Nekromanti RP till diamantäpplet.

Ramius

Veteran
Joined
11 Jan 2007
Messages
49
Location
Stockholm, Värmdö
Hejsan.

jag ska spelleda diamant äpplet snart och därefter också Katres gåtor och av blod komna, och förhoppningsvis också dom äventyr som kommer efter dom.. i vilket fall som helst så undrar jag om någon har någon erfarenhet av att spela lr spelleda diamantäpplet och kanske kan ge något råd om vilka yrken, raser som passar sig bäst?

Mvh. Spelmaister
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
När vi lirade Diamantäpplet så hade vi 1 dvärghandlesman(som var jag), 1 riddare, 1 svärdsmästare, 1 trollkarl & löjtnant i armeen.
Det konstelationen funkade bra, speciellt bra var dte att ha med triollkarlen, då han hlade oss en del.. Annars hade det nog blivit klurigare.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jadu, det är ju trevligt med någon som svär sig till samoriska läran, iallafall i Katres Gåtor...
När vi spelade diamantäpplet (jag som spelledare) så hade vi en Zoriánriddare, en krigarmagiker och en kurtisan-missla...

Det fungerade bra och sådär... :gremtongue:
Jag tror det mesta fungerar ganska bra i äventyren... Bara man kan motivera rp att vara ute och äventyra...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: RP till diamantäpplet. [ANT]

Antar att det skulle stå helade oss...
Yepp, stämmer bra det. Är väll inte känd för att var den som stavar bäst här på forumet.. :gremtongue:
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Det mesta går ju faktiskt alldeles utmärkt. Men man behöver ju nån som kan slåss, gärna nån som kan smyga och tas sig in på olika ställen. En historiker tycker jag hade varit trevligt för denna äventyrssvit. Mycket vinns ju också på om man svär sig till Aurias och Pelias. En magiker är väldigt användbar i många situationer.
Vad gäller raser är jag personligen svag för Tirakerna. Mycket trevligt folkslag!
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Re: RP till diamantäpplet (spoiler)

Vi hade en grupp bestående av
1 st Soldisk baron (kul att ha i vildmarken?!)
1 st ingenjörs-Dvärg (Hatar båtar, träsk, magi och människor)
1 st broder till baronen (som inte fick riddarslaget)
1 st schizofren medikus-donna
1 st mystisk Darken snubbe från Västmark.
+ 1 st öken krigare i exil...

Det kan bli många trådar att hålla på plats och i efterhand kanske vi borde har specialskrivit vissa karaktärer in för äventyret. Tex är det en av Forkarna (från de gamla) som skall följa med RP:erna. Man kan låta en av spelarna bygga sin karaktär kring honom (Forsel hette han inte det???).
Själv har jag lite svårt för "äventyrarmagiker" men visst kan det passa äventyret!
En girig skattsökare/tjuv med få hämningar skulle vara cool, då det kan bidra med konflikter gällande var fynden skall ta vägen efter äventyret.

Äventyret är i alla fall upplagt för att kunna spelas med vilka rollpersoner som helst!!
 
Top