Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni har valt…. 2!

Så den delvisa nedstängningen ni måste göra för att begränsa liability skadar er. Att FBI och IRA fryser era konton skadar er. Den dåliga PR:en från utredningen skadar er. Rut International blöder pengar och aktiepriset stört sjunker. Advokaterna kommer kunna fixa detta… Men företaget kanske inte finns kvar då.

Företaget är döende! Hur löser ni det här?!

1: Hanna Rock, ledare för den hemliga spionorganisationen Backgammon, lovar att hon kan få hela utredningen av Rut Internationals finansiella brott att försvinna om hon bara kan låna bataljonen för ett farligt och olagligt uppdrag i mellanösternlandet Bahakan.

2: Låt advokaterna jobba! Det är dumt att byta häst mitt i floden.

3: Skicka Golden Archer för att lönnmörda Hanna Rock! Det är uppenbarligen hon som ligger bakom det här. Dör hon slutar det.

4: Hyr in ockultister för att kontakta de mörka makterna. Lucifer, Blackseider från de nya gudarna eller någon annan satan borde det gå att sluta ett avtal med för att lösa den här krisen.

5: Hyr in en mutant med tankekontroll krafter för att lösa krisen genom att liberalt våldföra sig på folks fria vilja!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Varför slösar jag min ungdom och mina sista hårstrån på det här företaget när "6. SÄLJ MERA COLA! COLA! FAIRNESS COLA! " saknas bland alternativen?

Ni kommer fortsätta låtsas att några sketna advokater är tillräckligt för att stå emot en spionorganisation eller? Iväg med er till Bahakan nu, spandexpatrullen.

1
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
1.

Vi skulle gjort det från början!
Alla problem sedan Nixon har kunnat lösas genom att bomba skiten ur människor på andra sidan jorden!
Vad är det värsta som kan hända? Super-terrorister?
Tredje världskrig?
Vi är Amerikas mest patriotiska suerhjältegrupp! Presidenten själv kommer BE oss om hjälp!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Stålarna används här nu tydligen å folk får panik å flyr som råttor dräglandes nån brun colasörja?

Vi vet ju att vår konkurrent Hanna Rock drar i tåtarna så vi skickar Golden Archer för att städa upp lite!
3
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Hur säkra är vi på att Golden Archer inte är en av Hanna Rocks agenter? Så alternativ 3 är dåligt.
Alternativ 4 är motbjudande. Aligna sig med någon som är mäktigare och mer amoralisk än sig själv och där man inte kan "avsluta kontraktet med icke-ortodoxa metoder"? Nej tack!
Alternativ 5 är...ni vet vad jag tycker om tankekontroll.

Alternativ 1. Som vi borde ha gjort från början.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jag tycker verkligen inte att vi skall välja alternativ 1. Jag tror inte det vore bra för supertruppens hälsa...
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
På symposiet Entrepreneurial Sweat Lodge: Using Ayahuasca To Unlock The Venture Capitalist Mindset som jag var på förra helgen var det en shaman som pratade om att fri vilja är överskattat och att vi alla är en del av kosmos och blablabla, så varför inte hyra in en mutant? Vi kan ju branda det som att det är lite ”based” och ”mutantpilled”.
5

(edit: jag trodde jag skämtade men tydligen var jag inte så långt ifrån sanningen: https://www.businessinsider.com/psy...-experiment-better-leaders-1heart-2023-12?amp)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
(Meta grej. Vi kommer att retconna bort meta-cancer grejen eftersom någon finner den jobbig. Det här ska vara kul för alla att läsa och spela. Så jag kommer ta bort den plotlinen helt ur spel och jag är tacksam om ni inte nämner den i tråden mer. Tack :) )

Ni har valt…. 1!

Operationen lyckas! Utredningen läggs ner och era ekonomiska problem försvinner som med slaget från ett trollspö. Hanna Rock ser till att Rut International dessutom får flera lukrativa försvarskontrakt.

På plats får bataljonen order som inte kan beskrivas som lönnmord och utför dem. Det här är en bestraffningsexpedition riktad mot hela det Bahakanska folket. Bahakans militär kokas till döds med mikrovågor, nyckelpersoner för att hålla ihop landet lönnmördas med pilar i huvudet, infrastruktur förstörs av superstarka eller odödliga agenter och en lokaliserad zombieapokalyps utbryter. Inom 12 timmar har en miljon människor dött och Bahakan har kollapsat så illa att NATO trupper är tvungna att gå in och ta över landet.

Vad gör ni nu?

1: Fairness Cola har en ny smak, banan! Släpp allt och SÄLJ LÄSK!

2: Se till att dölja alla spår av att det var Fairness Battalion som gjorde alla de där krigsbrotten! En tesked av vaccin är värt en gryta botemedel.

3: Det är kört att sälja Crimson Angel prylar på grund av rasistskandalen. Gör en massiv push för en ny hjälte! Skicka ut Andersson till talkshowsen för att prata om operationen i Victoria City, sina politiska åsikter och sitt liv! Sätt honom på posters! Spökskriv en bok åt honom!

4: Bahakan behöver hjälp att byggas upp! Det kan Rut International utnyttja! Om ni bara hade en källa till billig arbetskraft som, jag vet inte… DE LEVANDE DÖDA! Skicka tillbaka Markis Vendredi till Bahakan för att roffa åt er så många kontrakt som möjligt med hjälp av hans krafter.

5: Hanna Rock får inte lära sig att man kan utpressa er! Skicka Sidd för att lönnmörda henne. Bara mikrovågsugna hennes hjärna från tvärs över gatan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
5.
Nu jäklars ska vi göra lite nytta här. ☢
Dags för Fairness Battalion att ta över HRs maktposition och leda folket till himlens höjder😇
 
Top