just nu är ett steg framåt, fem steg bakåt och det håller inte i längden. Så nu behöver vi ta risker och risken jag föreslår är 1. Kan vi faktiskt få tillbaka Sidd till vår sida så kan vi hitta teknologi vi desperat behöver samt att vi åter igen kan komma upp i en majoritet av hjältar som i alla fall är någolunda lojala med företaget.

Übereil
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Kör på 1. Hade egentligen velat att vi löser PR-katastroferna och sparkar/terapiar Andersson (hela hans slängkappa är en röd flagga) men utomjordingarna känns just nu som det vi kan tjäna mest på i längden. PR kan man alltid fixa! Vi reser oss ur askan! Bokstavligen!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484

Ni valde…. 1!

Det såg verkligen ut som att ni vunnit över Sidd till er sida! Med hjälp från Sidd satte ni upp en perfekt fälla för utomjordingarna… Och sedan visade det sig att Sidd bara låtsats förråda sina utomjordiska mästare. Där var superagenter från rymden överallt! Game over man! Game over! Ren masaker! Big fat kill!

Så Sidd är i vinden (eller, alltså, Sidd sitter nog på en tron av guld på en paradisvärld någonstans i rymden och matas med skalade vindruvor av gröna sexslavar) och alla era hjältar utom Andersson ligger döda i pölar av sitt eget blod. Andersson ligger istället i en sjukhussäng medan han regenererar från att ha blivit skjuten fler gånger än Bonnie och Clyde…

Skurkar från rymden eller från Dark Nekrolich rike härjar, Bataljonens styrka är spenderad, Rut Internationals rykte är i botten… Ni är sjukt rika i alla fall!

Ni har misslyckats med spelet. Det här är slutet. Ni har en sista chans att göra något: Hur försöker ni rädda något från det här misslyckade projektet?

1: Ta pengarna, köp superskurksäkra bunkrar och lev i lyx i dem medan samhället kollapsar. Fuck alla som inte är er! (Lyckas automatiskt).

2: Försök casha in alla försäkringspengarna och sälj alla rättigheterna på vägen ut, ta en sista chans att använda era döda anställda för att tjäna lite mer pengar! Sedan ta pengarna och spring! (5 av 6 chans att lyckas).

3: Sälj ut er infrastruktur till utomjordingarna så att de ännu lättare kan ta över Jorden. Gå full Quisling men få också platser på den där paradisvärlden med Sidd. (4 av 6 chans att lyckas).

4: Sälj era själar till Dark Nekrolich för en del av Draculadimensionen kakan. Ni kan också bli odöda supermäktiga monster med era egna personligheter intakta och hjälpa superskurken härska över universum! (3 av 6 chans att lyckas).

5: Ta alla era pengar, alla era resurser, alla era superkraftkällor och pumpa in dem i Andersson i ett försök att skapa en klass 5 super som kan rädda världen, besegra alla skurkarna och skapa en utopia (alltså, en kapitalistisk utopia där ni är rika i alla fall!). (2 av 6 chans att lyckas).

6: Ta alla era pengar, alla era resurser, alla era superkraftkällor och använd dem till att ge allmänheten superkrafter! Demokratisera superhjältar och gör dem på riktigt till något bra! Alla kan bli en superhjälte och tillsammans kan ni skapa en riktig utopia (1 av 6 chans att lyckas).
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Alternativ 5. Jag gav mig inte in i det här spelet för något annat än ett kapitalistiskt utopia (för mig).

Sure. Ta pengarna och spring hade varit lockande om det inte hade varit så att förr eller senare så kommer vampyrer, rebeller, rymdfascister att hinna i fatt en. Eller ännu värre, skatteverket.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar tackar mina vänner, skicka mig en till klase skalade tack🙏

En sån där Helvetesmops ser ju gullig ut men tvek på att gosa med, sorry And för alla kulorna och inte tusan ska vi sälja ut våra själar bara så där.
Självklart tar vid det säkra kortet: 6.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Ah, jag var tvungen att äta kokain med sked för att bli mig själv igen och sluta vara en sån där Reinfeld. Typiskt att armageddon inträffar så fort man tittar bort en stund.

Att leva som ensam rationell varelse med er i en bunker vore allt annat än lyx, annars hade jag tagit det alternativet.
2!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Varför vill ingen sälja sina själar till min astrala köttkvarn?

Det kan vara ett ensamt oliv att vara en odöd interdimensionell lich-monstrositet. #SadSkull :(

Spelar ett ledsamt solo på smärtorgeln
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Kamrater, styrelseledamöter i Rut International! Det går ett spöke genom världen, kapitalismens spöke. Historien om alla hittillsvarande samhällen är historien om klasskamp. Kapitalisterna är praktiskt den beslutsammaste, alltid framåtdrivande delen i alla länder. Kapitalisterna har dock intet fädernesland. Kapitalisterna måste till att börja med erövra den politiska makten, upphöja sig till nationell klass och konstituera sig självt som nation. Må de härskande småborgerliga och sossiga klasserna darra för en kapitalistisk revolution. Kapitalisterna har i den ingenting annat att förlora än tvånget att betala skatt och att behöva bry sig om vad fattiga människor tycker. Men de har en värld att vinna! Kapitalister i alla länder, förena er!

5
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Kamrater, styrelseledamöter i Rut International! Det går ett spöke genom världen, kapitalismens spöke. Historien om alla hittillsvarande samhällen är historien om klasskamp. Kapitalisterna är praktiskt den beslutsammaste, alltid framåtdrivande delen i alla länder. Kapitalisterna har dock intet fädernesland. Kapitalisterna måste till att börja med erövra den politiska makten, upphöja sig till nationell klass och konstituera sig självt som nation. Må de härskande småborgerliga och sossiga klasserna darra för en kapitalistisk revolution. Kapitalisterna har i den ingenting annat att förlora än tvånget att betala skatt och att behöva bry sig om vad fattiga människor tycker. Men de har en värld att vinna! Kapitalister i alla länder, förena er!

5
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
...det finns pengar? Och vi kan behålla dem? Hur är det här ett misslyckande?

1

Vad gäller alternativ 5 så vet vi alla att Andersson kommer hugga oss i ryggen vid första bästa tillfälle ändå. Har ni inte hängt med i händelseutvecklingen?

Übereil
 
Top