Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Jaha, tydligen hade någon Zuckennågoting snubbe köpt hela ön och byggt ut bunkern.. Fru och ungar lämnad mig.

Nu är jag tillbaka på kontoret igen!

Alternativ 1.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag ligger på styrelserumsbordet och yrar och försöker förstå vad Friherren vill att jag ska göra. Men draculadimensionen slogs han mot, det minns jag bestämt, och då måste han vilja att vi ska slåss mot draculakokongen också. Elda kokongen!

4
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ni valde… 4!

Medan bataljonen förstör kokongen ser det för en sekund ut som om det fanns en välkänd skepnad i den… Var det där Nekrolich innan han blev Dark Nekrolich? Är Dark Nekrolich inte egentligen originalet? Var Nekrolich oskyldig hela tiden och Dark Nekrolich bara en skepnad skapad av Dracula dimensionen?! Welp, ingen kommer få veta nu.

Orelaterat har Iron Hawks förra sidekick (Hawk-Carl) skrivit en bok där han anklagar sin mentor för sexuella övergrepp. Boken är som tur är inte släppt ännu. Iron Hawk har talat ärligt med en av företagets Spin Doctors och… Det finns hundratals offer från över de senaste 40 åren. Alla var barn när övergreppen hände.

Vad gör ni härnäst?

1: Någon i företaget måste samarbeta med det utomjordiska kejsardömet Trioferron och har gett dem tillgång till jetplanet. Leta upp vem mullvaden är!

2: Skicka bataljonen för att hämta tillbaka det hemliga vapnet från det utomjordiska kejsardömet Trioferrons agenter.

3: Muta Hawk-Carl att inte släppa boken och börja röja bevis.

4: Undersök vem som anlägger de där bränderna! De kan inte vara en slump.

5: Utmåla Hawk-Carl som en superskurk och skicka bataljonen för att mörda honom på tv innan han hinner släppa boken.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
5.
Har hört att den där Hawk är kommunist och till lika okristen!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Vi har fortfarande en mullvad i gruppen som saboterar allt vi gör. Leta upp fanskapet så vi kan börja få någon slags fason på den här organisationen.

1

Übereil
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
HÄGERSTRAAAAAAND!

Korax säger "Skröppel, vekhet och förräderi. Typiskt de levande. Dags att bränna mullvaden på bål."

1
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
1. Hoppas att det bara är ett lustigt missförstånd och att efter många dråpliga förväxlingar att Sidd äntligen får sin treläppade rymdprinsessa 💘
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
HÄGERSTRAAAAAAND!

Korax säger "Skröppel, vekhet och förräderi. Typiskt de levande. Dags att bränna mullvaden på bål."

1
Är den delen av Nekrolichs själ som sitter i styrelsen fångad i Korax nu?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
En torndönsstämma från irkallas helvetesdimension ekar genom kosmos. För de flesta är den tyst, oförnimbar. Men för vissa, utvalda, dånar den i öronen så att ögonen vattnas och blod rinner ur näshålorna. Dessa utvalda har bara en sak gemensamt: de är alla styrelsemedlemmar i Rut International.

DÅRAR! . NI HAR UTPLÅNAT MIN SISTA LÄNK TILL VAD SOM EN GÅNG VAR MIN MÄNSKLIGA SPEGELBILD. NI HAR UTRADERAT DE SISTA RESTERNA AV ÖMHET, AV MEDKÄNSLA, AV SAMHÖRIGHET MED DE LEVANDE. ALLT SOM ÅTERSTÅR AV DEN NI KÄNDE SOM NEKROLICH ÄR DENNA TOMT SKRATTANDE STÅLDÖDSKALLE, MIN NYA FYSISKA FORM.I EVIGHET. ALLT ANNAT ÄR DÖD. HAT. MORD. EVIG PINA.

JAG TACKAR ER.

NEKROLICH VAR EN LÖGN. SKAPELSE, BÄVA INFÖR NEKROSKULL. JAG SKALL UTPLÅNA DETTA SKAPELSENS FRÄMSTA MISSTAG: DET MENINGSLÖSA LIVET. JAG INFÖR ICKE-LIVS-PRINCIPEN. EFTER MIG KOMMER TOMHETEN!

Men jag behåller förstås min röst i styrelsen. Tack kollegor.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ni valde…. 1!

Era utredare har kommit fram till att en medlem av bataljonen är en hemlig utomjording! Utomjordingen är en agent för det utomjordiska kejsardömet Trioferron. Dubbelagenten har gett utomjordingarna Rut Internationals teknologi, information om alla era beslut och information om alla superhjältarnas hemligheter. Den skyldige? Sidd!

Iron Hawk pedofili skandalen exploderar och drar ner bataljonens rykte i ränstenen. Iron Hawk väljer fegisens väg ut och hänger sig själv i duschen. När han inte kan få skulden faller allmänhetens vrede på Rut International. Folk bojkottar Fairness Cola och kastar saker på bataljonen när de visar sig offentligt.

Rut Internationals huvudkontor har brunnit ner! Säkerhetskameror visar att Andersson har tänt eld på byggnaden. Andersson är pyromanen som startat eldavådor på platser bataljonen besökt! Det här kommer 100% läcka till media.

Med bara fyra medlemmar är bataljonen försvagad och kommer att ha problem med strider mot superskurkar.

Fairness Battalion består just nu av:

Golden Archer - Klass 0 super. Bågskytt. Ny ledare för gruppen!

Sidd - Klass 2 super. Mikrovågskrafter.

Andersson - Klass 2 super. Helningsfaktor

Impossible Girl. Klass 2 super. Är en kraftvampyr som stjäl andras krafter tillfälligt.


Vad ska ni göra nu?

1: Försöka vinna över Sidd till er sida, mata utomjordingarna med falsk information och lura deras superagenter in i ett bakhåll.

2: Lönnmörda Sidd.

3: Starta en PR-kampanj för att försöka hantera PR mardrömmen Iron Hawk dumpat i knäet på er.

4: Sparka Andersson! Han är en pyroman! Kommer försvaga bataljonen ännu mer, men han kan inte få bränna ner något ännu viktigare.

5: Ge Andersson en terapeut och skicka ut honom till talkshowsen för att prata om sin svåra barndom eller vad ni nu hittar på för ursäkt för att han är en pyroman! Det får inte bli mer dålig PR!

6: Rekrytera en ny superhjälte. Den första bästa! Ni kan inte vara försvagade ifall en superstrid utbryter!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det förnäma kejsardömet Trioferron kommer i fredens tecken och med dess hjälp kan Rut International och vi styrelseledamöter äntligen få vår plats som Jordens rättmätiga styrande råd. Fantasiks teknologi kan få företaget att blomstra och övervinna alla utmaningar.

Att Andersson bränt ner vårt huvudkontor verkar tydligen inte ”Nekroskull” ta nån notis om?
And skulle verkligen behöva få sig ett snack med hjärnskrynklare men nu måste vi samla styrkorna.

6. Nu när det börjar dra ihop sig till maxade superstrider så behöver vi stärka upp gänget👍
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vad vore vi i Rut Internationals styrelse om vi inte kunde förlåta förräderi, svek och lönnmord? Hjärtlösa, hämningslösa hedonistsvin som inte har andra värden än pengar, kokain och exempellösa orgier? Klart Sidd förtjänar en chans till - han är ju en av oss, då är chanserna oändliga.
1
 
Top