NYHET RPG Trader: A new market place for TTRPGs

DriveThruRPG har en ganska vidrig interface att jobba i, Itch är ju egentligen fokuserat på digitala spel, och IPR låter inte vem som helst ladda upp sina spel. RPG Trader verkar ju ha någon slags Lulu-koppling, så att man kan göra PoD-böcker via dem. Och deras interface verkar rätt trevlig hittills. Så jag är positivt inställd!

Vi har lagt till alla våra grejer där. https://rpg-trader.com/creator/459/blckfisk-publishing

Jag fick mitt konto bortplockat från DriveThruRPG när jag blev irriterad över att jag fick reklammail för att jag råkade vara med i ett publiceringskollektiv, utan att jag på något sätt kunde avsäga mig reklamutskicken.

Så idiot-fan tog bort mitt konto när jag snäste åt honom att fixa det, efter en längre mailkorrespondens, och då även oavsiktligt stängde ned @krank i samma veva, eftersom vi båda var med i kollektivet.

Pissdålig datastruktur i ett interface som knappt utvecklats sedan 90-talet. Jag vill inte stödja någon som har en sådan attityd, så jag välkomnar gärna nya butiker.

Last edited:
I've signed up and uploaded Montsegur 1244 (digital/pdf). It was reviewed and approved within an hour. I hit some delays here and there probably due to load, otherwise I really like the UX and the taxonomy.

I've had my games on Lulu for a long while, but discoverability there for RPG items is weak. So great with a dedicated market place for TTRPGs as digital & PoD.

Back