Nekromanti Runan återuppstår

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Riktigt trevligt!

Kul att ni är tillbaka! Jag köpte själv alldeles för få nummer av Runan, men nu kan jag i alla fall bläddra igenom artikelarkivet. Tack för det!
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Re: Riktigt trevligt!

Kul! Tyvärr har vi inte haft möjlighet att lägga upp allt gammalt material då vissa backupskivor är försvunna. När dessa kommer till rätta kommer arkivet att växa ytterligare några tum.
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
hmm, gick ni i konkurs förra gången eller hur var det?

Jag kommer bara ihåg att jag köpte en årsprenumeration, det kom en tidning, och sen blev det mörkt!
 

--nix--

Veteran
Joined
24 Jul 2003
Messages
24
Location
Upplands Väsby
Ja du, det är en bra fråga. Konkurs var det knappast. Snarare det faktum att större delen av redaktionen splittrades för vinden med studier utomlands och andra dåliga ursäkter.

Tråkigt att du inte fick mer än ett nummer, men nu har du i alla fall möjlighet att ta del av tidigare artiklar och äventyr samt kommande nummer av Runan i pdf-form. Hoppas att det är en liten tröst i alla fall.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Prenumeration

Jag kommer bara ihåg att jag köpte en årsprenumeration, det kom en tidning, och sen blev det mörkt!
Du menar att du betalade för en årsprenumeration och sedan lades tidningen ned efter att du fått ditt första nummer? Fick du tillbaka pengarna?
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Re: Prenumeration

Som det ser ut i dagsläget kommer Runan inte att publiceras i pappersform pga tidningens ekonomi. Om du vill få tillbaka dina pengar för prenumerationen är det naturligtvis möjligt, mejla i sådana fall redax@runan.info
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Re: Prenumeration

Som det ser ut i dagsläget kommer Runan inte att publiceras i pappersform pga tidningens ekonomi. Om du vill få tillbaka dina pengar för prenumerationen är det naturligtvis möjligt
Nu vet jag inget om hur många prenumeranter Runan hade när Runan lades ned men annars skulle man väl ha kunnat tänkt sig en lösning där prenumeranterna automatiskt skulle ha fått tillbaka sina pengarna. Eller?
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Re: Prenumeration

Jag var inte inbladad i de sista numren av Runan, men jag tror att redaktionen hela tiden hoppades att de kunde ge ut nya nummer och därför inte återbetalade prenumeranterna. #36 var faktiskt färdigt och hade skickats till tryckeriet, men skivan försvann på vägen under till synes mystiska omständigheter. När sedan redaktionsmedlemmarna företog sig andra saker i andra städer glömdes tyvärr dessa prenumerationer bort.

Eftersom vi idag vet att vi inte kommer att ge ut nya nummer i traditionell pappersform är det naturligtvis inte mer än rätt att vi skall betala tillbaka de prenumeranter som vill ha tillbaka sina pengar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt att Runan uppstår !
Det är ju aldrig fel med lite fansin som dyker upp !
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Errata

Innan jag lovar någonting måste jag dock kolla hur läget är med tidningens ekonomi. Vad jag förstått av de andra så har vi inte speciellt mycket klirr i kassan och då är det ju svårt att betala något överhuvudtaget.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Oj, vad kul! Jag var en av dem som fattade hur bra Runan var alldeles för sent. Ett tydligt tecken på att man har ett utomordentligt fansin är att man återkommer till det långt efteråt, och jag har suttit och bläddrat i mina nummer flera gånger genom åren, och jag kommer säkert återkomma till dem flera gånger till.

Verkligen kul, och schysst att ni lägger upp ett arkiv så att andra också kan få ta del av det gamla materialet.

/Rising
gillar verkligen så här glada nyheter, och tar omedelbums och slinker in på sidan.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Älskade Runan. Helt underbart att ni kommer tillbaka. Era temanummer var underbara och att ni publicerade artiklar till Khelataar gör att mitt hjärta slog många extra slag. Hoppas att denna tradition fortsätter
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Runan #15-#35 digitalt

Tanken med arkivet är att göra allt gammalt material från Runan #15 till Runan #35 tillgängligt digitalt. Allmänna artiklar och dylikt publiceras som HTML-dokument, medan spelartiklar med illustrationer läggs upp som PDF-er. Orsaken till att vi delar upp materialet är för att vi vill "hotta upp" layouten. Som du kanske sett så saknas mycket i arkivet och det beror på att vissa backupskivor kommit på avigvägar. Nu har dock Runan #34 och #35 kommit fram och dessa kommer att publiceras på www.runan.info (delade i respektive kategori i arkivet) inom en inte alltför avlägsen framtid (beroende på hur mycket tid jag lägger på mina studier...).
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Runan #36

Du kan se ett smakprov i nästa Sverox.

När Runan #36 kommer är dock en mer öppen fråga. Den kommer i vilket fall att publiceras som PDF-fansin på www.runan.info då det inte klirrar i vår kassa. Som jag skrev på vårt forum så skulle jag tippa på slutet av april, men jag kan inte lova någonting. Och om man lägger på en fansinsk förseningsmarginal bör den i vilket fall komma allra senast innan nationaldagen.
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Runan #15-#35 digitalt

nice...

Jag har många bra minnen från runan, speciellt sista numrets neotech-äventyr som fick mig att börja spela rollspel igen och tycka om att spelleda på en gång efter en lång uppehållsperiod. Tyvärr så har de nummer jag en gång kommit över försvunnit i flyttar och seperationer.
 
Top