Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Styrelsesnubbar av alla kön och åldrar! Superhjälteserumet är det bästa som hänt sedan skivat bröd och "taxfree-shopping" från Colombia! Jag är fylld av mängder av nya bra idéer. Återkommer om dem, ska bara säga upp min livförsäkring först men telefonkön till försäkringsbolaget är en smärta i min spandexklädda bak. .
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Styrelsesnubbar av alla kön och åldrar! Superhjälteserumet är det bästa som hänt sedan skivat bröd och "taxfree-shopping" från Colombia! Jag är fylld av mängder av nya bra idéer. Återkommer om dem, ska bara säga upp min livförsäkring först men telefonkön till försäkringsbolaget är en smärta i min spandexklädda bak. .
Välkommen till styrelsehjälteklubben, Andersson. Tillsammans representerar vi nu tillvarons tre konstanter: Livet, Döden och Microvågsugnen!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Asså @Andersson de där spandextrikåerna glimmar riktigt fräckt👍
Du kanske ska ta en liten titt på Markis Vendredi (Booby) å dennes hälsotillstånd.
Vad önskas annars till grillfesten?
Hur fan funkar den här grejen? Jag tänkte bara värma på lite kanderad vaktelpastej på granrisinfusion som jag tog med som doggybag från Dorsia. Nej men oj förlåt Sidd! Det var inte meningen. Eh… koka mig inte!
IMG_8494.jpeg
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Slumpen väljer… 5!

Hops kontrakt säljs för en oväntat stor summa pengar och med de intäkterna anställer ni… Absolut inte av nepotism anledningar… tre medlemmar av styrelsen! Fairness Battalion består nu av:

Iron Hawk - Klass 2 super. Stark, tuff och snabb.

Golden Archer - Klass 0 super. Bågskytt.

Wolfwoman - Klass 1 super. Kan bli en varg. Liksom, en vanlig varg.

Alley Cat - Klass 0 super. Kampsportsmästare.

Markis Vendredi - Klass 3 super. Necromacer.

Sidd - Klass 2 super. Mikrovågskrafter.

Andersson - Klass 2 super. Helningsfaktor


Och tur är det! För nu kommer de globala kriserna och knackar på dörren! Det är crossover för hela universumet dags. Vilket hot skickar ni Bataljonen för att konfrontera?!

1: Rymdkejsardömet Trioferron anfaller Millenium city! De är en högteknologisk humanoid art med egna superagenter som har krafter. Men de är inte så många. Så det här här borde vara möjligt att göra utan att någon dör och det ger sjukt bra PR. Chans för att "uppfinna" lite utomjordisk teknologi också!

2: Super Tito, diktatorn över ett östeuropeiskt land som är både en trollkarl och en superuppfinnare har tagit FNs generalförsamling gisslan. Jag kommer inte ljuga, superhjältar kommer dö om ni ger er på det här uppdraget. Men antagligen bara Klass 0 och 1 hjältar. Men det kommer ge en massa berömmelse och en massa tjänster som politiker är skyldiga er.

3: Dracula dimensionen har öppnar sig över Victoria City! Öh… Så det är en köttkvarn. De borde bara släppa ett kärnvapen där. Men om hjältarna lyckas lösa det kommer ni vara minst den 5e populäraste supergruppen.

4: Backa upp Stellar Watch. Er hjältar kommer se ut som andra fiolens töntar… Men alla kommer överleva och ingen kan säga att de inte gjorde något under crossovern.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
3. Inga fegisar här inte.
Mr.Andersson kan inte dö och Markis är dö (?) och jag kan…så detta ska vi fixa för att klättra i supergruppshierarkin.
Mot toppen av berömmelse!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
En köttkvarn säger du? När vi plötsligt har så mycket mer kött än förra veckan? Och till råga på allt har vi han Friherre Fredag som kan återuppväcka de hjältar som dör?

3.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Vi har en rad nya medlemmar i gruppen, och vi vet alla hur viktiga första intrycket är (så absolut inte alternativ 4). Men det betyder inte att vi bör kasta bort våra assets, oavsett hur mycket styrelsens nekromantiker suktar efter en möjlighet att återuppliva medlemmar av Fairness battalion som super-zombies.

