Nekromanti [Rotsystem] - Slutjustering av logotyp

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Jag sitter och gör färdigt logotypen till Rotsystem, och försöker hitta ett bra sätt att visa att det som sticker ner är kretsar.

Här är sex varianter; tre symmetriska och tre assymmetriska. Vilken funkar bäst? Sämst? Vilka borde jag försöka blanda?

Symmetrisk, 1-3







Assymmetrisk, 1-3





 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Vid första anblicken tycker jag helt klart att Asymetrisk nr 1 är den absolut snyggaste.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Rymdhamster said:
Vid första anblicken tycker jag helt klart att Asymetrisk nr 1 är den absolut snyggaste.
Medhåll. Tbh är den det enda alternativet jag gillar alls.
 

DynamicMan_UBBT

Veteran
Joined
5 Nov 2013
Messages
34
Location
Sundsvall
Symmetrisk 1 är klart snyggast. Symmetri anses ju generellt snyggt.

Men om det är viktigt att man ska göra kopplingen till kretsar direkt vid första anblicken så skulle jag säga Asymmetrisk 2. Just för att den är asymmetrisk och lite plottrigare så drar den ögonen till sig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Asymmetrisk 2 – helt klart. Ettan är snygg, men med bara tre "löv"? Då liknar det ett kretskort lite för mycket.

Tycker jag.

:gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Basenanji said:
Asymmetrisk 2 – helt klart. Ettan är snygg, men med bara tre "löv"? Då liknar det ett kretskort lite för mycket.
Men poängen är ju att det ska likna ett kretskort? XD
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Assymetrisk 1 tycker jag fungerar bäst.

Sämst: Assymetrisk 3, följd av Symm 3. Assym 2 har viss charm men den översta högra tycker jag "drar" den lite för mycket åt höger - kanske skulle se bättre ut om man plockade bort den.

Edit: What the hell, brain? :gremshocked:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Kraetyz said:
Symmetrisk 1, no doubt. Som någon annan sagt (i chatten tror jag) ser Assymetrisk 1 ut som USB-märket.
Medan symmetrisk 1 ser ut som julgranskulor. Att man kopplar As1 till USB (för det gör man) tycker jag inte är en nackdel, det gör det tydligt att rötterna är elektronik.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Vimes said:
Kraetyz said:
Symmetrisk 1, no doubt. Som någon annan sagt (i chatten tror jag) ser Assymetrisk 1 ut som USB-märket.
Medan symmetrisk 1 ser ut som julgranskulor. Att man kopplar As1 till USB (för det gör man) tycker jag inte är en nackdel, det gör det tydligt att rötterna är elektronik.
Men eftersom USB-symbolen är upphovsrättsskyddad så kan det finnas icke-estetiska anledningar att inte likna det för mycket.
The USB trident icon is defined as part of the USB 2.0 Specification which is copyrighted by the USB 2.0 Promoter Companies. A license agreement is not necessary in order to use the trident. However, products should use the trident in accordance with the design guide in Section 6.5 of the Specification. Photos of USB products should also show the trident icon's proper use.
- Härifrån (För övrigt en mycket intressant diskussion som verkar sluta i "det borde väl kanske typ vara okej att använda den där symbolen, eller va?")

Jag tycker också att den är snyggast, dock.
 

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Assymetrisk 1 är bäst.
Symmetrisk 1 & Assymetrisk 2 är bra.

De övriga blir lite väl plottriga eller julgransliknande.
 
Top