Nekromanti Runan #37 ute nu!

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Hehe!

Ser helsjysst ut!

I Mekanurgs i övrigt utmärkta artikel om Äventyrsspel på 80-talet påstår han att de en gång skojade om att de skulle göra Lilla Huset på Prärien -rollspelet. Men visst var det My Little Pony ni skojade om?! Eller var det på Jord-2?

Erik
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
My Little Pony etc [tämligen OT]

Mekanurgs i övrigt utmärkta artikel om Äventyrsspel på 80-talet påstår han att de en gång skojade om att de skulle göra Lilla Huset på Prärien -rollspelet. Men visst var det My Little Pony ni skojade om?! Eller var det på Jord-2?
Du minns rätt - det var My Little Pony också i min värld (såvida de inte körde Lilla Huset på Prärienskämtet också...). Jag blev i alla fall lurad av Sinkadusskämtet att DoD-supplementet Tomtar och Troll skulle ges ut och säljas bara på julafton... När jag något knappt år senare såg Carl Johan Ströms rollspel Tomtar och Troll: Hjältarnas Återkomst på Tradition trodde jag faktiskt i ett par minuter att det var just detta och köpte det direkt (något jag definitivt inte ångrar, med tanke på att någon här på forumet har sagt att det bara trycktes i 80 ex).
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Kan ha fel

I Mekanurgs i övrigt utmärkta artikel om Äventyrsspel på 80-talet påstår han att de en gång skojade om att de skulle göra Lilla Huset på Prärien -rollspelet. Men visst var det My Little Pony ni skojade om?! Eller var det på Jord-2?
Är inte hundra men jag har för mig att det skämtades om båda spelen...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Re: Kan ha fel

Vi skojade om båda fast vid olika tillfällen. Tyvärr minns jag inte detaljerna efter ca 20 år.
 
Top