Nekromanti Runan till MittCon (ev)

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Det lutar åt att delar ur Runan beger sig norrut den där helgen i Mars då MittCon går av stapeln. Det ryktas att vi ska göra onventstidning, men som vanligt dementerar vi alla dylika påståenden ;-)

Hursomhelst, är det någon fansinist/tidningsskapare som likt (förhoppningsvis) oss som kommer att trotsa kyla och snöoväder för lite rollspelande i Ö-vik nu i år?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Varför heter det Mittcon? Mitten av vad? Inte Sverige iallafall.

/linuz

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Varför heter det Mittcon? Mitten av vad? Inte Sverige iallafall.</I>

Det första MittCon (1991) hölls i Sundsvall, och Medelpad är ju ganska nära mitten. Sen fick konventet andra arrangörer och flyttades norröver men behöll namnet (de ursprungliga Örnsköldsviks-konventen hette väl ÖrnCon, eller OernCon, svjv, men det var helt annat folk som låg bakom dem).

Ett år höll MittCon fö på att hamna <I>ännu</I> längre norrut och förläggas i Skellefteå, men det konventet ställdes in.

--
Åke
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Varför det heter MittKon (med K nuförtiden, man måste ju profilera sig) är helt enkelt för att det sedan begynnelsen hetat just så. Det startade så vitt jag vet med syftet att skifta mellan Sundsvall och Örnsköldsvik, men Sundsvall drog sig efter ett tag ur och det stannade i Örnsköldsvik. Lågan hålls fortfarande vid liv här uppe i norr.

Jag måste också få påpeka att vi lägger relativt mycket i mitten av Sverige. Det finns c:a 800 km Sverige söder om Övik och c:a 650 km Sverige norrut. Skall man vara mer i mitten hamnar man i Härnösand/Sundsvallstrakten och, som jag tidigare sa, det var just i dessa trakter som MittKon grundades.

- Robert, mittkonit
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Jag bugar mig för herr Rosenius - han är en man som kan sin historia (bra mycket bättre än mig i alla fall). De senaste 3-4 åren är jag dock lite mer haj på, då jag ingått i arrangörsgruppen sedan dess. Tiden innan dess har jag enbart hörsägen att gå på - från de tidigare arrangörer jag talat med under åren.

Hoppas att jag inte förolämpat några Sundsvallsbor - jag hoppas också att jag får se er på konventet :)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>han är en man som kan sin historia (bra mycket bättre än mig i alla fall).</I>

Inte speciellt svårt eftersom jag råkade vara där och lyssnade på diskussionerna... (-:
Originalidén var såvitt jag minns att arrangörerna till MittCon och OernCon skulle göra en gemensam satsning av nåt slag, men Sundsvall trillade senare bort - dels för att Lancelot Games trillade bort, och de stod för en stor del av satsningen, dels för att det kom upp nåt lagförslag där om att kommunens lokaler (inklusive skolor, alltså) inte skulle få användas som övernattningslokaler. Ingen aning ifall det gick igenom eller inte...

--
Åke, som än idag svär över att jag aldrig sparade nåt ex av utskicket till MittCon '91. De låg och skräpade i drösvis på Lancelots kontor, och jag tänkte aldrig ens på att ta hem ett.
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Det där med att använda lokalerna som övernattningslokaler är alltid en svår fråga. Vi har fått tala med kommunen, brandmyndigheten och skolans rektor för att kunna ordna till det överhuvudtaget. Har för mig att vi har tillgång till gympasalen på Nola i år så att folk skall kunna sova (och duscha, guds heliga moder så bra) där.
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Re: Ska ni till Gothcon då? [NT]

Jodå... Gothcon är givet. Det vore kul om det verkligen skulle gå att omsätta en fansinträff från ord till verklig handling för en gångs skull... = )

/Daniel Lenneér
Redax. Frontline
 

Gandalf

Veteran
Joined
16 May 2000
Messages
48
Location
Stockholm
Nanür

Hoppas ni sköter er bättre än på Stockon m. nanür.
Hur kommer det sig att ni stöter er med folk hela tiden?
/G
 

Julle

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
30
Location
Göteborg
Re: Nanür

Vi har redan lyckats bättre på förra Lincon då vi gjorde Löken som var uppskattad av många besökare och konventsledningen. Vi kommer dessutom tillbaka dit i år för att göra Löken igen...

Kanske är det inte bara vi som stöter oss med folk utan också vise verca? Men det är möjligt att vi stöter oss med folk när vi säger vad vi tycker även fast vi intet ont menade, och själklart kan vi ju också göra misstag ibland, ingen är ju ofelbar...

För det som skedde med den nämnda skriften har vi väl redan bett om ursäkt ett antal gånger, även om misstagen kanske föddes lite ur omständigheterna och missförstånd, men själklart bär vi ju ändå ansvaret för vad vi skrev.

/Joel Bellander, Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Re: Nanür

"Hoppas ni sköter er bättre än på Stockon m. nanür."

Vad menar du?


Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 
Top