Nekromanti [Rotsystem] - Korrläsare sökes!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,644
Location
Rissne
Okej, det här KANSKE skulle ligga nån annanstans, men ni får väl flytta tråden då...

Nå; jag har insett att jag nog inte borde vänta tills hela Rotsystem-texten är färdig innan jag ber folk läsa texterna. Den gamla "läsa varandras texter"-gruppen som fanns ett tag verkar ha somnat lite (?), så nu tänkte jag bjuda in er den här vägen istället.

Jag vill alltså ha folk som läser Rotsystemtexter. Just nu rör det sig om enstaka kapitel; framför allt kapitel 1-2 (10 sidor totalt) samt 6-8 (10 sidor vardera), 9 (6 sidor) och exempeläventyret (16 sidor).

Det är helt okej att bara läsa ett kapitel. Det är helt okej att bara läsa en del av ett kapitel. Man läser så mycket eller så lite man vill.

Korrläsningen sker i första hand via Google Docs, så ni kommer att se varandras kommentarer. Möjligheten finns såklart att ladda ner eller skriva ut eller vad man nu vill; det lämnar jag till er.

Belöningen för mödan blir nog mest att bli tackad som korrläsare i boken.

Jag är ute efter ALL sorts kritik. Från strukturell ("borde inte det här kapitlet ligga före det där?") till formuleringsmässig till ordval och grammatik. Allt!

Skicka ett PM eller posta i tråden om du är intresserad. Tack på förhand!
 

DynamicMan_UBBT

Veteran
Joined
5 Nov 2013
Messages
34
Location
Sundsvall
Hur ser det ut med deadline(s)?

Jag gör gärna en liten insats här, men kommer inte ha tid förrän i januari-februari typ. Skulle det vara okej?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,644
Location
Rissne
DynamicMan said:
Hur ser det ut med deadline(s)?

Jag gör gärna en liten insats här, men kommer inte ha tid förrän i januari-februari typ. Skulle det vara okej?
Skriv ett PM när du har tid att korra, så löser vi det. Jag kommer mestadels att layouta i februari och början av mars är det tänkt, för att hinna trycka innan Gothcon. Men mitt workflow kommer antagligen att tillåta mig att ta in kommentarer även under åtminstone början av februari.
 

JochenN

Veteran
Joined
17 Dec 2013
Messages
17
Location
Kristinehamn
Hej! Jag ställer gärna upp som korrläsare! Har som alla andra inte obegränsat med tid men en del av fritiden finns kvar och den viger jag gärna åt korrläsning av ett nytt rollspel!

/Jochen
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
Ja, det kanske skulle vara intressant! Kan inte lova så mycket, men skicka en kopia så kan jag slänga ett öga på det.
 
Top