Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Tvekar du @Sidd ? Är du nervös för en sån baggis - bara lite molykelärgenetisk omprogrammering på cellnivå? Kom igen, vad kan gå fel!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
(Jag har en superperson generator. Den är elak och fruktansvärd och hemsk. Men vill du att jag rullar upp en karaktär åt dig Sidd och lägger dig i rekryterinspoolen gör jag det. Välj om du vill ha krafter, inte krafter eller vara mutant bara.)
Klart jag är på👍
Med mina superkrafter så kommer företaget äntligen skina i rampljuset!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Klart jag är på👍
Med mina superkrafter så kommer företaget äntligen skina i rampljuset!
Vi vet båda vem som är styrelserummets Alfa. MINA mutantkrafter kommer att lyfta företaget till tidigare sällan skådade vinstmarginaler! Here we go, INTO THE BLACK!

Slå @God45 . Det här kommer att gå bra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vi vet båda vem som är styrelserummets Alfa. MINA mutantkrafter kommer att lyfta företaget till tidigare sällan skådade vinstmarginaler! Here we go, INTO THE BLACK!

Slå @God45 . Det här kommer att gå bra.
Hand i hand svävar de tu fram på scen till smäktande dundrande toner…
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Såååå... jag röstar på alternativ 6 - Sälj Hop till The Giants och låt den stundande PR-katastrofen smälla upp i ansiktet på dem istället för på oss, ersätt med våra två frivilliga styrelsemedlemmarna och betala ut pengarna vi sparar på bonusar. Blir skitbra det här.

Übereil, som verkligen tror att den här utvecklingen gagnar hans bankkonto fram tills han hoppar av nästa vecka företaget på sikt
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Sidd är en klass 2 super med mikrovågskrafter (så han kan grilla folk inifrån… tills de exploderar… kladdigt).

Leon är en klass 3 mutant med necromancy krafter (bara kladdigt).

De har fått sina fullständiga karaktärsblad. Som de kan dela med sig av eller inte. Eller ljuga om. Jag är en spelledare inte en polis.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Kul! Nu vet jag att det är många som har förutfattade meningar runt det här med dödsmagi, zombier och griftefridsbrott. Men då vill jag bara påminna er om det som verkligen betyder något här i livet. Det som verkligen räknas. Just det - vinstmarginalen!

Tänk vilken oerhört stort kundsegment jag kan öppna för oss - alla tidigare generationer!

Som tur är har mina mutantkrafter inte heller några som helst sidoeffekter eller negativa konsekvenser.

Nu vill jag inte tävla med min superkollega Sidd, men om vi jämför våra krafter kan vi ju bara konstatera att hans mikrovågskraft bara kan orsaka död.

Mina krafter kan skapa något mer levande - som i levande död.

Up to you. Oavsett kommer vi att samarbeta utan någon som helst intern konkurrens för företagets bästa!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Vafalls?! Jag är borta på mikrodoseringsretreat i Peru över dagen och när jag kommer in på kontoret så luktar det mikrovågskokt …lik?? Aja, kul med nya hjältar! Då blir Hop någon annans problem. 5!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Kära kollegor. Jag vill bara understryka att jag fortfarande är den trevlige styrelsemedlem som ni gått på afterwork, "konferens" och 72h-bender med så många gånger. Det är inte mycket som förändras av mina krafter:
- Jag kommer alltid att vara korrekt klädd i styrelserummet - ännu mer korrekt, faktiskt, jag kompletterar min svarta kostym med hög hatt och käpp!
- Jag kommer fortfarande att presentera mig med stil - jag har faktiskt låtit trycka nya visitkort. Fraktur Gothic på benmjölsvitt. De har till och med vattenstämpel.
- Den stora, blyfodrade kistan jag låtit installera i rökrutan är en ren personsak med kopplingar till mina pansylvaniska rötter. Jag tackar er på förväg för er förståelse för min rätt att ge uttryck för min kulturella särart!

Eftersom jag nu är en del av våra hjältetrupp så är det lämpligt att jag tar mig ett hjältenamn. Nämligen Markis Vendredi

Ni kan fortfarande kalla mig Booby privat.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Vafalls, här har jag suttit och sovit igenom en obligatorisk heldagsutbildning eftersom jag tydligen blivit nominerad till ”Senior Vice Under Executive Managing President of Public Relations” (sounds like onödigt mycket ansvar to me) och när jag kommer tillbaka har alla mina styrelsekamrater förvandlats till freaks?

vad sa ni? Är det bara @Sidd och @Leon som förvandlats? Såg ni andra ut sådär redan innan? ..Åååkej.. ni vet att vi har in-house plastikkirurgi? Nä, ingen särskild anledning att jag nämnde det.

Snackade med Jeff på legal förresten. Han tyckte vi skulle ta det jävligt försiktigt med Hop. Han säger inte vart han går? Nä, han kan ju knappt prata. Funkofobi om vi gör det till ett problem. Skitstorm. Han gör något mystiskt på natten? Ja, men om han nu dyrkar mamma Hydra och pappa Dagon i månskenet och vi försöker stoppa honom så kommer det bli ett jävla liv om hans religionsfrihet. DUBBEL SKITSTORM.

Bra läge att sälja det problemet såklart, men nu kom ju Hanna Rock med hållhaken(TM). Då är det väl ändå bäst att vi gör som hon säger? Blir hon sur kanske hon börjar läcka bilder också…

Röst 1.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Jag är oroad över IRS men det kan ju mest ge lite tillfälligt krångel. Hop oroar mig mer då vi har bra goodwill och PR för tillfället, jag röstar 5 , blir Hop ett problem framöver så är det inte längre vårt huvudbry
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Strålande @Leon
Käka inte upp alla styrelseledarmöter direkt nu bara…ja ja om nu @Andersson inte skulle dra på sig de där spandextrikåerna så vi får se hela paketet å allt så gör det väl inte så mycket om denne slinker ner…
Utmaningen accepterad @Sidd . Alla som varit med på någon efterfest på styrelsemiddagarna vet att jag varken bangar spandexkalsonger eller karaoke. Ge mig serumet - här ska superhjältas så det står härliga till (och skapas aktieägarvärde).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hur kan det ens vara ett alternativ att vi ska sälja av våra viktigaste tillgångar? Är ingen som tycker om pengar

Hops eventuella snedsteg är en ren PR-fråga, jag är inte det minsta orolig när vi har folk som Hägerstrand på våning 47.

Tankekontroll är framtidens melodi!

3!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Låt oss nu bedja, Åh Amerika! Vi behöver FLER kulturkonservativa, kristen-nationalistiska hjältar som kan leda oss! Som kan skydda oss och våra barn från djävulen och hans postmodernistiska lakejjer! Som kan garantera varje mans rätt att köpa och sälja med en extra nolla! Som tänker på BAAAAARNEN!
Amenhalelujamakeamericagreatagainvoterepublican.
 
Top