Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Om ni inte ser hur rätt i tiden vi ligger för den här reklamkampanjen så kan ni skicka era CV’n till 7-eleven med en gång. SÅ ATT DE HAR NÅGOT ATT TORKA SIG I RÖVEN MED!

Tänk er, första reklamfilmen:

Filma baksidan av en stol - stolen snurrar - Iron Hawk sitter där - benen i kors: ”När jag slutade med heroin hade jag ett tomrum djupt i min själ jag behövde fylla - MED FAIRNESS COLA” (kör, viskande ”fairness cola”, ASMR, rysningar)

Andra reklamfilmen:

Kameran inzoomad på Golden Archers skrev. Panorerar uppåt - närbild ansiktet, tänderna blänker till.
”När Crimson Angel dog ville jag verkligen börja med heroin igen, som tur var öppnade jag en FAIRNESS COLA istället.” (Änglakör, ljus uppifrån).

Tredje reklamfilmen:

Wolfwoman står och fulgråter, precis som i det virala klippet.
Alley cat kommer in från sidan: ”sluta gråta, det är fult”
Wolfwoman: ”Jag skulle köpa den nya smaken av FAIRNESS COLA ur den här automaten, men burken fastnade”
Alley Cat gör en snurrspark, klyver automaten på mitten - burken flyger upp i luften - landar i wolfwomans hand.

Fjärde reklamfilmen:

Hop sveper en hel burk FAIRNESS COLA, tittar mot kameran och gör en riktig jävla grodrap i trettio sekunder. Tungan vibrerar. (Den här är lite svårare än de andra, men om vi kör den på bio innan nästa Seth Rogen-film så kommer den funka. Stoners älskar sånt här)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
6. En CRIMSON ARCHANGEL hade pasaat fint in i påsktid men det är bäst att det får gå lite tid innan uppståndelsen.

Hägerstrand har ju planen klar. Självklart är det läsk vi ska fokusera på nu!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
3. Till Detroit för en drive by’s åt 6 mile chedda grove för att skrapa ihop mer stålars.
Låter väl strålande att sitta i förarsätet i Michigan å styra å ställa som riktiga bossar ett tag för att därifrån bygga hype till nästa steg för företaget👍
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Låt oss göra en go cash grab!
Vi låter AI göra en reklam med Crimson Angel.
Fuck allt annat!

6. Fairness Colas nya smak.
Märk väl, om vi gör en Crimson Angel AI reklam nu så kommer folk vara skeptiska om vi använder en AI för att fejka "tidigare outgivet material" om 1-2 år när folk har blivit rejält nostalgiska och gjort Crimson Angel till vår tids Prinsessan Diana. Så det är att få in mycket pengar nu istället för extremt mycket pengar sen (liksom, Freddie Mercury outgivet-album mängder pengar).
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Jag menar vem behöver inte fukta strupen efter allt gråt efter Crimson Angels bortgång! Klart alla behöver en Fairness Cola! Med Cool-Crimson flavour! En Amerikansk modern klassiker

Röstar på nr 6
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Ni valde… 6!

Nya Fairness Cola kampanjen går… okej… Produkten är absolut vedervärdig, men reklamen är bra. Så företaget går inte minus men inte heller plus. Det är bara inte sexigt och våldsamt nog. Det behövs nya videor från superskurkstrider för att faktiskt lyckas sälja tillräckligt med Cola!

Så, vilken skurkar ska bataljonen sparka in tänderna på?

1: Juggler (Klass 0 super) - Är en kille som jonglerar bomber, knivar och grejer som han kastar på folk. Så det är lätt för era hjältar att spöa upp honom! Men det är inte så imponerande.

2: Fox Demon (Klass 3 super) är en riktigt läskig superskurk med telekinetiska och pyrokinetiska krafter. Men hon är typ 55 och vill hoppa av, vilket är omöjligt med hennes profil. Så om Rut International ordnar en ny identitet åt henne och skriver en stor nog check så att hon kan gå i pension så gör hon en läggmatch. Dyrt men det kommer se helt fantastiskt ut!

3: Samma som två fast istället för att betala dödar Bataljonen henne under striden när hon tror de kommer ”gripa” henne. Billigt och lämnar inga vittnen.

