Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Min plan för rätten är för övrig att långsamt mumifiera mig själv till liche. Eftersom jag då är tekniskt död har jag ingen locus standi och kan inte lagföras.

Check. Mate.

P.S. Alla mina andelar och min rösträtt vid styrelsen överför jag först till en stiftelse som har juridisk person och förvaltas av mina odöda kvarlevor i enlighet med mitt testamente. Försök inte .
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
Att Golden archer är en mullvad är för uppenbart. Att han dessutom är inom våran räckvidd är för lägligt.

Sure, han kan vara en mullvad. Eller så har något satt dit honom som en distraktion.
Den enda andra alternativet är Iron Hawk.

Men, jag vill inte bli en måltavla för pissed off supers. Alternativ 2. Ett kontrakt är ett kontrakt, och ett bra företag kastar inte anställda under bussen för vad vi har beordrat dem att göra.

P.S: Finns det någon möjlighet för våran resident Necromancer att zombifiera insekter och sätta dem på att spionera på Iron Hawk och Golden Archer?
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
OK, av omtanke om mina super-kamrater så går jag över till Alternativ 2 och erbjuder de övriga att hoppa på min briljanta liche-plan. Företagets åklagare kan hjälpa till att fixa våra efterlivsrättigheter. Jag ordnar massmumifiering och så får vi en battaljon av super-liches!

Win win win

2
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Vi har verkligen skitintressanta diskussioner i min medlemsklubb för HeroCoin-spekulanter om samhället, livet, och allt där emellan (man måste köpa en exklusiv NFT för att gå med, en personlig bild på en pastej). Peter Thiel på PayPal har fattat att det här med att demokrati och frihet är inte kompatibla. Han är en stor förebild för ”Den Mörka Upplysningen” och den neo-reaktionära rörelsen. Tänket är att man om man bara kör plattan i mattan och skyndar på samhällets förfall så allt blir skit så kommer allt bli bra sen!

Det är absolut inte vad en superrik superskurk skulle göra, för det kommer ju bli bra till slut!
5
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Att Golden archer är en mullvad är för uppenbart. Att han dessutom är inom våran räckvidd är för lägligt.

Sure, han kan vara en mullvad. Eller så har något satt dit honom som en distraktion.
Den enda andra alternativet är Iron Hawk.

Men, jag vill inte bli en måltavla för pissed off supers. Alternativ 2. Ett kontrakt är ett kontrakt, och ett bra företag kastar inte anställda under bussen för vad vi har beordrat dem att göra.

P.S: Finns det någon möjlighet för våran resident Necromancer att zombifiera insekter och sätta dem på att spionera på Iron Hawk och Golden Archer?
(Kommer finnas möjligheter att spionera nästa fråga.)
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
453
Location
Uppsala
Är det här det som kallas att "likvidera sina tillgångar"? Måste säga att det känns så jobbigt som de fattiga påstår
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Extremt lika! Men slumpen har valt…. 3!

Ibland bara händer det. En kombination av allmänhetens stöd, inkompetenta åklagare, vänligt inställda politiker och ren jävla tur gör att trots att Rut International inte stötar dem, så slipper alla superhjältarna undan konsekvrnser! Wow, det finns tydligen inte någon rättvisa alls (JAG RULLADE BARA 6:OR! Det här borde inte ha hänt….).

Vad är nästa drag?

1: Fairness Cola har en ny smak, banan! Släpp allt och SÄLJ LÄSK!

2: Paparazzi har sett Sidd på en dejt med prinsessan Byrokion från det utomjordiska kejsardömet Trioferron. Se om ni kan utnyttja hans kontakter för att lägga vantarna på lite utomjordisk teknologi.

3: Det är kört att sälja Crimson Angel prylar på grund av rasistskandalen. Gör en massiv push för en ny hjälte! Skicka ut Andersson till talkshowsen för att prata om operationen i Victoria City, sina politiska åsikter och sitt liv!

4: Bahakan behöver hjälp att byggas upp! Det kan Rut International utnyttja! Om ni bara hade en källa till billig arbetskraft som, jag vet inte… DE LEVANDE DÖDA! Skicka tillbaka Markis Vendredi till Bahakan för att roffa åt er så många kontrakt som möjligt med hjälp av hans krafter.

5: Sätt utredare och privatdetektiver på att undersöka om det finns mullvadar eller spioner i bataljonen.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
Alternativ 5.