Alternativ 1 kommer att ge oss bra PR och också chansen att ge Rutland Internationals forskare (som är kompetenta men inte de mest påhittiga) chansen att utveckla nya produktlinjer. PR, Pengar, förvärv (absolut inte plunding och stöld) av utomjordisk superteknologi. Millenium city behöver oss!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
När ni ser 2 så tänker ni att vi kommer tappa assets - jag tänker att vi kan skära kostnader utan den dåliga PR som kommer med att sparka folk! Nu har vi ändå fyra hjältar som faktiskt är rätt dugliga så att bli av med lite dödkött kan vara bra för företagets framtid. Vi får kolla om vi kan ta ut lite saftiga livförsäkringar på våra deadweights först, bara.

Übereil
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jag anmäler mig som frivillig att gå in först och upprätta relationer med Draculadimensionen. Victoria City lär ju vara rena kyrkogården vid det här laget, så jag kan "snabbrekrytera" en zombiehär och slå tillbaka vampyrhorderna medan de andra säkrar staden. Sedan kan vi pratas vid dödsdiggare emellan. Kan säkert hitta en win-winlösning med våra extradimensionella nosferatugrannar - klura ut vad de vill ha och vad de kan erbjuda. Blir säkert inte så blodigt.

Och eftersom jag kommer att befinna mig i en annan dimension medan kamerorna riktas mot de andra hjältarna som räddar barn och kattungar i Victoria City lär jag ha viss, öh, handlingsfrihet.

3
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Styrelsepolare! Alternativ 2 har allt som vi behöver - kostnadsneddragningar (som blir toppen-tv när kostnadsposterna dör med bra bild- och ljudsättning), cash (i alla valutor och valörer) och östeuropeiska babes (av alla kön och åldrar). Det enda problemet är att våra fans i bästa fall inte bryr sig om FN, i sämsta tycker att FN är gudlösa marxistkommunisttalibaner. Kan vi fejka att vi räddar något annat gäng som folk faktiskt gillar?
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
[på telefon med jurist] …fixa nya kontrakt till dom, företaget tar inget ansvar om dom skadas i tjänst… jag vet att det är olika regler för styrelseledamöter och superhjältar men dom sitter på dubbla stolar… gör det vattentätt, vi vill inte bli stämda igen… jag har försökt få dom att inte åka, men dom har blivit spritt språngande… [sneglar ut i korridoren, stänger igen dörren]

3.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
På förekommen anledning: Ingen ”vill åt” nån annans jobb! Det har varit en del tråkigt ”snack” i korridorerna. Vi är ett väloljat maskineri som tillsammans leder det här bolaget till storhet, det handlar inte om vem som råkar sitta i stolen med det högsta ryggstödet i styrelserummet!

(3)
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
2. FN är såklart infiltrerat av kommunistmutantförrädare, men OJ vad hållhakar vi kommer få på länder med veto i säkerhetsrådet! Dessutom ett ypperligt tillfälle att reanimera några av dem som lojala zombies, ingen kommer märka någon skillnad!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ni har valt…. 3!

Dracula dimensionens maligna krafter, horder av de levande döda, draculor och draculionor av alla dess sorter samt att andra naturlagar plötsligt börjat gälla sliter Victoria City i stycken.

När Rut jetplanet försökte landa i stadens utkant kraschade en tornado av vampyrfladdermöss in i det och drog ner det till marken. Alley Cat var inte fastspänd med säkerhetsbältet för det hade inte sett lika coolt ut på bilderna, så hon träffade en vägg och hennes huvud sprack som en rutten honungsmelon. Kanske ännu värre, här förlorade ni också hela kamerateamet! Resten av filmen ni har är från Golden Archers Iphone. Man kan tycka att en pilbågsskytt kunnat hålla en kamera stadigare…

Wolfwoman var först ur planet i sin vargform, bara för att täckas av vampyrfladdermöss som drack henne torr på sekunder. Hon dog och ni har det inte ens på film!

Bataljonen samlade sig och gav sig djupare in i staden där de konfronterades av en cyborg dracula. De lyckades besegra den men inte innan den slitit huvudet av Andersson, vilket gjorde att han spenderade resten av expeditionen i det kraschade Rut jetplanet tillsammans med piloterna medan han återhämtade sig. Alla andra hade dött av de skadorna. Andersson överlevde när planet fattade eld, antagligen tänd av draculor, men det gjorde inte piloterna eller flygplanet.

De hade alla dött på vägen till portalen om det inte var för Markis Vendredi necromancy. Jag skojar inte ens, den enda överlevaren hade varit Andersson.

