[Rotsystem 2.0] Korrläsare sökes!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
1702328127206.png

OK, så… Jag ligger definitivt efter i mitt rollspelsmakande just nu. Jag hade tänkt försöka ha den fysiska faktiska boken i handen innan årsslutet, men that's not gonna happen.

Men. Jag har skrivit en version 2.0 av mitt retro-cyberpunk-grön-postapokalyps-rollspel Rotsystem. Längden ökade med nästan 10 000 ord, för jag ville få in allt jag lärt mig sedan jag skrev spelet första gången.

Nu söker jag korrläsare!
  • Även om du bara har tid att läsa litegrann!
  • Även om du läst spelet förut!
  • Även om du inte läst spelet förut!
Det går till såhär: Anmäl intresse i den här tråden (eller skicka ett PM), så skickar jag en länk till en google drive-mapp. Alla som lagt minst en kommentar i något av dokumenten i den mappen innan slutet av december skrivs in i spelets kolofon och har mitt eviga tack. Jag kommer också att påpeka vilka kapitel som fått mest nytt, ifall man vill fokusera där (gör gärna det!).

Jag kommer att göra en layout redan nu, för målet är fortfarande att få ihop en PDF att släppa innan året är slut (jag har inte haft ett år helt utan rollspelssläpp sedan jag började skriva rollspel och jag tänker inte sluta nu). Men jag kommer att fixa in alla kommentarer och sådant innan boken går på tryck.

Vad är Rotsystem?

Det är ett retrocyberpunk-spel där man spelar frilansande problemlösare i en arkologi-megastad omgiven av monstruös, cthuloid växtlighet som styrs av ett världsomspännande radiotelepatiskt nätverk. Radio, wifi och mobiltelefoner funkar inte pga radiotelepatin, men det finns ball cybernetik, virtual reality och nedgångna inomhusgallerior vars holografiska tak glitchar och numera bara visar brus. Megaföretag, inbrott, informationskurirer.

Naturen är inte god.
Naturen är inte, och har aldrig varit, i balans. Naturen är kall och karg och hård. Äta eller ätas.
Rotsystem utspelar sig i en värld som kombinerar retrocyberpunk och grön postapokalyps. Civilisationen har fallit och mänskligheten lever kvar i stora arkologier utan kontakt med omvärlden.
Utanför härskar Grönskan, ett radiotelepatiskt nätverk av växter. Tack vare den finns inget mobilnät, inga trådlösa nätverk, ingen GPS.
Inuti arkologin kämpar megakorporationer om makten över de krympande resurserna. Världen har gått från paradis till dystopi på bara några decennier, och bland de lägre klasserna bubblar missnöjet.
Det är en ny, hård tid.
Välkommen.
 
Last edited:

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,060
Jag är skyldig dig en tjänst sedan festskriften, så jag hjälper gärna till. Har svårt att avgöra hur mycket jag kommer hinna läsa, men ska försöka läsa allt!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Absolut! Tid/ork inte helt förutsägbart men kör gärna en vända eller två
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Sure!

Rena stav/skrivfel, eller allt möjligt en reagerar på som känns lite konstigt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Sure!

Rena stav/skrivfel, eller allt möjligt en reagerar på som känns lite konstigt?
Alla kommentarer är bra kommentarer! Jag kan alltid ignorera kommentarer jag inte håller med om eller som skulle kräva mer omfattande ändringar än jag är beredd att göra, liksom.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag har verkligen jätteont om tid under veckorna framöver, men jag tycker väl mycket om Rotsystem och tycker du är en väldigt trevlig prick så jag vill gärna hjälpa till 🙂 Kan tyvärr inte lova mycket korrläsning men kanske lite grann är bättre än inget 🙂
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,114
Nu söker jag korrläsare!
  • Även om du bara har tid att läsa litegrann!
  • Även om du läst spelet förut!
  • Även om du inte läst spelet förut!
Jag är ju två av de där! Jag kan korrläsa lite!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Korr! Jag också vill korr! Massa korr!
 
Top