4: Black Block (Klass 1 super) är en maskerad hämnare som spöar upp korrupta poliser, stjäl från de rika och ger till de fattiga och försöker skapa en bättre värld genom olagliga men rättvisa medel. Hårt ljus krafter. Det är inte så mycket en fråga om ifall bataljonen kan spöa upp henne utan om hur det ser ut politiskt.

5: Odöda Andrew Jackson med blixtkrafter (Klass 3 super). Han flyger sanslöst runt på nätterna och exploderar folk som råkar vara i hans väg innan han äter deras stekta hjärnor. Han är absolut livsfarlig och oavsett hur mycket av en zombie han är kommer vissa hata att ni spöar upp en amerikansk president! Så opatriotiskt!

6: Backa ut ur den här Cola dealen innan det går riktigt dåligt! Slåss på riktigt är för idioter som inte kan PR.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Befordra @Hägerstrand till Senior Vice Under Executive Managing President of Public Relations på firman genast! Reklamkampanjen är genial. GEN-I-AL!

Ska ens Crimson Angel återuppstå (tvek på den) får det bli ett event på Gothcon. Och Fairness Battalion ska fan inte arbeta i shithole countries, så Detroit går fetbort. Mörda någon i oljeindustrin låter som att det innebär att vi måste åka till Texas, och det är ju farligt som fan med tanke på alla vapenviftande rödnackar som springer runt överallt.

6 (fast det är en sen röst på förra alternativet eftersom SL hann före..)
 
Last edited:

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Juggler har inte ens ett coolt namn (som Bomb Voyage), Andrew Jackson är high-risk och tveksam PR. Black Block är bara superdålig PR (skulle helt förstöra våra chanser att få in Fairness Cola på low-mid tier franchise restauranger).

Och vårat kapital är våldskapital. Så 6 känns inte som en bra grej.
Jag röstar på Alternativ 2, med twisten att vi sparar den här informationen för framtiden. Fox Demon är trots allt en Klass 3 super, och om vi låter henne "gå i pension" så har vi alltid möjligheten att använda henne som en resurs i framtiden när det verkligen behövs i utbyte mot ett fett gage och en anonymiserande kostym (så länge vi får henne hooked på någon sorts dyr vana så kommer hon alltid att behöva mer pengar än hon tror). Vägrar hon så kan vi ju alltid hota att avslöja hennes nya identitet.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Styrelsemedlemmar! Angående dagordningspunkten om reklamkampanjen så tycker jag att vi ständigt måste fokusera på att vår primära huvuduppgift är att maximera styrelsens bonus, och vår sekundära att kräma ut maximalt med utdelning till våra aktieägare. Så vi behöver toköka intäkterna och sänka utgifterna så långt det bara går.

Därför ska vi gå på alternativet att vi tar en läggmatch med Fox Demon och tystar henne samtidigt.

Då kan det inte bli en "avslöjande" Netflix-dokumentär om läggmatchen i efterhand, samtidigt som vare sig Maga- eller pk-gänget kommer att klaga. Den som ens föreslog Juggler borde dock få sparken - vi är inget jäkla barnkalas heller.

3
 
Last edited:

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Vi kan ju inte ha en läggmatch med våra fina tillgångar till ehem "hjältar" nej det får bli alternativ 3
inga lösa trådar som kan skada vårt varumärke och lanseringen av Fairness-Cola: drycken för riktiga superhjältar!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
3. Efter lite press så fattar Andersson galoppen här nu.
Strålande show, vi blir av med en konkurrent och behåller stålarna till styrelsen👍

Sen så ska alla som försöker slösa bort företaget pengar på den onödiga läskkampanjen förstås avskedas på momangen.
Företaget behöver tänka större å mer visionärt och sprida våra intressen över hela planeten!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
4!

Det fattar ni väl för fan ('shäkta) att den här jävla (f'låt) robin hood terroristen måste dö! Han hotar ju hela samhällsordningen!
Angriper dom sanna hjältarna här i landet; Polisen och hårt arbetande människor som lyckats dra sig upp i skosnörena och ger pengar till arbetsskygga knarkare och bongotrumsspelare!?

