Nekromanti ROTWORLD: nytt zombierollspel lagom till Halloween

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Goblinoid Games (mest kända för retroklonerna Labyrinth Lord och Mutant Future) släpper ett nytt zombierollspel nu i dagarna. Spelet heter ROTWORLD, och använder ett system som är Sverigebekant men inte så vanligt. Det bygger nämligen på samma system som gamla Chock.

Vill du drabbas av odöda som om det vore 1984 så är det här otvivelaktigt spelet för dig!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
DeBracy said:
Goblinoid Games (mest kända för retroklonerna Labyrinth Lord och Mutant Future) släpper ett nytt zombierollspel nu i dagarna. Spelet heter ROTWORLD, och använder ett system som är Sverigebekant men inte så vanligt. Det bygger nämligen på samma system som gamla Chock.

Vill du drabbas av odöda som om det vore 1984 så är det här otvivelaktigt spelet för dig!
Oväntat med en Chock-revivial. Gillade inte riktigt det systemet när det begav sig, men kuriosa i sammanhanget att allas vår Dante har bidragit till svenska Chock! I Nattens Fasor var hans monster Hemsökt hus med, tror jag.

/M
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Coolt. De verkar ha en hel del coola spel i bagaget. Förövrigt har jag aldrig lirat Chill eller Chock, så man kanske bör testa det här för att se hur det ser ut.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
DeBracy said:
ett system som är Sverigebekant men inte så vanligt. Det bygger nämligen på samma system som gamla Chock.
Av vad jag kommer ihåg var det ganska dysfunktionellt system så jag hoppas att de fixat till de värsta problemen från det ursprungliga Chill.

Jag tycker att Krilles bil-liknelse passar ganska bra för det ursprungliga spelet:
Krille said:
Chock/gamla varianten av Chill: En rostig trabant. Liten och knappt fungerande, men har på samma sätt som Citroën CV-4 ett visst perverst kultvärde. I övrigt ingen statuspryl.
 
Top