Nekromanti RPG Lab drabbat av virusattack

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen RPG Lab drabbat av virusattack
På kvällen 2008-04-08 råkade RPG Lab och resten av mitt nät ut för en allvarlig virusattack, vilken inom loppet av några minuter slog rakt genom tre olika antivirussystem och satte dessutom skyddssystemen ur funktion. En tidig skadeanalys tyder på att sex av mina Windowsmaskiner är utslagna, däribland de fyra servers som RPG Lab bor på och min huvudmaskin.

Lyckligtvis är backuperna på RPG Lab, åtminstone preliminärt, i ordning, så det borde gå att rädda siten. Detta kommer dock att ta tid, ef... (455 fler tecken)

Gå till nyheten/notisen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mycket synd att RPG Lab har blivit ustatt för detta !
Hoppas verkligen att wrnu slipper samma öde..
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,458
Location
Helsingborg
Så kan det gå, haha.
Ja, men inte så jävla roligt för de som har undersidor på siten. Otur att sådant händer och jag hoppas att installationen kommer att gå smidigt.

/Han som sitter och väntar på att få göra en uppdatering av hemsidan
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Dumt inlägg av mig, jag var full :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Både ledsamt och rent förjävligt.
Dödsstraff för folk som med vilje sprider virus och spam!

... Nå, hoppas att det går att återställa och att labbet snart är tillbaka igen. Kämpa på, keep up the good work! :kaffe:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Ingen skadeglädje och inga hätska diskussioner

Det som RPG Lab råkat ut för är beklagansvärt och om ni tycker att det är roligt av någon anledning så föredrar vi att ni behåller det för er själva så att inte tråden urartar. Tack för att ni lyssnar.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,458
Location
Helsingborg
Dumt inlägg av mig, jag var full :gremsmile:
Äh, jag tog mest åt mig för jag var drabbad. Mycket av det jag håller på med finns på just de sidorna. Om exempelvis något skulle försvinna som inte hör till min EDoD-sida, typ blogg eller liknande, så skulle jag dö då jag inte har någon backup på sådant.

Bra att du följde upp ditt fylleinlägg. :gremsmile: Du steg i mina ögon där.

/Han som borde ha skrivit "oss" istället för "de" i förra inlägget
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,458
Location
Helsingborg
Meddelande från Troberg

<div style="margin: 0em 1em; padding: 1em; border: solid 1px #000000">Jag räknar med att ta tag i återställningen till helgen, efter att äntligen få lite tid över efter en massa fullbokade kvällar och helger. Det finns bra backuper av data, så ingen borde riskera att missa något. Har jag tur kan återställningen vara rätt så smidig att göra och då är den snart fullt fungerande igen, i annat fall kan det vara lite krångligare och då kommer framför allt det som hänger på databasen att kunna dröja lite.

Posta gärna det här i tråden på rollspel.nu så att de andra som är berörda ser det.


Med vänlig hälsning
Anders Troberg </div>
/Han som fick ett mail
 
Top