Nekromanti [Rotsystem] - Illustrationstråden

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Voldstagg13 said:
Ronja Melin var ett stort utropstecken, det är såna illustrationer som stannar kvar i minnet när man bestämmer sig om man ska köpa spelet!
Ja, jag är alltid glad när Ronja kan vara med i nåt av mina projekt. =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
En ny från Steven Austin. Och den här gången är det en ordentlig jäkel; detta är tänkt att vara en bild som täcker ett helt uppslag.



Det man ser i bakgrunden är alltså dels en hel arkologi (den spelet mestadels utspelar sig i) och dels en påbörjad som aldrig hann slutföras.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Liten nyhet:

Jag har inte hört något av Tazio Bettin på typ en månad nu, så jag ska maila honom och skriva att det inte blir något. Jag har ingen större tolerans mot folk som inte svarar på mail.

Istället kommer motsvarande mängd pengar läggas på fler illustrationer från Steven Austin, som 1) gör apsnygga bilder i helt rätt stil, 2) är snabb på att svara på mail och skittrevlig att ha att göra med i allmänhet och 3) har sagt att han har tid under jan+feb att göra fler bilder.

Det är inga småslantar vi snackar om, det är ju motsvarande 17 illustrationer a' 500 spänn stycket ungefär. Eller okej, i det stora hela är det väl småslantar, men det betyder hursomhelst att det kan dyka upp en massa fler Steven Austinbilder. Och det är ju jävligt nice!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Har jag sagt att Steven Austin är awesome?

Han gjorde först den här bilden (och han jobbar, vad jag förstått, fysiskt med blyerts och bläck). Och sen var han inte nöjd med kompositionen eller nåt. Så han gjorde om den från grunden. Trots att jag godkänt originalet.



(och ja, den här versionen är bättre. Men den första var bra den också).
 

Attachments

ravenkult

Veteran
Joined
28 May 2006
Messages
44
krank said:
Liten nyhet:



Istället kommer motsvarande mängd pengar läggas på fler illustrationer från Steven Austin, som 1) gör apsnygga bilder i helt rätt stil, 2) är snabb på att svara på mail och skittrevlig att ha att göra med i allmänhet och 3) har sagt att han har tid under jan+feb att göra fler bilder.
I'd be down for doing some more art, if you want to spread the styles around even more.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Jag har varit rätt dålig på att uppdatera den här tråden.

Steven Austin och jag har snackat om vad han ska göra under februari, och han har redan presenterat ett antal skisser samt en färdig bild:



Detta är en av de fem exempelrollpersoner Steven ska illustrera. Utöver det... Tja, vi får se vad han har tid med. Just nu är det mer hans tid som är problemet snarare än pengarna; han hinner antagligen inte rita såpass mycket att den summa jag är redo att ge honom täcks upp.

Men vi får se var vi landar. Jag vill ha mer Steven i spelet; hans bilder är de som hittills ligger närmast min vision.

EDIT: Visstja, glömde att man inte kan ladda upp saker längre...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
krank said:
Plötsligt fick jag en positiv överraskning i min inkorg; det var Ronja Melin som gjort två bilder till Rotsystem:





(Den här senare vet jag inte riktigt hur färdig den är, men jag postar den här ändå...)
Awesome
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Ape Of Wrath said:
Den här är så jävla awesome!

För mig tillbaks till när jag bläddrade i Tung Metall för första gången och bara häpnade över en del av vyerna där.
Jag håller med!

Det jag verkligen gillar med Stevens bilder är ju att de har såna starka 2000AD/Tung Metall/Judge Dreddvibbar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Jag fick någon form av märkligt ryck och fick för mig att jag kunde göra 3d-bilder för att illustrera lite cybernetik. Jag vet inte om jag faktiskt kommer att använda de bilder jag skapar eller om de känns som ett alltför stort avbrott från resten av bilderna, men här är iaf den första:



Detta är alltså en person med cybernetisk ryggrad, implantatdator och ett antal externa expansionsplatser man kan stoppa in dataspikar i.

Annan cybernetik jag tror mig kunna illustrera på liknande vis:
- Utvikbara klor i fingertoppar
- Cybernetisk arm
- Cyberöga
 

Attachments

Top