Nekromanti [Rotsystem] Korrläsare till Dina Ängder Gröna sökes!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Hej!

Jag sitter och skriver på nästa modul till Rotsystem. Planen är att kunna släppa modulen på Gothcon 2016 och min favorit-redigerare har bara tid i mellandagarna så innan jul måste jag i princip ha något som åtminstone går att läsa.

Det här här du kommer in!

Just nu har jag precis blivit klar med SL-kapitlet. Det ligger på 19 sidor (7920 ord, 48645 tecken inklusive mellanslag) och är tänkt som en guide som SL kan följa för att förbereda intressanta miljöer som rollpersonerna sedan ska utforska. Under veckan kommer jag att försöka få ihop spelarkapitlet (som fokuserar på rollpersonernas packning och förberedelser) och kanske rentav ett kort litet utforskningsäventyr. Men just nu är det SL-kapitlet som ska läggas under lupp.

Fokus för modulen är utforskning av den förvildade och fientliga värld som finns utanför arkologin Stad Ett, där spelet vanligtvis utspelar sig. Om du inte har någon tidigare erfarenhet av eller kunskap om Rotsystem så är det helt OK, det finns sammanfattningar av spelvärlden etc att tillgå. Det är alltså inte ett måste att du läst hela grundboken eller tidigare moduler eller så.

Jag letar efter kommentarer både vad gäller struktur, innehåll och språk.

Korrläsningen kommer att ska via Google Docs; du får en länk till ett dokument där du ser andra korrläsares kommentarer. Om du vill kan du såklart ladda ner dokumentet istället och kommentera i godan ro.


I första hand tänker jag mig att belöningen för det arbete jag ber dig utföra är att ditt namn skrivs in i modulens creds-lista i början. Om du vill ha någon annan form av belöning, säg till så kan jag försöka ordna. Det vore väldigt, väldigt bra om jag kunde få några ögon på det här dokumentet snarast, nämligen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,371
Jag är tillgänglig att korra efter den 18:e för då är jag ledig. Är det fortfarande aktuellt då blir jag gärna hänvisad till ett gdocs-dokument.
 

Fiskfot

Veteran
Joined
29 Dec 2014
Messages
9
Jag gillar Rotsystem såpass mycket att jag gärna ställer upp med korrläsning + feedback på vad jag vill ha med.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Vimes;n134391 said:
Jag är tillgänglig att korra efter den 18:e för då är jag ledig. Är det fortfarande aktuellt då blir jag gärna hänvisad till ett gdocs-dokument.

Uppfattat! Har dig i åtanke för "våg 2" då. =)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
När ska det vara klart? Om det är någon deadline på det :p Kan ju vara bra veta tänkte jag:)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Såhär ser situationen ut: Den 18:e eller 19:e skickas texten till min redigerare. Då är det bra om den är så komplett som den kan bli, så att hon slipper sitta och rätta typ stavfel och uppenbara felaktigheter.

Efter den 19:e kommer jag att ha c:a en vecka på mig att ta in korr på de andra, kortare, kapitlen som jag förhoppningsvis hinner skriva under den kommande veckan.

Egentligen behöver texten inte vara helt klar förrän i början av februari, men pga att redigeraren mest har tid att hjälpa till precis innan jul och sedan under mellandagarna så blir det lite hårdare deadlines.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Jag har beredskap mellan jul och nyår så jag har en hel del tid över eftersom jag ändå måste hålla mig hemma. Om det nu behövs ytterligare korrare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,565
Location
Rissne
Jag har omkring 2-3 stycken kvar att skriva på nästa kapitel och tänkte PM:a ut det till tidigare och nya frivilliga i eftermiddag. Ni fattar väl själva att jag inte tar ledigt bara för att det är julafton =)

För det här kapitlet kommer det att vara lite brått, men det borde inte vara några superstora problem tänker jag - för förra kapitlet kom ju det mesta in inom 1-2 dagar ändå.

Nästa kapitel är på 8 sidor och därefter ska jag skriva klart ett som nog inte blir längre än 1-2 sidor.

Sedan ska jag skriva det medföljande scenariet, men det misstänker jag inte kommer hinna korras ordentligt innan det skickas till redigeraren. Om det nu ens hinner redigeras; jag har ju ett redigeringsfönster som bara är "mellandagarna"...
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
krank;n135973 said:
men det misstänker jag inte kommer hinna korras ordentligt innan det skickas till redigeraren
Lite jobb ska ju vara kvar till mig också...
Och tidsmässigt kommer det nog att lösa sig på nåt sätt, vi har ju klarat det i alla år, nästan iaf. (Vilket inte betyder att du inte ska sträva efter att hålla tidsplanen :))
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Hugg mig om du fortfarande behöver folk. Skiftjobb har varit lite mördande men jag kan kasta något getöga också. Ser att det är tight med deadline dock, så om inte annat: lycka till! :)
 
Top