Nekromanti Rulez - ett rollspel för legogubbar

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Rulez är ett enkelt rollspel för legogubbar, som jag konstruerade för att spela med mina egna barn och deras kompisar. De var måttligt intresserade. Spelet har däremot sysselsatt en ganska stor del av mina vuxna vänner under hösten (40-årskris någon?). Därför beslutade jag mig för att "ge ut" det, som gratisspel.

Laddar ner gör du här: http://rulez.mathiasstahle.se/#home

I dagsläget finns en fullt spelbar Beta-version, som jag använder i speltesterna. Rulez kan spelas som ett vanligt trad-rollspel (med spelledare) eller som ett figur-/brädspel med sedvanliga tävlingsinslag.

Legofigurerenaoch byggbitarna används för att få till en intressant spelplan. Men du kan lika gärna använda tennfigurer och måttband, om du föredrar det. Eller spela spelet helt utan sådana tillbehör.

Lite feedback skulle vara mycket välkommet i detta läge.
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Har naturligtvis tänkt tanken. Men de är för klumpiga. Och så skulle det bli ganska dyrt att spela. De där tärningarna finns bara i dyra speciallådor. Ville hellre göra ett spel som funkar med det-ungarna-har-hemma-för-tillfället.
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Jag uppdaterade bloggen med lite bilder från nästa släpp. Titta gärna in och säg vad du tycker: http://rulez.mathiasstahle.se/#post7

TIPS: Jocke, som ritat, är en väldigt resonabel konstnär. Om någon letar illustratör till sitt eget projekt. Skräck, fantasy och sci fi har han i ryggmärgen. Övriga genrer kan säkert också diskuteras. Länk till hemsida + kontaktinfo finns i bloggposten ovan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
nominesine said:
TIPS: Jocke, som ritat, är en väldigt resonabel konstnär. Om någon letar illustratör till sitt eget projekt. Skräck, fantasy och sci fi har han i ryggmärgen. Övriga genrer kan säkert också diskuteras. Länk till hemsida + kontaktinfo finns i bloggposten ovan.
Vågar du berätta vilken prisklass han ligger i, ungefär? Eller är det affärshemligheter?

//Krank, alltid på jakt efter nya illustratörer till sina spel
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Ärligt svar: Vet ej. När han målar i olja är han skitdyr (typ 10 000 till 50 000 för en målning). Men det här är wacomteckningar och Jocke och jag är barndomskompisar. Jag brukar producera text gratis åt honom. Han ritar gratis åt mig. Och ibland träffas vi, dricker rödvin och skryter om vår egen förträfflighet. Typ.

Men jag tror så här. Om du får honom intresserad av ett seriöst projekt (ett där du faktiskt ger ut någonting som han själv skulle kunna tänka sig att spela)så tror jag att han kan gå ner en del i pris, eftersom han tycker det är kul. Han har naturligtvis alltid varit intresserad av rollspel, men de senaste tio åren har han ägnat sig åt klassiskt måleri (stilleben, porträtt, etc), vilket han är rätt trött på. Ta kontakt och fråga. Du kan hälsa från mig (Mathias Ståhle).
 
G

Guest

Guest
nominesine said:
Jag uppdaterade bloggen med lite bilder från nästa släpp. Titta gärna in och säg vad du tycker: http://rulez.mathiasstahle.se/#post7

TIPS: Jocke, som ritat, är en väldigt resonabel konstnär. Om någon letar illustratör till sitt eget projekt. Skräck, fantasy och sci fi har han i ryggmärgen. Övriga genrer kan säkert också diskuteras. Länk till hemsida + kontaktinfo finns i bloggposten ovan.
FUCK vad snygga grejor han gör. Skulle lätt beställa en tavla av honom om jag hade pengarna.
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Nu börjar mitt och Jockes legospel Rulez kännas klart. Så klart att det har fått en Facebooksida i alla fall. Gå gärna in och gilla sidan, så att ryktet sprider sig. Det behövs mer feedback från speltestare så innan nästa regelomgörning, så...

Länk: www.facebook.com/rulezGame
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Finns det inte på Facebook så har det inte härn? :gremwink:

Ser jäkligt kul ut och helt klart något man skulle kunna slå ihjäl ett par kvällar med. Framförallt som brädspel.
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Tack för uppmuntran. Med fem likes kan man väl knappast säga att man "finns" på Facebook, men ändå :)

Ge gärna lite feedback om du testar brädspelsdelen av reglerna. Det fungerar bra när jag testar det själv. Men man blir lätt lite hemmablind när man provar sina egna grejer. Jag vet ju hur det är tänkt att fungera, men är långt ifrån säker om jag var tillräckligt pedagogisk i texten, för att andra ska förstå vad jag tänkte.
 
Top