Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Att slösa en resurs som Fox Demon? Aldrig. Decennier av erfarenhet av att konfrontera våra konkurrent... superhjältekollegor är ju guld värt.Jag vet att det blir dyrt, men med alternativ 2 är hon på vår payroll och vi vet bokstavligen var hon bor. Hon kanske inte ser sin roll som konsult. Men vi kan alltid ge henne en Senior Strategic Advisor eller Honorary Chairman-stol

2
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Ni valde… 2!

Fox Demon gör ett makalöst jobb med att se farlig och superskurkig ut! Hon anfaller vad som på försäkringspapprena ser ut att vara lager fyllda med dyrbara laboratorium, inte alls olagligt lagrat kemiskt avfall från Rut Internationals fabriker. Striden är koordinerad som en Wrestling match och alla hjältarna i bataljonen får synas från sin bästa sida innan skurken till slut besegras!

Det är så bra att folk till och med köper Cola med ingefära smak!

Orelaterat har IRS och flera statsåklagare startat utredningar av Rut Internationals finanser! Åh nej!!

Orelaterat, Hop är nu knappt på jobbet eller i sin lägenhet förutom för press events och när det vankas våld. Mänsklig personal har rapporterat att när det finns barn i närheten fryser han och bara… Stirrar… På dem medan han slickar sig om hela ansiktet med sin omöjligt långa tunga. Flera barn har rapporterats plötsligt spårlöst försvunna i närheten av stadens kanaler. Folk har börjat snacka…

Vad ska ni göra nu?

1: Hanna Rock, ledare för den hemliga spionorganisationen Backgammon, lovar att hon kan få hela utredningen av Rut Internationals finansiella brott att försvinna om hon bara kan låna bataljonen för ett farligt och olagligt uppdrag i mellanösternlandet Bahakan.

2: Stäng ner allt, ta in era tyngsta kämpar, ADVOKATERNA! Rut International har klarat att bli utredda tidigare och kan göra det igen.

3: Ni behöver ändå en ny hjälte för att fylla den tomma platsen i bataljonen. Ta in en mutant med tankekontroll för att få utredningarna att försvinna.

4: Skicka Iron Hawk för att se till att Hop inte gör vad personalen börjat misstänka att han håller på med.

5: Hop har bra press just nu efter Fox Demon striden. Sälj hans kontrakt till superhjältegruppen The Giants och hyr in en annan mänsklig hjälte för pengarna ni tjänar på det.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
Jag röstar 5.

Hop kanske moonlightar som våldsam socialarbetare och räddar barn från dåliga förhållanden (Liksom vad gör barn ute ensamma vid stadens kanaler?). Eller så äter han barn.
Oavsett så är det bättre om det händer någon annanstans, långt borta ifrån Rut International.
Och med våran PR i topp är detta ett idealiskt ögonblick att värva in nya tillgångar och sälja av mindre värdefulla sådana.

För att vara helt ärlig så är inte beslutet helt motiverat utifrån rationella anledningar. Hop får mina nackhår att resa sig. Samma grej med tankekontroll mutanten. Inte för att jag har något emot mutanter, det är en bra källa till billig arbetskraft, men idén att släppa en super med tankekontroll i närheten av styrelsen är inte något jag tycker om. Alls.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Icky icky icky 5

Vi tipsar the Giants att låsa in honom i en ståltank mellan uppdrag
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
4.
Hop är creapy och har gjort sitt och riskerar bli en belastning.
Iron Hawk får se till att sätta avsluta Hops kontrakt.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Styrelsemedlemmar! Tänker ni alls på våra bonusar, eller vad är det frågan om? Intäktsströmmarna måste öka och vi måste undvika potentiella rättsliga kostnader så långt det går.

Vi tar därför jobbet åt Hanna Rock (löser våra trubbel med lagen) och när vi väl är i Mellanvästern och rensar bland oljebaronerna så kan Hop helt enkelt råka ut för en "olycka" (helst en spektakulär sådan som gör sig bra på bild och som säljer streamingprenumerationer).

1
 
Last edited:

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
5.
Dags för Hop att hoppa vidare!
Ta in en charmig hjälte som kan sälja och göra bra pr.
 
Last edited:

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
1!
The oil must flow!
Dessutom är det på andra sidan jorden, med tanke på det politiska läget hade det kunnat vara på mars!
Enda risken är ju om Demokraterna vinner valet, men knappt ens då, vi hotar bara med att göra Donnie Drumpf till Hedersmedlem och börja bära MAGA hattar öppet så löser det sig.
Dessutom, om inte VI gör det så gör Kineserna det..
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Väldigt användbart vid styrelsemöten eller årsavslut
Har ju visserligen top notch på improviserade vapen och slagsmål men…
Styrelseledamot Sidd undrar vart ”Svinga Fällstol” finns på rollformuläret.
Har hårdtränat hela natten 🪑👍

Tänkte ansöka om att erbjuda mina hard core tjänster till THE FAIRNESS BATTALION.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Har ju visserligen top notch på improviserade vapen och slagsmål men…
Styrelseledamot Sidd undrar vart ”Svinga Fällstol” finns på rollformuläret.
Har hårdtränat hela natten 🪑👍

Tänkte ansöka om att erbjuda mina hard core tjänster till THE FAIRNESS BATTALION.
Vi har ju ett spandexunderställ över, så varför inte @Sidd ? Det blir ju dessutom både billigare och bekvämare om vi vi styrelsen gör själva superhjältejobbet också, istället för att behöva anställa och instruera (och avlöna!) en massa andra personer.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Har ju visserligen top notch på improviserade vapen och slagsmål men…
Styrelseledamot Sidd undrar vart ”Svinga Fällstol” finns på rollformuläret.
Har hårdtränat hela natten 🪑👍

Tänkte ansöka om att erbjuda mina hard core tjänster till THE FAIRNESS BATTALION.
Det här börjar kännas väldigt WWE. Och inte bara pga länken ovan.

Dags för oss styrelsemedlemmar att lossa slipsen, knapra superserum och svinga loss med superhjälterna.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
Det här börjar kännas väldigt WWE. Och inte bara pga länken ovan.

Dags för oss styrelsemedlemmar att lossa slipsen, knapra superserum och svinga loss med superhjälterna.
Du är självklart fri att anmäla dig som frivillig till Rut international projekt för Superserum, men med tanke på framgångschansen för den nuvarande generationen av serum på kandidater utan existerande superkrafter så rekommenderar jag emot det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
(Jag har en superperson generator. Den är elak och fruktansvärd och hemsk. Men vill du att jag rullar upp en karaktär åt dig Sidd och lägger dig i rekryterinspoolen gör jag det. Välj om du vill ha krafter, inte krafter eller vara mutant bara.)
 
Top