Vi sprider ut att han är en pedofil transvestit så slår vi två flugor i en smäll och ger SJW idioterna en rejäl smäll på käften!
Derad Robin Hood med byxorna nere tillsammans med en 12 åring!
Pervers! Som alla Kommunistsvin!
JESUS!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
3. Efter lite press så fattar Andersson galoppen här nu.
Strålande show, vi blir av med en konkurrent och behåller stålarna till styrelsen👍

Sen så ska alla som försöker slösa bort företaget pengar på den onödiga läskkampanjen förstås avskedas på momangen.
Företaget behöver tänka större å mer visionärt och sprida våra intressen över hela planeten!
Ironiskt att Ledamot Sidd talar om visioner samtidigt som han röstar för att kasta bort en ovärdelig resurs bara för att han är rädd för att spendera pengar.
Det är att bara se till den närmaste kvartalsrapporten utan att ha ett öga för the big picture. Fox Demon är en klass 3 super med en bevisad förmåga att göra det som behövs. Inte längre i sin prime, ja. Men forfarande användbar de närmaste 20-30 åren.

Dessutom ett potentiellt proof of concept. Hur många supers finns det inte där ute som har brännt sina broar men nu, när de är lite äldre och visare, hade kunnat se fördelarna med the corporate lifestyle? Det är en helt outnyttjad rekryteringsbas och så länge vi inte rekryterar någon med för...unika talanger... så hade vi kunnat bygga upp en pool av talanger som rivaliserar Tier 1 supergrupperna! Det hade gett oss tillgång till kontrakt så lukrativa att det får våra nuvarande inkomstkällor att se ut som en 13-årings spargris!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
MODERERING

Jag har full förståelse för att detta är en roll du spelar och det med den äran. Men det sticker i mitt hjärta att se åsikterna uttryckas på detta sätt på rollspel.nu, även om det är en roll som framför dem.

Så för mitt gamla hjärtas skull kanske du kan skruva ner nivån på retoriken några snäpp?

MVH

/Magnus
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Alternativ 2.
Tyvärr tror jag inte att vi kan klippa henne efter en deal, det kommer kosta för mycket.
Antingen kommer några av våra sups att dö då hon är för stark och/eller så ställer Hop till med något skit. Hur kommer det se ut i media då?
Nej, inte värt det.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
MODERERING

Jag har full förståelse för att detta är en roll du spelar och det med den äran. Men det sticker i mitt hjärta att se åsikterna uttryckas på detta sätt på rollspel.nu, även om det är en roll som framför dem.

Så för mitt gamla hjärtas skull kanske du kan skruva ner nivån på retoriken några snäpp?

MVH


/Magnus
Absolut

Edit: istället för att göra ett nytt inlägg så gör jag en edit.

Förlåt mig, jag gick över gränsen, det var dumt av mig.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Både Andrew Jackson och black bloc är lika dåliga fighter att sälja Cola på. Livsstilsvänstern har bojkottat all form av Cola de senaste femtio åren, och det enda magaboysen håller koll på är vilken av Anheuser-Bush’s olika burkar med identiskt utspätt piss som för tillfället är godkänt att dricka.

Både alternativ 2 och 3 är smarta business-moves, men hur coolt är det egentligen att spöa en tant?

Är det inte egentligen barn som är vår huvudmålgrupp här?

Mest Cola tror jag nog att vi säljer på att spöa Juggler. Det är en lätt match, men Juggler har en tydlig grafisk profil (trots ett töntigt namn, får jag medge) så vi borde kunna strössla bomber och knivar i våra reklamfilmer i minst ett halvår framåt.

Om vi ska gå på spår 2/3 så borde vi exploatera tantfaktorn även image-mässigt och vända det till ett plus. Respektlösa skejtarkids är ju absolut köpkraftiga cola-konsumenter (eller de snattar säkert, men vi får ju betalt ändå av kioskägaren), så om man vrider upp edge-faktorn där genom att förnedra henne, rycka hennes handväska och smälla en rollator över huvudet på henne… det kan gå.

Jag röstar 1, men är helt okej med spår 2/3.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Här är jag borta över helgen på välförtjänt avkoppling i Dubai och när jag kommer hem så ser jag Iron Hawks tomma blick på billboards krängandes den där odrickbara smörjan?!? Backa ur dealen nu! 6!
 
Top