Nekromanti Runor

The Demon Lord

Veteran
Joined
11 Jun 2001
Messages
1
Finns det någon som kan ge tips på olika runor som gör olika saker och finns det någon restriktion på vem som kan använda runor ?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Tja, i Religionskapitlet till DoD6 finns det en massa runor och det framgår vad de gör samt vem som kan använda dem och på vilken yrkesnivå.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
G

Guest

Guest
Kolla religionskapitlett jaa!

//[Zed]
'rage the enemies...'
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
I Warham(st)er så är det dvärgarna som "har hand" om runorna. Det brukar väl var en standard, antar jag. Till DoD finns det inte så mkt officiell info. om dvärgar. Röstmagi har jag för mig är lite utav dvärgarnas magi(skola).

Det enda som liknar runor till DoD är magiskolan symbolism där man med symboler (därav namnet? /images/icons/wink.gif) formar magin.
Exempel på besvärjelser:
STOPP
LOCKELSE
FJÄRRSKRIFT
BLINDHET
GLÖMSKA
VÄNSKAP
FRUKTAN

I en bokserie (Dödens port av Margaret Weis och ... nån mer) kan man rita runorna i luften så att den kan få effekt. En inriktning som både en halvgudras och dvärgar behärskade.

Andra runor finns i modulen Alver. Där kan man tatuera in runor för att få en önskad effekt x antal ggr/dag. En sak som ytterligare en halvgudras behärskar i bokserien i förra stycket. Fast där var det mer som symboler.

/[color:green]Han</font color=green> som nu har förvirrat klart
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Tja, som jag förstår det finns det två grenar av dvärg-thularna. Den ena är den krigiska grenen, som är "till" för att slåss, den andra är mer "präst"-lik.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 
Top