Nekromanti Rune Quest

panurg

Veteran
Joined
4 Aug 2000
Messages
65
Location
Norge
Er det noen svensker som spiller Rune Quest?Finnes det noen gode svenske RQ internett sider?

Panur har fått seg et nytt spill.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag har inte spelat det men kommer att spelleda det snart, introäventyret och Apple Lane. Hade tänkt att få tag på Glorantha, men vet inte om jag ska satsa på nån gammal variant eller det nya till Hero Wars.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag tror nog att det är lite för gammalt för att någon fortfarande ska spela det? Jag har reglerna här någonstans dock... har inte läst dom ännu tyvärr, men de ser ut att påminna inte så lite om ELRIC!/Stormbringer som råkar vara mitt favoritspel, och det jag läst om spelvärlden är grymt tufft, så jag skulle kunna tänka mig att testa det nån gång.

Vad det gäller RQ-sidor har jag knappt ens hittat några på engelska, så chansen att det finns några svenska är nog tyvärr rätt liten...
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag tror nog att det är lite för gammalt för att någon fortfarande ska spela det? Jag har reglerna här någonstans dock... har inte läst dom ännu tyvärr, men de ser ut att påminna inte så lite om ELRIC!/Stormbringer som råkar vara mitt favoritspel, och det jag läst om spelvärlden är grymt tufft, så jag skulle kunna tänka mig att testa det nån gång.

Jag vet inte om jag tycker att ett bra rollspel kan bli för gammalt för att vara bra. För mig är Rune Quest / Drakar och Demoner det jag växte upp med och ett av de spel som jag tycker är i det närmaste perfekt.

Själv spelade jag till en början DoD, men kom in i en grupp som blandade DoD och RQ.

/Honken
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det var ju inte sååå jag menade! Alltså, jag menar att spel som saknar stöd och vars tilläggsprodukter är omöjliga att få tag på brukar gå under mer eller mindre. Jag menar, CoC är ju gammalt som gatan och i stort sett oförändrat, men det spelas fortfarande, och det finns en massa tillbehör man kan köpa.
 

Apleif

Veteran
Joined
19 Jul 2001
Messages
41
Location
Borlänge
Jag köpte en hel hög med RuneQuest-böcker för 2 år sedan eller så, men jag har fortfarande inte hittat någon som är intresserad av att spela det. Av vad jag har läst så är hur som helst Glorantha en helskön värld, och regelsystemet är ett av de bättre jag har sett för fantasyspel. Det rekommenderas starkt till alla fantasyrävar. :gremsmile:
 
Top