Nekromanti Rustbelt i Malmö

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Rustbelt är ett bra spel och jag tänkte få det att spridas i Sverige genom att visa hur bra det är! Finns det någon i Malmö/Lund som är intresserad av att spela någon gång i vår? Eftersom spelledaren måste vara uppmärksam på varje spelare och rollperson och min simultankapacitet är sådär så tänkte jag mig 3 eller max 4 spelare, först har man ett kort fikamöte eller något för att se till att alla är på samma våglängd samt diskutera vilken sorts äventyr man vill ha och göra rollpersoner som jag kan planera utifrån. Sedan spelas Rustbelt, beroende på historien blir det antingen ett enda spelmöte eller en handfull.

Vad är The Rustbelt? Författaren tänker publicera spelet någon gång i framtiden så jag lägger inte ut det för allmän nedladdning, skriv ett PM så kan jag skicka det bifogat dock.

Grundbulten i Rustbeltsystemet är att man slår Attribut + T10 för att nå upp till en svårighet. Har man något som ger en viljestyrka nog att ta i tills man spricker kan man göra det (typ: jag har en faith som säger "Gud skyddar den som är modig") genom att spendera Blod, Svett eller Tårar eller något annat lämpigt Pris för att lyckas. Kardemumman är att i slutet av en spelsession så bör en rollperson vara rejält uppspöad och emotionellt instabil och trött och då uppstår de viktigaste valen, hur långt är man beredd att gå?

Settingen varierar, man befinner sig alltid i The Rustbelt som ligger någonstans i Amerika. Alla är fattiga och infrastruktur och verklighet håller på att falla sönder mer och mer sedan avgör man själv hur starka tonerna av Mad Max, spagetti-western, gangster-drama eller Sin City ska vara.

Ett PS: det här är inte ett indie-spel där spelledaren är bunden av någon sorts jävlighets-budget eller scener konstueras enligt någon sorts formel utan spelet är traditionellt simulationistiskt på ytan med den lilla detaljen att en rollperson kan klara av i stort sett vad som helst om den betalar för det.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,990
Location
Umeå
Kan du tänka dig SL:a över wave är jag helt klart intresserad av att spela! Men till Malmö är det för långt, var där en sväng nu över jul och 120 mil med bil är lite väl. :gremsmile:
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Hur fungerar det i praktiken? Man sätter upp en tid och sedan spelar man via chatt eller röstmeddelande? Skulle kunna funka, även om det är lite b att rollspela via text så är ju mitt främsta syfte att missionera! Har du många wave invites får du gärna skicka en så att jag kan undersöka grejen närmare.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
jag kan invita till wave om inte Poppe kan, skulle också vara intresserad av att waverollspela då Malmö är lite långt ifrån Uppsala.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Wave fixat

Nu har jag fixat wave. Hur lägger man till folk till projekt? Heter wilmerdahl på wave iallafall, borde ha tid för det här projektet i början av Februari då jag borde ha klarat tentor och flyttat.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,990
Location
Umeå
Re: Wave fixat

För egen del fungerar spel i realtid dåligt, jag har svårt att ens få loss tid för att spela rollspel över ett riktigt spelbord med spelgruppen här uppe, så om du är intresserad av ett mer PbP-betonat spel, en post eller två per dag under veckorna som nivå, så är jag oerhört pepp.

Men, lägg till christoffer punk lindstrom snabelagrejen gmail punkt com så har du mig där.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Wave fixat

Addad. Skulle vara bra med en till spelare så spånandet blir mindre 1 on 1! Nu ser det ut som att huvudhandlingen ska vara Poppes andliga ledare som i en större stad vill hitta en väg ut ur Rustbelt och leda folk mot ett bättre land, motståndet kommer att bli typ kapitalister som inte vill bli av med sina arbetare eller folk som helt enkelt inte tror att det finns något sätt att fly Rustbelt eller familjer som bryts itu.

Så det finns plenty of roller som passar in, antagonist eller kollega!
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Rustbelt över Wave drar igång snart!

Nu har jag lagt tentor och dylikt bakom mig och vill dra igång Rustbelt över Wave!

Är du fortfarande game Poppe? Har en till spelare (en vän som jag spelat Rustbelt med förr) och skulle gärna se en tredje!

Vad saknas?
Spelare: gör utkast på rollpersonernas stats (särskilt psyche) samt förslag på SLPer som de känner.
Jag: lista SLPer samt göra någon sorts stadskarta och beskrivning av staden Protection.
 
Top