Bataljonen lyckades tränga sig ända in till hjärtat av Dracula dimensionen där de konfronterade Dracula Prime, besegrade honom och lyckades stänga portalen. Men inte utan att Iron Hawk fick sitt ansikte av tuggat av Dracula Prime. Iron Hawk kan andas, se och typ prata… Men han kommer få byta till någon sorts heltäckande mask…

Efter att ha tagit sig hem och genomgått den pga försäkringsbolaget nödvändiga hälsokontrollen visar det sig att Sidd och Golden Archer båda har utvecklat aggresiv meta-cancer. Det är tidigt och med aggressiv behandling kommer Sidd vara okej och Golden Archer kommer kanske vara okej. Det måste vara orsakat av strålning från Dracula dimensionen.

De överlevande medlemmarna av bataljonen är:

Iron Hawk - Klass 2 super. Stark, tuff, snabb och ful!

Golden Archer - Klass 0 super. Bågskytt. Har meta-cancer.

Markis Vendredi - Klass 3 super. Necromacer.

Sidd - Klass 2 super. Mikrovågskrafter. Har meta-cancer.

Andersson - Klass 2 super. Helningsfaktor


Orelaterat är ni utredda för skattebrott och FBI har raidat era kontor. Det är pinsamt mycket bevis de fått med sig om era skattebrott…

Orelaterat har en sexfilm läckt där Myrmidon och Crimson Angel har sex medan hon säger bara… De mest rasistiska sakerna möjligt om mutanter. Folk älskar sexbandet men inte rasismen.

Vad ska ni göra härnäst?

1: Hanna Rock, ledare för den hemliga spionorganisationen Backgammon, lovar att hon kan få hela utredningen av Rut Internationals finansiella brott att försvinna om hon bara kan låna bataljonen för ett farligt och olagligt uppdrag i mellanösternlandet Bahakan.

2: Stäng ner allt, ta in era tyngsta kämpar, ADVOKATERNA! Rut International har klarat att bli utredda tidigare och kan göra det igen.

3: Sätta upp ett samarbete med välgörenhetsorganisationer för att utnyttja den goodwill man kan få när kändisar har cancer.

4: Försöka sälja en Dracula dimensionen film där de överlevande supersen spelar sig själva!

5: PR kampanj för att skydda Crimson Angels rykte och er möjlighet att sälja saker med hennes namn/ansikte på dem.

6: Läck ännu snaskigare sexvideor (fast med ingen rasism) med era nuvarande hjältar! Alltså, med de två som inte är vanställd av Dracula eller har cancer då, cancer är en sådan boner killer!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Fan gubbar, ni skulle ha skickat in mig ensam.

Ok, ond bråd död och vampyrinvasion är väl kul i sig, men nu har vi allvarligare saker att tampas. Dags att kalla in det tunga batteriet:

2

Eder, Friherre Fredag
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Är vi säkra på att "ge folk meta-cancer" inte är en av Sidds hittils okartlagda krafter? Om han kan stråla mikrovågor så är det väl inte omöjligt att han avger strålning på andra våglängder också? Eller Andersson. Liksom, superhelningskrafter gör att man hade lätt kunnat vara en gamma-strålare och läka alla de negativa effekterna (för sig själv). Men "Beordra en fullständig kartläggning av superteamets krafter med ett fokus på att avslöja cancer-skapande sidoeffekter" verkar inte vara ett alternativ.

Oavsett så är alternativ 3 lamt redan nu, och riskabelt om det senare råkar avslöjas att det är en sidoeffekt av hemliga cancer-krafter. 6:an är något motbjudande. 5:an är lockande (Hashtag "Crimson Angel did nothing wrong!"), men vi har mer pressande problem.

Med tanke på att Iron Hawk kommer att behöva bära någon slags fascistoid döskalle eller hökmask i alla fall så har vi väl inget annat vettigt alternativ än Alternativ 1. Dags att förtrycka ett tredje världen för oljepengar och tjänster ifrån hemliga organisationer av tveksam laglighet.

P.S: Jag känner att Iron Hawks vanställdhet kan verka till våran fördel. Han var inte charmig förut, men nu kan vårat PR team skapa en ny mörk, brooding och psykologiskt tung superhjälte-persona. Allt vi behöver är lite videos där man bara ser lite antydan till brutala ärr och grejer och saker som "nej. Jag kan aldrig låta dig se mitt ansikte. Det är...för mycket" i en mörk och raspig röst. Notis till Dräkt-avdelningen. Utrusta Iron hawk med röstmodulator och sätt upp en test panel så att vi kan se vilken röst som går hem bland "Kvinnliga fans av mörk super romance ålder 18-39" samt "män med fascistoida lutningar och power fantasier ålder 16-59".
 
Top