Vi måste nosa ut alla förrädare inom bataljonen och företaget. Även om vi måste använda telepatiska mutanter för att göra det!
När vi väl har gjort det så kan vi fundera på sätt att hämnas på Backgammon och Hanna Rock. Det är Rut International som ska utnyttja andra, inte tvärt om!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
2.
Prinsessan Byrokion är en skön pärla❤ Lite utomjordisk teknologi kan nog vara användbart👍
Annars så vill jag göra övriga styrelsemedlemmar uppmärksammade på SL prefixtext under God45 till vänster.
Kanske läge att omvärdera Bahakans situation och återupprätta dess forna glans för att sätta Rut International i topp och dess styrelsemedlemmars aktieutdelning på max. Dock är jag väldigt tvek på att det ska genomföras genom Markis Vendredis försorg (som förslag 4).
Läsken är bara smaskigt tidsfördriv som gör att vi tappar fokus.
Sen så är det ju uppenbart att vi har nåt fuffens i bataljonen sen gammalt och att vi måste sätta stopp för Hanna Rock!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Skönt men knappast förvånande att min strategi fungerade. Livet efter detta är finemang. Från och med nu vill jag att ni kallar mig Nekrolich. Visst matchar min nya, kromade dödskallehjälm slipsen från Huntsman?

Det är mycket riktigt att det äntligen är dags att hjälpa Bahakan ut ur sin uppenbart helt självförvållade misär. Det är tur för dem att det upplysta egenintresset och CSR- policyn hos företag som Rut International finns. Jag föreslår att vi kanaliserar vårt stöd via min nyupprättade NGO - Zombier utan gränser - som bidrar i krisdrabbade områden och humanitära nödlägen genom att mobilisera en underuttnyttjad resurs i krigszoner: dödsoffer!

Sen kan Z utan gränser i sin tur ta in några dotterbolag som underleverantör. Det är vattentätt.

Min arbetsstyrka behöver varken lön, mat eller underhåll. Bara ett minimalt understöd i form av hjärnmassa.

4
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
FAIRNESS COLA
Alla pr-apor förutom några praktikanter må vara ”sparkade”, men jag fixar det här. Jag kan filma med mobilen och klippa ihop i iMovie.

@Sidd kan du dricka den här burken så filmar jag i slow motion?

1
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
(Hade det gått att kombinera 1 och 2 hade det varit en no-brainer):
"Se, älskade Sidd, den väldiga stjärnstaden Krysalior, där våra filosof-datorer dagligen tänker ut nya sätt att förbättra livet för invånare i hela vårt galaktiska imperium. Inte har din enkla Jord något som kan mäta sig med detta kosmiska under?"
"Du säger det, Babe, för att du inte provat Fairness Cola BANAN än!" (burköppningssekvens i slow motion)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag har ett nyklonat sexpack (m m), alla har sett mig bli brutalt dödsmördad (upprepade gånger i slow-motion och från en massa kameravinklar) och jag är bara milt rasistisk (åtminstone före lunchgroggarna). Boka in mig hos Skavlan, Tucker och Halv åtta hos mig omedelbums! Merchen måste fram!

3
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Jag har ett nyklonat sexpack (m m), alla har sett mig bli brutalt dödsmördad (upprepade gånger i slow-motion och från en massa kameravinklar) och jag är bara milt rasistisk (åtminstone före lunchgroggarna). Boka in mig hos Skavlan, Tucker och Halv åtta hos mig omedelbums! Merchen måste fram!

3
Jag kan tänka mig att backa dig på nummer 3 Andersson, bara du inte går igång om närkingar igen (förihelsicke människa, det är 2024, det är inte OK)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag kan tänka mig att backa dig på nummer 3 Andersson, bara du inte går igång om närkingar igen (förihelsicke människa, det är 2024, det är inte OK)
För nörtonde gången - det är inte fördomar om det är sant. Men OK då - jag lovar undvika att ens nämna ämnet gnällbältet (t o m den relevanta frågan om varför det är så svårt att få orgasm i Örebro).

Jäkla skitsamhälle vi vita, medelålders, rika män måste stå ut med!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Nä hörni @Andersson och @Leon , nu känner jag mig nödgad att läsa högt ur vårt policydokument rörande diskriminering: ”Med fördomar blir man för dum”. Så.. tänk på det!

På tal om policy, vi på Rut International är stolta över vårt arbete med greenwash…jag menar hållbarhet, och därför borde vi uppmuntra till återbruk. Väldigt tråkigt att arbetskraft går förlorat på det viset i Bahakan så jag föreslår att Nekrolich åker ner och gör något gott för en gångs skull.

#RecycleBahakan

4
 
Top